Hoi

we willen een feest voor vrienden rond de 150 mensen geven in een schuur van de boerderij van de ouders van een vriendin zuipen enzo die zijn dan toch weg en weten het dus toch niet

gezien ik toch toe was aan een nieuwe muziekinstalatie voor op mijn kamer want ik heb nog altijd zo een oude philips stereoketen van amper 40w had ik dus gezocht naar wat beter materiaal

gisteren zijn deze boksen met de post geleverd ze zijn van een andere verkoper maar het zijn wel dezelfde denk ik http://cgi.benl.ebay.be/330453043097

ik heb ook op ebay versterker gekocht deze kan ik niet meer vinden om een link naar te sturen dus ik zal even opsommen wat er op de doos staat en wat ik denk dat relevant is als er iets belangrijks ontbreekt zegt u het maar en dan zie ik of dat er op staat

HyperTech PA-1800
2x900W PMPO
Min Imp: 2 er staat een hoefijzer achter
BTL capable (4 hoefijzer min)
Power: 9-15V
Mains adapter 13.8V included

de aansluitingen heb ik zo gedaan de uitgang van mijn mixer heb ik verbonden met de line in van de versterker deze zaten vroeger op de aux in van de philips en dat ging prima

de speaker out heb ik verbonden met gewone elektriciteitskabel met 2 draden ik lees op internet dat je hier speciale luidsprekerkabel voor nodig hebt maar die is duur en wil ik enkel kopen als dat echt waar is bij de philips is dat ook maar gewoon draad denk ik het ziet er niet speciaal uit allesinds

de adapter heb ik aangesloten met de bijbehorende aansluiting en op het net aangesloten
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
nu de uiteindelijke vraag

als je muziek opzet komt er vooral treble uit echt ongelooflijk veel treble maar de bastonen zijn niet in verhouding als je het volume open zet om op mijn kleine kamer een beetje deftige bas te hebben wordt je doof van die treble zelfs met de treble op het mengpaneel helemaal dicht en de bas vol open is het nog niet helemaal in balans

met deze afstelling is het geluid minder of in het beste geval even hard als de philips set dus er is toch zeker wat mis

ik wil dus graag weten wat ik fout doe waarom het geluid zo slecht klinkt

1800w moet normaal toch genoeg zijn voor een feestje of niet

900w PMPO zegt totaal niets. Dat staat tegenwoordig al op een box ter grootte van een pak melk...

Staat er op die adapter een maximale stroom? Iets zegt mij dat deze versterker nog minder gaat leveren dan je oude.

[Bericht gewijzigd door lemming_nl op (86%)]

Welkom op het forum.

Zal een beste adapter wezen.
1800W, rendement pak 'm beet 60%, da's 3kW in. Bij 13,8V dus 217A.
Oh wacht! Hij speelt al vanaf 9V! Dat zou dus 333 ampere zijn.

De stroom naar 1 luidspreker van (de minimale) 2 ohm is ook leuk om te berekenen. Dat komt, voor 900W, op ruim 21 ampere.
Gelukkig maar dat alles van de specs gelogen is, anders zou je lampensnoer wel eens heet kunnen worden.

9...15V voeding.. LOL
"Is this guy for real?"

Je kunt beter iets maken met een motor en een grote hamer, die continu boem-boem-boem-boem op een ouwe wasmachine slaat. Je gasten horen het verschil toch niet.

** mocht dit geen grap zijn: inderdaad even de adapter voorlezen, dat zegt al iets meer.
Maar het maakt niet uit: het dingetje is veel te klein.

:) , ben nu wel benieuwd wat er kwa stroom, of vermogen op die adapter staat ?

link naar de versterker, lijkt me ook zeer interesant

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op (28%)]

ik wil dus graag weten wat ik fout doe waarom het geluid zo slecht klinkt

Je doet alles fout. Gooi die zooi maar in de kliko en schaf een echte versterker aan.

Zo iets bijvoorbeeld:
http://www.draaismageluidsverhuur.nl/afbeeldingen/contact/FOH_lg.jpg

@FET het is vast 9-15V krachtstroom. LOL

Het is weer eens trollentijd.

Edit: Ondanks alle troll-signalen dit keer geen troll.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (50%)]

pmpo , dat stond al jaren niet meer in info dacht ik , maar de chinezen hebben de philips term heruitgevonden blijkbaar .

je hebt een voedingkje 12v ??, vergeet dat maar . beter een auto erbij houden die om de 5 minuten de accu bijlaadt . deze stromen gaan echt geen goed laag geven met lampendraad . hier is het eerder 25mm2 voedingskabels en 6mm2 speakerkabels , anders houd je niks over .

overigens wordt dit spul ook verhuurd , een 230v versterker is dan wel zo makkelijk met aansluiten .

hallo

op de voeding van de versterker staat dit
I.T.E. POWER SUPPLY
MODEL NO. NU23-5050200-A2
INPUT: 100-240V~ 50/60Hz 1A
OUTUT: 13.8V (symbool lange streep met korte streepjes eronder) 1.2A
Approval no.: (staat niks achter)
MADE IN CHINA EL

PMPO is legale oplichting... Je betaalt voor wat je krijgt, bitter weinig.

Je voeding kan maximaal 16.56 Watt leveren. Als je versterker een rendement van 60% heeft, kan hij dus 9.936 Watt RMS leveren, oftewel 4.68 Watt RMS per kanaal. Dit komt inderdaad ongeveer uit op 900Watt PMPO (PRMS * willekeurig_getal = PPMPO).

De les van vandaag: koop nooit meuk van een merk met het woord "tech" erin, en al helemaal als "tech" vooraf gaat aan een of meer van de volgende woorden: Super, Hyper, Mega, Ultra, Sky, Hi, High, Ultimate, enzovoort.

[Bericht gewijzigd door Tommyboy op (29%)]

Dus vrijwel de hele DJ wereld draait z'n LP's met een troep draaitafel?
Ik denk dat je bedoeld, alles met het woord "tech" uitgezonderd Technics ;-)

Pas trouwens op, ik heb ook wel eens Techniks als merk voorbij zien komen :+

Hoefijzer, lange streep met kleine streepjes eronder :)

Ω = Ohm, Weerstand

___
--- = DC, Gelijkspanning

zo, nu heb je weer iets bijgeleerd.

Op 22 juli 2010 00:31:02 schreef bjokal:
Dus vrijwel de hele DJ wereld draait z'n LP's met een troep draaitafel?
Ik denk dat je bedoeld, alles met het woord "tech" uitgezonderd Technics ;-)

En Audio-Technica.

Maar dan heb je de Tech uitzonderingen wel gehad.

Voor een zo'n feestje kan je trouwens beter wat gaan huren. Dat is met de entree prima op te brengen.

De hoeveelheid geluid, die je uit een speaker krijgt wordt niet bepaald door het aantal Watts dat er op geschreven staat, maar door de hoeveelheid (echte) Watts, die je versterker er in stopt, vemenigvuldigd met het rendement van de luidspreker!!

Het rendement van een goedkope speaker zal vaak klein zijn, die van een goede is dat zeker ook, hoewel een goedkope speaker ook een hoog rendement kan hebben, maar dan gecombineerd met een nog slechtere geluidskwaliteit.....

Bonkbas krijg je uit een fikse rommelpot:
Neem bijvoorbeeld een wijnvat met een olifantsblaas, een piquetpaaltje er door en dan een motor met een hefboom die dat paaltje op en neer beweegt >:)
Misschien helpt een scheepsdiesel als motor voor een leuk tweede ritme :D

Weetje wat jij zou moete doen; Eens gaan zoeke naar een goede subwoofer met leuk versterktje. Van merke in de audio wereld heb ik geen verstand, dus verder houd ik me d'r buite ;)

Gebruik die 40Watt versterker van je, samen met een lowpass filter om een goede subwoofer aan te sturen. Dan krijg je genoeg 'oempf' in het geluid. Je maakt dan je eigen actieve subwoofer.

Die luidsprekers kunnen ook nooit veel wezen voor dat geld

BTL capable (4 hoefijzer min)

Wat ik dan wel weer leuk vindt is dat de hoeveelheid "Boem" wordt gemeten aangegeven in Hoefijzers per minuut :D Volgens mij is dat meer "Kleng" dan "Boem"

PMPO is verkooppraat en zegt niets over het echte vermogen. Het is alleen bedoeld om mensen die waarde hechten aan veel Watt iets te laten kopen waar ze eigenlijk niets aan hebben.

Ik denk dat het vroegere 'muziekvermogen' (wat iets boven het continuvermogen kon liggen) nog wel eerlijk bedoeld was, of kon zijn.
Een versterker kon dan de pieken in de muziek prima weergeven, maar geen constante sinus op datzelfde vermogen afleveren: de elko's in de voeding zouden dan teveel spanning verliezen om dat vol te houden (bij SSB zenders had je trouwens precies dezelfde redenering).

Maar alle discussies van TOEN, onder technici en andere kenners, over het al of niet toelaatbaar zijn van zulke definities, ging hooguit om bijvoorbeeld 3dB of zoiets.
Daar hebben die idiote getallen van nu niets mee te maken.

aha de versterker is dus oplichting straks even met paypal geld terug vragen dan

heeft iemand dan een link waar er wel goede te koopt staan

ik vraag me ook af of het kwaad kan om de boksen aan te sluiten op mijn oude versterker of kan die kapot gaan omdat de boks teveel watt trekt en die mar 40w aankan dan zou ik kunnen horen of het treble probleem aan de versterker of aan de luidsprekers ligt

Gewoon lekker aansluiten en gaan.

Maar 150 man gaat hem nooit worden met die speakers.....

boxen trekken niks, het zijn passieve elementen.

ze kunnen maximaal een bepaald vermogen aan. je versterker levert dat vermogen.
als je een 1watt versterker aan 10 000watt luidsprekers hangt, dan speel het tegen 1watt.
als je een 1000Watt versterker op 1watt speakers zet, dan krijg je koelkastmagneten :-)

op die versterkernaam vind ik gewoon niks op google, t kan toch niet heel groot zijn. iets dat veel muziek kan maken, moet ook veel electriciteit erin steken.
mijn 2X100watt versterker (echte RMS) heeft een 500VA (voor de niet electronicus is dit ook watts) voeding steken.

als je een versterker zit met 1000watt muziekvermogen (of pmpo, of... wat ze nog allemaal uitvinden) en die verbruikt 1A op 220V, dan zal het niet zoveel zijn.
220V x 1A = 220watt electriciteit erin. met een deel warmteverliezen eraf kan die dus nooit meer dan 2x100watt kabaal maken (ook de zekeringen worden iets ruimer genomen dat het effectief verbruik).
dus eenvoudig gezegd, vermenivuldig de spanning (volt) x stroom (ampere) en je hebt al een idee wat de versterker theoretisch zou kunnen leveren.

dat die versterker oplichting is zou ik niet durven zeggen, mogelijks hebben ze perfect geleverd wat ze jou beloofd hebben. daarbij zal de prijs er ook wel naar geweest zijn.

als ik jou een kist appelen verkoop van de oogst juli 2008 en je krijgt een kistje rotte appelen, heb ik precies geleverd wat ik zei