Dag
De moeder van mijn vriendin heeft zo een systeem waarmee geluid van de televisie draadloos wordt verzonden naar de luidsprekers. Dit is zo geinstaleerd door de winkel omdat er geen kabel gelegd kon worden. Nu is dat nogal een rare, die ziet overal komplotten, ufos en dergelijke.
Sinds enige tijd is er in de buurt een antennemast geplaatst, ik neem aan voor gsm maar ik zou niet weten hoe je dat eraan ziet. Het zender gedeelte van de draadloze audio wordt altijd na gebruik uit het stopcontact getrokken tegen straling.
Nu sinds enige tijd komt er af en toe, 1 a 2 keer per dag een soort fluitende storing uit de boxen, als de zender dan in het stopcontact wordt gestoken is het meteen stil.
Ze denkt dat dit met die mast te maken heeft en dat dat signalen zijn die de hersenen en gedachten van de mensen moeten herprogrammeren en ze dan aanzetten tot druggebruik en verderf enzo. Dit fenomeen is gekomen ongeveer een maand na het plaatsen van die mast.
Het probleem is dat ze daarvoor wil verhuizen, en gezien mijn vriendin nog thuis woont vinden we dat niet leuk. Ik denk dat er vast een simpele verklaring moet zijn van dat gefluit, kan het niet dat het hetzelfe is als wanneer je een gsm op een versterker legt dat die ook gaat fluiten, maar dan met de straling van die antennemast.
Ik heb dus mijn computer aangesloten op de audio uitgang en deze een hele tijd laten opnemen, en er waren 2 momenten dat er zo gefluit ontvangen werd, met 10 uur en 27 minuten ertussen.
Ik heb de MP3 hiervan geupload:
http://www.yourfilelink.com/get.php?fid=556579
Kan iemand eens luisteren of hij/zij dit herkent en weet wat het is.
Met vriendelijke groeten,
Sander
Merk en type van het draadloze systeem?
Wat je hoort zijn kortegolfsignalen, 0,0 te maken met GSM.
En geef moeders een aluhoedje, helpt, echt!
Volgens audacity is het een 975Hz toon met 180 graden fasemodulatie. Tijd tussen 2 opeenvolgende symbolen is 4ms (was 40ms, foutje). 250 symbolen per seconde dus.
Lijkt me niet een signaal wat onze hersenen kunnen decoderen.
EDIT: Het is BPSK-250. Fldigi kan het decoderen, het bericht is
BEGIN META
OTPIndex=12/874582983217 KeyPolicy=SecureErase MessageID=AES/4281
END META
BEGIN CRYPTO
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 c88b8HI3/FAgmSdo/4gs9ItE/j2LSVBX/IqDcaRF/znZMF0Q/a1s 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
END CRYPTO
Gezien de gebruikte mode vast iets radioamateur gerelateerd, hoewel ik geen call zie en ik dacht dat die geen gecodeerde berichten mogen verzenden.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Dat krijg je zo op die vrije banden (2,4GHz). Overigens wel spannend, misschien is het wel van een spion 
Dat in elk geval eerder dan golven om hersens te beinvloeden.
P.S. Intelligente electriciteitsmeter misschien?
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (13%)]
Dit is een veel groter probleem dan mogelijke mind control straling:
http://www.youtube.com/watch?v=_c6HsiixFS8
Amateurs mogen wèl gecodeerde berichten versturen.
(denk aan morsecode, baudotcode, asciicode, AX25code, etc.. )
Coderen = omzetten in een symbolenreeks volgens een bepaalde afspraak.
Amateurs mogen geen versleutelde berichten versturen.
Versleutelen = bewerken zodat de inhoud alleen voor bepaalde ontvangers begrijpelijk kan zijn.
Een symboollengte van 40ms betekent een baudrate (aantal symbolen per seconde) van 25, geen 250.
De bitsnelheid zou nog 250 kunnen zijn als ieder symbool 1024 toestanden zou kunnen hebben, dus 10 bits zou vertegenwoordigen; maar hier is ieder symbool maar één bit.
Ik denk niet dat FLDIGI het 'gedecodeerd' heeft. Iedere goede versleuteling ziet er uit als een willekeurige reeks, en iedere willekeurige reeks zal dus genoteerd worden, zonder dat je weet of het inderdaad die code was, of een heel andere.
Het klinkt eigenlijk alsof het veel te langzaam wordt afgespeeld. Was de opname echt op 8 kbps?
Zo ja, dan komt dit helemaal niet van die frequentie, maar ergens anders vandaan.
Grapje?
Op 15 juli 2010 23:23:10 schreef Frederick E. Terman:
Ik denk niet dat FLDIGI het 'gedecodeerd' heeft. Iedere goede versleuteling ziet er uit als een willekeurige reeks, en iedere willekeurige reeks zal dus genoteerd worden, zonder dat je weet of het inderdaad die code was, of een heel andere.
Het eigenlijke versleutelde bericht is volgens mij dan ook enkel wat staat tussen BEGIN en END CRYPTO. Het is in een ascii armor ingepakt. Wat daarin zit zullen we wss nooit weten. Dat is niet zo ongebruikelijk opzich:
MIIFAzCCA+ugAwIBAgIQTM1KmltFEyGMz5AviytRcTANBgkqhkiG9w0BAQUFADCB
lzELMAkGA1UEBhMCVVMxCzAJBgNVBAgTAlVUMRcwFQYDVQQHEw5TYWx0IExha2Ug
Q2l0eTEeMBwGA1UEChMVVGhlIFVTRVJUUlVTVCBOZXR3b3JrMSEwHwYDVQQLExho
(base64)
Je zou die data ook kunnen schrijven als binaire tekens, maar er wordt dikwijls gekozen om het als leesbare tekst te scrhijven.
Verder heb je uiteraard gelijk wat de snelheid betreft. Ik bedoelde 4ms ipv 40ms.
Oh ja, 4ms is inderdaad logischer. Anders zou het signaal net zo langzaam riedelen als een ouderwetse telefoonbel. 
Ik zie aan het begin inderdaad in het spectrum twee paaltjes 250Hz uit elkaar, van de sync.
Het 'geroezemoes' hoor ik ook, maar herken er niet makkelijk spraak in; mogelijk is het iets anders. Jammer dat die interferentietoon er doorheen loopt.
Aan het squelch-staartje aan het eind te horen is het wel een FM-achtige uitzending, ontvangen met een FM ontvanger. De fase-gemoduleerde toon is dus zelf weer met FM uitgezonden.
Dat de hoofdtelefoonontvanger een squelch heeft is nog niet zo gek, anders zou je luide ruis in je oren krijgen zodra je buiten het bereik van het zendertje komt.
Best mogelijk dat je last hebt van spiegel- of andere spurious ontvangst van de een of andere paging zender. POCSAG lijkt er een klein beetje op, of ERMES of iets in die klasse; zitten ook ergens tussen de 440 en 470 MHz en hebben sterke zenders.
Door het uitschakelen van de zender bij de TV krijgt de ontvanger geen solide draaggolf meer. Best kans dat het beestje een automatic gain op zijn ontvanger heeft waardoor deze dus ook zwakke uitzendingen uit andere bronnen kan gaan ontvangen.
Als het goed is zou dit 'fenomeen' weg moeten zijn als je de zender gewoon netjes ingeplugd laat.
Dat lijkt me goed.
Of als de zender toch uit moet - tegen de straling! - dan kun je de luidsprekers natuurlijk óók gewoon uitzetten.
Ik vind dit echt geweldig
. Iemand hoort een fluittoon, neemt het op, en hier op CO wordt het in een roef en een zucht uitgeplozen. 
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Op 16 juli 2010 16:33:32 schreef Frederick E. Terman:
Dat lijkt me goed.
Of als de zender toch uit moet - tegen de straling! - dan kun je de luidsprekers natuurlijk óók gewoon uitzetten.
Nu alleen nog het complot oplossen...
Gebruikt ze al drugs? Nee? Dan zorgt de straling dus niet voor drugsgebruik.
Verder ben ik benieuwd wie graag m.b.v. een zendmast mensen drugs en verderf zou willen laten "doen". Afgezien van of het kan of niet, het lijkt me vrij zinloos.
Tuurlijk, afstandsbestuurbare soldaatjes is waar iedere gemene dictator van droomt, maar als die drugs gebruiken gaan ze zo kort mee... (En het is duur)
Benadski
Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Op 15 juli 2010 19:54:30 schreef Pro Gamer:
Ze denkt dat dit met die mast te maken heeft en dat dat signalen zijn die de hersenen en gedachten van de mensen moeten herprogrammeren en ze dan aanzetten tot druggebruik en verderf enzo. Dit fenomeen is gekomen ongeveer een maand na het plaatsen van die mast.
Klopt, dit wordt al jaren gedaan, of het voor verderf is weet ik niet, maar een professor in mijn wijk waarschuwt hier al jaren voor. Hij is dan ook al vaker met veel stampij in een verduisterd busje afgevoerd. <-serieus! (maar of ie dat zelf heeft geregeld?!
) Ik denk dat de signalen voor stem beinvloeding, generalisering en aandringen tot kopen via internet is bedoeld.
Zeg tegen je schoonmoeder dat het waarschijnlijk buitenaardse wezens zijn (van de planeet Paranoia), die mensen programmeren om hun te helpen de aarde te veroveren.