Wasmachine Zanussi Aquacycle 1000 wil niet meer draaien

oeps zo zie je maar de het spreekwoord schoenmaker blijf bij uw leest, een spreekwoord is waar veel waarheid in zit, ne mens denkt eens van slim te zijn en zou zo meer kwaad dan goed doen, ik zal maar met mijn wast naar een wasserette gaan :(
bedankt om het te laten weten,
Mvg.
Demro :)

Nog wat bang makerij,

Bij de nieuwe borstels kunnen door de niet goede vorm van de kromming voor de collector ook aardige vonken ontstaan,vooral bij de hoge toeren,en niet orginele koolborstels... als dit zo is de motor /borstels op lage toeren laten inlopen...

Allee als ik dit allemaal zo lees had ik beter niet aan de wasmachine geprutst :o :(
Nee het is niet waar hoor, maar ik begrijp wel wat je bedoeld, de veiligheid is zeer voornaam en met deze zal ik die dan ook aandachtig zijn, ook met de nieuwe stiften er in, ik zal een zien of deze al dan niet reeds voorgevormd zijn, en anders eerst voor alle zekerheid op trage toeren laten lopen en niet te veel ineens
Mvg.
Demro ;)

Het is hier misschien al vernoemd maar toch: als je er de nieuwe koolborstels in steekt, blaas dan eerst de motor eens uit met een compressor of van die spuitbusjes perslucht. Hoe minder koolstof er achter blijft hoe beter.

Tsja, de koolborstels.... je moet eens weten hoeveel machines met versleten borstels worden weggegooid. Zelfs een verstopte pompfilter tegenwoordig al, erg jammer. IK zou NOOIT een machine op zijn kop zetten... Tegenwoordig zitten de printen BOVENIN de machine, een paar waterdruppels er op,met zeepresten erin, flaboom en print is zeekers naar de klooie. Er blijft altijd water in de macine aanwezig, ook als het filter verwijderd is. BV in de kuip en wasverzachter bakje. Zet gewoon de machine schuin tegen de muur kan ook geen kwaad. Maar vrijwel alle merken kan je r fatsoenlijk bij.

Ps; als de collector niet koperkleurig is maar zwartig aangebrand ff lichtjes met scotchbrite of fijn schuurpapier opschuren.lopen nieuwe borstels makkelijker in...

Beste Forumleden,
Ik kan het niet genoeg herhalen maar ik ben jullie zeker heel dankbaar :) want dankzij jullie tips heb ik mijn Wasmachine kunnen herstellen ;) anders was het waarschijnlijk zoals hier eerder beschreven, een nieuwe machine geweest :(
Mvg.
Demro

Zanussi....een topmerk!!! Mijn 914X draait al 30 jaar zonder dat er ooit iets aan gemankeerd heeft!!!

Op 17 augustus 2010 16:23:37 schreef Roland van Leusden:

Tsja als je accepteerd dat een wasmaschine na 7 jaar al rijp voor de sloop is ...

7 jaar? :')_!, Een wasmachine is pas rijp voor de sloop als hij iets van 15 jaar ofzo is, Of als de electronica/motor/whatever dat duur is kapot gaat.
Neem als voorbeeld mijn Zanker, Die is 16 jaar oud, Hebben ze weg gedaan omdat hij een beetje lekte, Puur zonde dus, Een goede kennis van mij heeft op de straat, ja echt, een high-end Miele V9950 gehaald, Trommelverlichting en al er in, Machine heeft niets. Overlijden van de eigenaren he, Dan gooien ze het op de straat of whatever.

Op 21 augustus 2010 19:37:55 schreef jarrefan:
Zanussi....een topmerk!!! Mijn 914X draait al 30 jaar zonder dat er ooit iets aan gemankeerd heeft!!!

Touche, Die oude Zanussi's zijn best goed, vooral die met de inductiemotors en Inox buitentrommels. Die nieuwe zijn afgekeurde AEG's.
Tevens dubbelpost, helaas :P

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (21%)]

toen was het een goed merk , nu is het c keuze als bauknecht en whirlpool . overigens scheelt het als een wasmachine niet helemaal vol wordt gedaan elke wasbeurt.

de machines die 30 jaar worden zijn geluksmachines die weing hebben gewassen , maar toen zat er nog een motor in met 2 poolparen dus geen borstels , en de regeling was nog een klok .

er zijn veel factoren die de machine om zeep helpen , slechte aansluiting met veel pieken op de lijn , hard water, scheef staande machine , te veel was erin , bliksemontlading die pas later manifesteert , enz enz .

Bliksemontlading en scheef staan is onzin, Bliksem sloopt alleen de onstoringscondenstator, Scheef staan is belastend voor de schokdempers.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (71%)]

bliksemontlading gaat door de filter heen , deze is alleen voor de storingen die uit de machine komen ( motor en schakelen ).de computer kan na een half jaar ineens kapot gaan door een ontlading eerder , dit is een bekend iets met halfgeleiders .

scheef staan doet meer als je denkt , idd de schokdempers maar ook de algehele balans van dee machine , die extra gaan rammelen en dus gaan dan de onderdelen op de print los in de soldeer zitten . dit is ook een gevolg van overbeladen machines .

Klopt bijna helemaal, Soldeerverbindingen zijn beter dan machines van 5 jaar eerder ofzo, Onbalans klopt helemaal, Ik heb een computer die ooit is geraakt door bliksem, voltreffer, Viel alleen uit en boote gewoon na de onweersbui, Tijdje terug de condensators op het moederbord vervangen door solid-state elco's ;)
Maar laten we het hierbij houden anders word het een beetje veel geslowchat ;)

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (43%)]