Op 7 november 2010 14:21:56 schreef ikenalleenik:
Der zit 100% zeker geen spanningsval over mn draden, dat is getest ondertussen

Ja, onbelast. Dan red je het ook op apehaar... Je hebt ALTIJD spanningsval over belaste bedrading (anders zou je supergeleiding hebben, ik neem aan dat we vrij veilig kunnen stellen dat dat in jouw situatie niet het geval is). De vraag is of het teveel is of niet. Dat kun je dus alleen meten onder belasting (en het feit dat je op accu en omvormer exact hetzelfde meet, zegt dat je niet onder belasting gemeten hebt...).

Maar goed, het ding gaat er dus uit op low battery. Als die accu 'nieuw' is (en dus 'goed' zou moeten zijn), moet het dan (tenzij je omvormer erg trigger-happy is...) dan toch in de bedrading zitten. Normaal kan een accu dat wel even leveren zonder al te erg in te kakken, en die spanning moet *ergens* blijven...
De aanname is wel dat die accu prima is... ('nieuw' is niet altijd gelijk aan 'goed' en 'matig' kan nog goed genoeg zijn om nog een hele tijd op te kunnen starten...)

Oke, voor het zekerste komt er nog dikkere, nieuwe bedrading naar mn transfo, want na de dikke vr mijn versterkers is het een oude, maar wel vrij dikke draad. Komt wel goed nu :D bedankt voor de hulp!!

Tsja.. je kunt wel botweg dikker gaan trekken... Maar meet nou eerst eens hoe groot die spanningval is. 0.1V is niet spannend. Alles vanaf 0.6V en hoger is dat wel.

Tijdens het draaien van de frigo, met motor uit, was de spanning op de frigo exact 12V en op mn batterij 12,24..
De batterij was dus wel niet 100% opgeladen, straks gaan cruizen en daarna es testen met opgeladen batterij

.25V ... daar zou ik me niet al te druk over maken.

Da's te overzien. Als de accuspanning toeneemt, zal het nog wat minder worden.