Hallo iedereen,
dit is me eerste keer op circuits online dus vergeef mij als ik een fout maak
Ik ben nogal nieuw met het elektro gebeuren, maar vind het toch boeiend en wil er meer over leren. Dus mijn eerste goal wordt om een handklap schakelaar te monteren.
Hoe doe ik dat ? moet er gesoldeert worden? en wat gebeurt met de originele schakelaar?
Is het gewoon tussen de lamp en de aders de schakelaar vast monteren of is het een hele gedoe
Heb er een gezien van conrad maar ik wil het pas aanschaffen als ik weet over hoe en wat wat ik moet doen. Hopelijk kunnen jullie mij hiermee meehelpen heb ik lekker iets te doen in de zomervakantie
site van klapschakelaar:
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flNlc3Npb249UDkwX05MX0Iy…
Alvast Bedankt!
Hoi, en welkom in de wondere wereld van de electronica!
Je link naar conrad werkt niet. Als je het produkt opzoekt staat er ook iets als een directe link. Die kun je hier plaatsen. De andere links zijn namelijk aan jouw sessie gebonden.
Wat betreft het aansluiten. Zeer waarschijnlijk staat er ook documentatie bij het produkt. Hierin kun je vaak precies lezen hoe het werkt en wat je moet doen om het aan te sluiten. Ook bij bouwpakketten wordt deze informatie gegeven zodat je mooi van te voren kunt kijken of je het aandurft.
[edit]
Ik kom 2 bouwpakketten tegen bij conrad. Beide moeten via een adapter worden gevoed en kunnen respektievelijk 24V of 35V schakelen. Daarmee zijn ze niet direct geschikt om in het snoer van een 230V lamp/apparaat gezet te worden.
Je zou een zwaarder relais kunnen plaatsen of je kunnen beperken tot 12V halogeenlampen.
[Bericht gewijzigd door mbbneon op (24%)]