Hallo
Ik heb een Miele W2515 met een main print van type ELP152, die ongetwijfeld ook in andere machines zal zitten.
Op de main print blijkt de transfo stuk te zijn (Kaschke 16/04) maar ook een Philips chip die na de transfo zit (naast de grote blauwe condensator). Daar is een stukje van gesprongen en ik kan enkel de laatste 3 cijfers zien nl 731 op de middelste lijn.
Weet er iemand het volledige type van die chip?
Ook iemand een idee waar ik die Kaschke 16/04 transfo kan vinden?
Tx muchos
Fre
Ik heb niet direct zo 'n programmator in afbraak liggen, maar je zou eens kunnen horen bij Miele voor een omruiling (kapotte opsturen, herstelde terugkrijgen, uiteraard tegen enige betaling). Ik vermoed dat chop & trafo niet "zomaar" kapotgegaan zijn en zelfs als je ze vindt zullen er wellicht nog wel problemen zijn... En neen, schema's geven ze niet vrij 
Tx voor het antwoord Stefaan. De vraag is natuurlijk maar wat ze daarvoor gaan vragen 
Zo een nieuwe print kost 600 euro wat totaal ridicuul is. Voor de rest is die machine nog compleet in orde... shame...
Fre
johansson99
DOA, NLA,... Ain't war hell?
Een herstelde kost een stuk minder, maar zal nog een serieus prijskaartje dragen.
Ik zou eentje in de afbraak zoeken.
Zijn er "standaard" plaatsen waar ik zo een print of een gelijkaardige zou kunnen vinden? Daar heb ik nl niet zoveel ervaring mee...
Tx
Fre
Op 1 oktober 2010 12:11:46 schreef Frekie:
Zo een nieuwe print kost 600 euro wat totaal ridicuul is. Voor de rest is die machine nog compleet in orde... shame...
Waar heb je die prijs vandaan? Ik dacht dat het eerder rond de 300 lag maar ik kan me vergissen. Bel best even met de onderdelendienst van Miele zelf, telefoonnrs zijn op de site te vinden.
W2000-reeks is nog vrij recent dus ik vrees dat je daar niet veel afbraak van zal vinden... anders: ebay in de gaten houden voor gelijkaardig toestel. Let op: die programmatoren moeten wel ingesteld worden naar het type machine (toerental, opties, aantal kg, programma-indeling,...) en dan moet je de servicenota's hebben. Die krijg je bij een nieuwe programmator wel bij.
De prijs die ik vind is 650 australische dollar, wat blijkbaar 460 euro is, dus iets minder dan gedacht.
Ik denk dat de bedieningsprint ongeveer 270 euro kost...
Zal eens met miele bellen dan.
Tx
Fre
Wat we nu nog niet weten is de oorzaak van het probleem, lijkt me op een overspanning? Die dingen gaan (meestal) niet zomaar kapot...
Het is mij ook niet duidelijk wat er eerst is kapot gegaan. Feit is dat de machine gewoon gestopt is met werken en bij aanzetten gebeurde er totaal niks. Dan ben ik beginnen uitmeten en heb dan wel de aan/uit schakelaar kortgesloten omdat ik ben uitgegeschoven met mn multimeter, maar ik denk niet dat dat iets veranderd heeft aan die main print. Die schakelaar heb ik ondertussen al terug gemaakt... Het systeem dat doorgeeft of de deur toe is werkt ook naar behoren.
Het enige dat zeker is is dat die philips chip na de trafo kapot is. Voor de rest all bets are off 
Tx
Fre