Rudycon
Dat is een vieze instinker zeg!! als je een beetje snel er overheen leest, denk je dat je met een goed merk te maken hebt.
Komen er straks ook nog Nichison en Elnna elco's zeker 
Nichilon bestaat als een fake merk al een tijdje. En wat te denken van Rulycon :
http://capacitor.web.fc2.com/image2/rulycon01.jpg
Zelfs het lettertype is gelijk. En zo worden er meer smerige imitatie's gemaakt.
En ik kan het niet vaak genoeg zeggen, DE praatgroep voor al u andere ellende met rotte electrolyten ;
Dominic
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Ja, goed en wel, zoals ik al zei vervang ik die elco's wel.
Maar inmiddels staat m'n eigenlijke vraag al op de vorige pagina: wat is het type van IC201 en de waarde van R204 op de voedingsprint?
Iemand die toevallig deze monitor heeft? Of een servicedoc?
[Bericht gewijzigd door Jochem op (10%)]
De weerstand is 0.43 ohm. Het ic ga ik nog even voor je opzoeken.
EDIT: IC-201 zou een " NPC1203D60R2 " zijn. Wat het is moet je me niet vragen. Info komt van een Pools forum met iemand met hetzelfde probleem als jij, met dezelfde voeding.
EDIT 2 : En we hebben een datasheet ; http://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/pdf/83111/ONSEMI/NCP1203D60R…
Je PWM regelaar in je primaire is omzeep lijkt het. Ofwel je primaire elco is rot, ofwel je secundaire stroom is te hoog opgelopen.
Ik zou dus ook even je primaire elco ,brug en FET nakijken.
Dominic
Jochem
Hey, thanks. Linkje nog naar het poolse forum?
Die NCP1203D60R2 is gewoon voor een habbekrats bij Farnell te krijgen zie ik. Mooi. Hopen dat het samen met de elco's en die weerstand het probleem oplost en dat er niet meer mee is gegaan. Ik lees ook nog wel over die spoeltjes, en ik zou niet weten waar ik die moet halen.
Ik heb zelf nog 12 Dell monitoren staan, allemaal stuk, allemaal 2 of 3 condensatoren bol. Die vervangen en ze doen het weer. Nog een leuk klusje die op me ligt te wachten, de nieuwe onderdelen liggen al weer te verstoffen.
Dus ja, meerdere merken hebben deze problemen, in mijn geval zijn de spanningsspecificaties van de condensatoren te krap bemeten. Nieuwe erin met low esr en een stapje groter.
[Bericht gewijzigd door Eagle666 op (29%)]
Alle merken die hun rommel laten maken in het Oosten hebben deze ellende. Ik ben al jaren hobby matig aan het repareren en er is nog geen één merk dat ik niet onderhanden heb gehad met bolle elco's.
Let wel ! Het is niet altijd het probleem maar in de meeste gevallen is het bij Audio Video electronica meteen raak in voeding.
Het gaat van witgoed tot cd-spelers, van DVD-set's tot computer voedingen ....
Dominic
Sory voor de semi bump,
Ik krijg het scherm niet open. Nadat ik de vier schroefjes aan de onderkant heb losgeschroefd wil niets opengaan. Wrikken wil ik ook niet, bang om mijn scherm te mollen.
Mis ik iets?
al open, maar wat zit dat ding onhandig in mekaar, met draadjes die kort zijn etc
Titus
[Bericht gewijzigd door Titus op (19%)]
Jochem
Zo kort mogelijk, scheelt geld. Maar alles kan nog redelijk makkelijk losgehaald waardoor je ruimte krijgt. Zag helaas (waarschijnlijk net als jij) niet gelijk hoe dat ging, het leek in eerste instantie of ze alle connectoren hadden vastgelijmd, maar dat bleken de individuele contacten/draadjes te zijn die aan het connectorhuis gelijmd zaten.
Jochem
Op 22 juni 2010 17:56:10 schreef Jochem:
Ook R204 (1Watt?) heeft goeie schroeivlekken, ik meen geel-oranje-zilver-goud te zien, dat zou dan 0.43ohm zijn? Ik meet veel hoger. Is dit een fusible of een gewone vermogensweerstand?
Op 22 juni 2010 21:21:17 schreef Dominic:
De weerstand is 0.43 ohm
Weet iemand hoeveel Watt dat ding is, en of het een reguliere vermogensweerstand is of fusible?
Ik heb ook moeite met het verkrijgen van die waarde. Luistert dat nauw, of is 0.47Ω ook goed?
En ja: dat ding staat inmiddels bijna een jaar op z'n reparatie te wachten