gewoon de simpele pic programmer van de site en op pin 5 de - van de voeding en op pin 14 de + van de voeding

EDIT: en die zenerdiode heb ik weggehaald

[Bericht gewijzigd door jeroen001 op ]

zet jij fijn 12v op en pic voedings pinnen dan is ie wel weg alleen de mrcl pin kan 13v hebben dat is nl. je programeerspanning

vandaar dat ik ff vroeg wat voor een schakeling hij nu gebruikte, ik snap ook wel dat je niet 12volt rechtstreeks op je voedingspinnen van je pic moet zetten

Op 15 maart 2004 19:20:58 schreef E-Hoog:

[...]

vandaar dat ik ff vroeg wat voor een schakeling hij nu gebruikte, ik snap ook wel dat je niet 12volt rechtstreeks op je voedingspinnen van je pic moet zetten

jij wel maar jeroentje niet

Op 15 maart 2004 19:55:52 schreef k.p.meinesz:

[...]

jij wel maar jeroentje niet

dankje

maar hoeveel v moet er nou op?

Op 15 maart 2004 19:58:25 schreef jeroen001:

[...]

dankje

maar hoeveel v moet er nou op?

tussen pin 5 en 14 5v
en een spanning van ong 13v op pin 4(programeer mode) of 5v
run mode
of gnd (reset)
maar waarom ben je nu met een externe voeding aan't klooien
die simpele progger moet gewoon werken
meet je spanningen van uit je com poort eens deze moeten rond de 12v liggen
als je dan gaat proggen krijg je 5v over pin 5 en 14
en 12v op pin4
en wat pulsjes op pin 10,11(rb6,rb7)

ik denk dat jouw probleem zit in je stekker naar je compoort daar worden de meeste vergissingen mee gemaakt
vaak worden er pinnen verwisseld
heeft vandoen met de nummering tussen male en female

[Bericht gewijzigd door k.p.meinesz op ]

Ik had dit probleem ook. Ik heb ook de simpele pic progger van deze site gemaakt. Toen mijn uc'tjes (PIC16F84A-o4/p) binnenkwamen werkte het ook niet. Ik gebruik ic-prog 1.05c ism Win XP PROF. Ik kreeg eerst ook de hele tijd die melding :-(. Ik bleek de tronsistor verkeerd te hebben gesoldeerd. Maar na dit hersteld te hebben nog steeds dezelfde error. Toen heb ik weer een beetje aan de instellingen geklooid en uiteindelijk is het gelukt!!! Hier mijn instellingen waarmee het werkt:

1) Bij apparaatbeheer>poorten>communicatiepoort (COM X)>eigenschappen>poortinstellingen>geavanceerd>fifo uitvinken
2) Compatibiliteitsmodus>Windows98/ME
3) Bij IC-prog>hardware: JDM programmer; com poort; I/O vertraging(10); windows api; verder alles uitgevinkt
4) Ik heb van de site van ic-prog, icprog.sys gedownload en in de map van ic-prog staan
5) Bij opties heb ik bij het tablad I2C alle twee de opties aangevinkt
6) Verder de instellingen uit de tuturial van deze site gebruikt.

Bij mij werkte het hiermee weer, dus ik hoop bij andere mensen ook! Succes :-D

ik heb het geprobeert maar hij doet het nogsteeds niet

p.s. dit gaatjesbord gebruik ik:

http://www.futurlec.com/Pictures/STPBRD2.jpg

Weet je zeker dat je alles goed hebt gesoldeerd? Vooral die transistor en je kabel. Bij mij doet ie het zo dus ik zou niet weten waar het anders aan kan liggen

ik heb hem opnieuw gesoldeerd en hij doet het nogsteeds niet

Erop slaan helpt soms ook wel eens.

Is je PIC niet gewoon naar zijn donder ondertussen??
Beter probeer je een andere waar je zeker van weet dat ie goed is meet je heel goed je spanningen na.

En neem je een heel simpel programma waar je zeker weet dat ie werkt!

En anders soldeer je toch gewoon een andere progger??

Martin

Ik heb die error ook, en waar vind ik die apparaat beheer ergens? Ik heb WIN XP home

[Bericht gewijzigd door Bastiaan op ]

bij je eigenschappen van deze computer

doettie het bij jou nou al jeroen?

ja, maar ik ben er maar mee gestopt, ik kreeg die taal maar niet onder de knie

@Leuven: zou je die o ff weg willen halen in je eerste bericht, staat niet echt netjes

[Bericht gewijzigd door jeroen001 op ]

Ik heb het al gevonden die apparaat beheer

Maar die ICprog.sys welke van die downloads is dat?

IC-Prog Software 1.05C Multi-Lingual

IC-Prog Software 1.05A Multi-Lingual

IC-Prog Software 1.05 Multi-Lingual

IC-Prog Software 1.04C Multi-Lingual (Beta release)

IC-Prog DLL (12C5xx disassembler)

IC-Prog NT/2000 driver

Helpfile for IC-Prog, requires Internet Explorer 4 or higher. (All credits go to Paul Walton for this! Thanks Paul)

Helpfile in Italian language UPDATED! for IC-Prog, requires Internet Explorer 4 or higher. (Thanx goes to Antonio Guerra for his work!)

Helpfile in Spanish language for IC-Prog, requires Internet Explorer 4 or higher. (Thanx goes to Carlos Chueke for his work!)

Je moet dan de IC-Prog NT/2000 driver hebben

edit: Moet je dan gewoon in je IC-prog folder zetten, ic-prog opstarten en dan bij instelligen de driver activeren. Heb weleens gehoord dat dit laatste soms al automatisch gebeurd...

[Bericht gewijzigd door Wouter Sijm op ]

Als ik nu ICprog open dan geeft hij een error:

fout opgetreden(Het bestand kan het opgegeven bestand niet vinden.) tijdens het opstarten van de driver.

Dit is de fout melding
Ik heb alle instellingen veranderd zoals hierboven (die 6)
behalve de compatibiliteit, want aldes kan ik die NT/2000 driver niet activeren.

Maar als ik dat ICprog systeembestand wil openen vraagt hij met wat te openen, is dat normaal?

Je moet gewoon ic-prog starten zonder compatibiliteit mode. Dan bij settings de driver activeren. Je moet de .sys zelf niet op starten, alleen maar in de map van ic-prog neerzetten.

Kan het dat ICprog niet bij program files zit? Want bij mij is dat zo

Op 10 juni 2004 19:37:08 schreef Leuven:
Kan het dat ICprog niet bij program files zit? Want bij mij is dat zo

ic-prog staat gewoon waar jij hem bij de instalatie heb neergezet;). Zoek anders eens ff in windows naar ic-prog of iets dergelijks, dan weet je waar hij staat:)

Ik heb het opnieuw geprobeerd en ik krijg nog altijd die fout melding 0000H error. En dat .sys bestand staat in de map van ICprog. En geen compatibiliteit.

dan is waarschijnelijk (in praktijk blijkt zo'n 99%) de hardware niet goed. Zoek eens op deze site op die error, en je zult voldoende resultaten krijgen :)

Dit had ik een tijd terug ook, toen had ik de pinnen verkeerd geteld :+

Ik had dit gedaan:

1234
5678

ipv

1234
8765

Maar dan dus met 18 pinnen.
Ik heb nog een ontwerp in eagle voor de programmer als iemand die wil hebben.

[Bericht gewijzigd door bobo1on1 op ]