Leuk om te vermelden!! :)

Ik bestelde 2 weken geleden 10 LCD Displays via e-bay
Hele mooie met blauw backlight
$ 1,- per stuk, verzendkosten $ 2,49
Bij de betaling bleek, dat ze per display $ 2,49 rekenden.
Nou... $ 3,49 voor een mooie 2X16 display, nog goedkoop.

Vandaag thuis gekregen, 10 pakketjes in een opgeblazen zakje en gewikkeld in een halve meter foam.
Ik wist niet wat ik zag!! 10 APART verpakte dispalys :):)

Als ik daar nu eens 200 schroefjs zou bestellen......

Och, dell doet hetzelfde.

Kreeg een pakketje via UPS met daarin 1 A4'tje, ingepakt in bubbel folie.. :)

Op 7 juli 2010 20:13:20 schreef Kareltje:
Vandaag thuis gekregen, 10 pakketjes in een opgeblazen zakje en gewikkeld in een halve meter foam.

Met heel veel plakband, of niet? ;)

Op 7 juli 2010 20:13:20 schreef Kareltje:
$ 1,- per stuk, verzendkosten $ 2,49
Bij de betaling bleek, dat ze per display $ 2,49 rekenden.

In feite omzeilen ze op die manier de commissie die aan Ebay moet betaald worden, want die wordt berekend op de verkoopprijs.
Ik heb meermaals gezien dat een bepaald produkt voor een belachelijk lage prijs verkocht wordt (met 'nu kopen') en dat de verzendkosten belachelijk hoog zijn. Voor de koper op zich geen probleem, wel voor Ebay...

Op 7 juli 2010 20:51:32 schreef Henry S.:
[...]
Met heel veel plakband, of niet? ;)

Nee, helemaal geen plakband.
Het displaytje was gewikkeld in een halve meter beschermfoam, daarom keurig een stiekje, daarna in een opgeblazen zakje.
Alles bij elkaar voor 10 displaytjes, bijna een vol plastic tasje.
1 doosje á la Voti was meer dan genoeg geweest :)

Maar toch leuk!

@ pertinax. Hoe ze het doen, boeit me niet zo, ik heb goedkope displays voor de halve prijs van een 'standaard' groene.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (12%)]

Creatief zijn die chinezen inderdaad wel, maar vooral grote fans van plakband is mijn ervaring. Sure electronics verpakt helemaal goed; alles in een perfect op maat doosje van piepschuim, dat met ERG sterk dubbelzijdig tape in elkaar zit, bubbeltjesfolie in het doosje, en er omheen, veeeeeeel tape er omheen, en weer in een bubbeltjesenvelop of een doosje. Ik ben regelmatig 5 minuten aan het uitpakken van 1 product :P

Het mooiste vind ik nog wel de briefjes van Digikey, waarop staat dat je nog even goed het verpakkingsmateriaal na moet kijken omdat er iets tussen kan zitten.

dell kan het idd overdrijven , een sodimm van 7x2,5cm zit in een doos van 60x60x8cm , die dozen worden ook voor accu's en een nog kleiner laptop scharniertje gebruikt . heb ook dingen gezien van de ibm of asml en die zaten in een doos met een doos binnenin die in 4 veren hing die weer aan de buitendoos zaten , was een schokbestendige verpakking...

Op 7 juli 2010 20:52:39 schreef Pertinax:
[...]

In feite omzeilen ze op die manier de commissie die aan Ebay moet betaald worden, want die wordt berekend op de verkoopprijs.

D'r is nog iets. Als je gaat klagen dat het niet werkt, dan kunnen ze met goed fatsoen roepen: OK, je krijgt de aankoopprijs terug (maar niet de verzendkosten). Tadaa!!!

Volgens mij had de TS gehoopt dat ie $1 * 10 + $2.49 had moeten betalen. Maar bij deze prijsstelling is dat niet zo. Kennelijk heeft ie een deal met Hong Kong Post dat ie ze voor weinig kan versturen, en in die $2.49 zitten zeker nog een deel voor het product. Je zult dus niet snel minder voor je verzendkosten hoeven te betalen als je er meer koopt.

Maar goed, als je een stapel LCDs gaat verkopen, dan zijn er toch talloze mensen die er 1, 2, of drie willen hebben. Dan is het handig om een chinees in te huren die ze allemaal netjes inpakt en als iemand er 1, twee of drie koopt, gooi je dat aantal in een envelop en doe je het op de post. Koopt iemand er tien is het niet efficient om ze uit te gaan pakken en opnieuw in te pakken.

@testman

Ik had een keer iets kleins (en onbreekbaars) besteld, en dat werd door de fabrikant in een (veel te groot) doosje gedaan. De importeur deed daar een doos omheen, zodat de "originele" doos niet zou beschadigen in de post. De handelaar had hetzelfde idee..... We kregen een doos van 40x60x60cm met een onderdeel van 3x4x0.5 cm er in....

@kareltje, heb je een link? De goedkoopste die ik kan vinden kosten $4.49 per stuk. http://shop.ebay.nl/i.html?_nkw=2x16+lcd&_sacat=0&_sop=2&L…

Farnell kan er ook wat van.
Zo kreeg ik gisteren 1x Mega88 TQFP binnen.
Zat natuurlijk nog wel netjes antistatische zak, noppen folie en een doos omheen.

http://img257.imageshack.us/img257/3294/verpak.jpg

Voor bedrijven is het ook een manier om zelf van materiaal af te komen wat ze anders zelf als afval hadden moeten laten verwerken. Krijg regelmatig spullen binnen in dozen van andere produkten. Net eeen sat receiver gekregen waar een doos van een monitor omheen zat (dus een doos in een doos).

Omgekeerd kan het ook, een paar maanden geleden kreeg ik een pakje dat ingepakt was in een platieken zakje van de post zelf waarop stond dat het pakje beschadigd was tijdens verwerking. In het pakje zelf zat een gat (bubbeltjesenveloppe) en ik was een relais kwijt.

[Bericht gewijzigd door T-baev op (11%)]

Op 7 juli 2010 23:43:01 schreef klein is fijn:
Het mooiste vind ik nog wel de briefjes van Digikey, waarop staat dat je nog even goed het verpakkingsmateriaal na moet kijken omdat er iets tussen kan zitten.

Die melding kreeg ik bij een order van freescale ook. Maar dat was ook wel nodig want dat wat een zeer forse doos voor een paar 3*5lga chipjes en geen vrij plekje meer over.

Maar om ontopic te blijven, als ze het nu alsnog in 1 doosje hadden gestopt hadden ze nog echt degelijke winst gemaakt.

@2N3055: die heb ik ook eens gehad, alleen zaten er bij mij wel 2 in :P

[Bericht gewijzigd door MAH op (11%)]

16x2 Character LCD Display Module Blue Blacklight

http://cgi.ebay.com/1602-16x2-Character-LCD-Display-Module-Blue-Blackl…

$2.99 incl shipping.

The seller doesn't ship to the country where your primary shipping address is located.

Zucht.... [edit] Email gestuurd, en vervolgens bij een ander gekocht.... :-)

[Bericht gewijzigd door rew op (23%)]

Ik krijg een melding dat die pagina niet veilig is. Niet openen dus?!

ik heb ook wel pc bedrijven gehad die verzenden in oude wijndozen en als verpakking rekeningen en pakbonnen , en dan ook nog 10 euro rekenen voor verzenden van 1kilo in nl.

e-reeks weerstanden besteld elke rits weerstanden in een sealbag al die (83) zakjes in een grote sealbag sealbag in een kartonnen doos omringd met een rol bruin inpaktape.

maar beter overdreven verpakt dan kapot geleverd zullen we maar zeggen

Die van mij komen van:http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320549266640&ssPageN…
Maar die bleken ook al niet meer de goedkoopste.

Ook bij onze grote C weten ze van inpakken!
Ik bestelde een jaartje geleden eens 6x 7-segment displays van 20 mm hoog en nog wat klein grut voor de gratis verzendkosten.
3 dagen daarna geleverd in hun bekende A-4 doosjes.
Stond er 1 op nalevering, en jawel hoor... een paar dagen later weer zo'n doos met 1 displaytje.
Ik moest dat ding echt zoeken tussen die 'kroepoek'
Kopen zij hun verzendkosten voor een vast bedrag, per jaar af,bij tnt, of hoe werkt zoiets?

Volgens mij had de TS gehoopt dat ie $1 * 10 + $2.49 had moeten betalen.

Nee toch niet, maar het was erg leuk om 10 aparte pakketjes, en allen apart gefrankeerd, en geadresseerd, zo binnen te krijgen.
Een plastic tas vol.
Ze hadden ze ook in een doos kunnen proppen met 1 adressticker met porto erop.

[Bericht gewijzigd door Kareltje op (27%)]

conrad is niet altijd zo goed met verpakken hoor. ik had een keer iets gekocht, een doos die gewoon los in een veel grotere doos lag. dat was zo door elkaar geschud, de inhoud was kapot.

bedrijven kunnen bij grote aantallen korting krijgen bij tnt. dan tekenen ze een contract voor zoveel pakjes per maand, en dan wordt er onderhandeld over een prijs.

Tsja, computergroothandels kunnen er soms ook wat van. Harde schijf los op de bodem van een grote doos (dan vul ik standaard het klachtenkaartje in, dat zij dan weer standaard ergens stoppen waar de zon niet schijnt). Lading verdelen over 3 dozen, willekeurig, die ook in 1 of 2 dozen kon. Zouden ze flink mee op materiaal kunnen besparen, en mogelijk ook op verzendkosten (volgens mij gaan die toch vaak per collo en niet per gewicht).

@ maarten als je bij alternate bestelt komt een hdd gewoon met een grote bruine enveloppe aan .

en met conrad heb ik kwa verpakking meer slechte ervaringen als goede . vaak te kleine doos en losse dingen erin die er niet tegen kunnen .of apparaten in hun eigen doos af fabriek ( huismerk conrad ) die een onderdeel tijdens vervoer in het display geramd kregen omdat die leverancier niks vastzet in de doos ( daarom doen sony en philips de losse onderdelen bij een tv in een zak in een apart vakje in de tempex )

Op 8 juli 2010 09:13:00 schreef rew:
[.........]@kareltje, heb je een link? De goedkoopste die ik kan vinden kosten $4.49 per stuk. http://shop.ebay.nl/i.html?_nkw=2x16+lcd&_sacat=0&_sop=2&L…

Die Yanks zijn dus nog vééél ráááárder:
Dit vond ik in de bovenstaande link van rew:
http://cgi.ebay.nl/Ocular-2-x-16-LCD-Character-Module-OM1628-GNN-02-/3…:

"Nu kopen" $5.99
Verzending $67.99

Worden die met een gouden koets gebracht?

Rare jongens, die....