Goedemorgen Jaap
Ik zou iets laten weten zodra ik de gehele bedrading vervangen zou hebben en uit getest zou hebben op de baan met volle belasting.

Nu hierbij het relaas.
De trolley werkt maaaar zodra ik de potentiometer geheel openzet scheidt de trolley er mee uit, dan moet ik weer de meter in de nul stand zetten en weer open draaien zodra ik de potentiometer maar tot de helft open zet dan blijft ie gewoon doen williswaar op gemiddelde snelheid maar dat mag de pret niet drukken alleen wordt het vervelend als de trolley een helling moet pakken dan zou je de potentiometer verder moeten kunnen opendraaien dit gaat dus niet daar die dan automatisch stopt.
Mijn vraag is nu, zit het in de potentiometer of in de elektronica daar er misschien te veel vermogen wordt gevraagd?????????

Eeen ieder die een suggestie heeft of denkt de oplossing hiervoor te hebben gaarne eeen reactie plaatsen.
Bij voorbaat al bedankt
TEEBOX.

Even een paar vraagjes:

1: waarom is de bedrading vervangen.
2: voor het vervangen was er toen het zelfde probleem.
3: geld dit probleem voor zowel voor als achteruit.

Hallo.

Ik ben geen expert op dit gebied maar ik heb wel eens aan die karretjes gesleuteld.
Stopt hij ook als je de potmeter open draait en het karretje staat met de wielen van de grond (onbelast dus)?
Hoe is de potmeter aangesloten (2 of 3 aansluitpennen gebruikt)?

Groeten, Ron.

Goedemorgen Lambiek
de bedrading heb ik in het geheel vervangen daar in het verleden al een draadbreuk/isolatie was , daar sluiting maakte in het frame waar de bekabeling in verwerkt zit en daar ik het niet helemaal vertrouwde dat de bekabeling niet meer keuren had zodoende.

Ten tweede heb ik de bekabeling vervangen met de reden dat ik hiervoorgaande al de koolborstels heb vervangen dit bleek ook niet het euvel te zijn van daar de bekabeling.

Ten derde electro motor kan alleen vooruit rijden.

Goedemorgen Ron
Als de wielen vrij van de grond zijn [ onbelast dus ] dan kan de potentiometer geheel open staan dan werkt alles optimaal.

Op de potentiometer zitten 5 aansluitingen.

Groet teebox