Eric,

het gaat alleen om de software, het traject van casing, PCB, parts, in elkaar zetten, manual schrijven enzo
lukt inderdaad zelf wel...

Bedankt voor je advies, en zal ook voor optie 1 kiezen. Heb van de week het boek AVR van Elektron al besteld, zal morgen wel bezorgt worden, denk ik...
Jammer genoeg wordt het dan wel een project voor de volgende kerst en niet zoals ik gehoopt had, voor deze kerst....

En eh... Voor de kerst ga je niet meer redden. Alleen al het maken van PCBs kost een week of wat. En dan heb je nog geen ontwerp, want je hebt geen casing. Dus qua doorlooptijd: no way (tenzij je gewoon zegt: het mag geld kosten... spul nu bij Farnell bestellen op een business account, maandag in huis, maandag avond PCB bestellen, heb je voor eind volgende week het spul in huis. Maar dan kost het ook wel wat...)

Staar je niet blind op die AVR icm. C. Net zoiets als verkeersregels: je leert de regels en kunt je dan (als het goed is) zonder al te veel brokken te voet, op de fiets en met de auto door het verkeer begeven. Daar gebruik je een subset van de regels voor. Als je alleen leert lopen en alleen de regels leert die voor lopen van belang zijn, ga je nat als je eens op een fiets stapt (ofwel: doe tzt bijvoorbeeld ook dynamic memory management enzo. Handig als je ooit op een AVR met 'veel' RAM over stapt)

Succes. Ik ga even verder vechten met een IP stack die niet helemaal doet wat ik verwacht (en dat ligt vast aan mijn verwachting hoor :) )

@Peter,

Ik begrijp EricP zn standpunt wel maar het jouwe ook. Allereerst mn complimenten dat je in "het diepe" gesprongen bent. Je hebt vantevoren eerlijk aangegeven dat je 0,0 ervaring met deze materie hebt je door "ons" laten "omlullen" om met een AVR aan de slag te gaan (gelukkig , voor t zelfde geld had je voor een PIC gekozen :+ ). Je programmer en ontwikkelomgeving is aan de praat, dus je schoenen heb je, nu nog leren lopen.

Probeer de basisbegrippen van .C onder de knie te krijgen (ik zal nog even meezoeken of ik wat toegankelijk materiaal kan vinden), zoals "C" is "Case Sensitive" ofwel HoOfDlEtTeRgEvOeLig, in "C" moet je een variabele eerst declareren voor je hem kunt gebruiken (is niet het geval in Basic) en nog wat eigenaardigheden.

Krijg je tijdens het compileren 5493 errors, probeer dan consequent eerst de EERSTE error weg te werken, vaak verdwijnen er dan nog een hoop meer.

Zoals EricP asl zei, krijg je een error, plak m eens in Google, vaak zijn er al mensen tegenaan gelopen.

Programmeren is meer dan code kloppen (dat kan iedereen), programmeren is een algoritme bedenken. WAT moet er gebeuren in mijn code, wat-als,.... dat kun je eigenlijk zelfs beter op een kladblok ZONDER computer doen, probeer in je eigen woorden een flowchart te maken wat er moet gebeuren. Als je dat voor elkaar hebt is de bijbehorende code kloppen vaak een eitje.

Loop eens regel voor regel door de code die je hebt gekregen, probeer te beredeneren wat er gebeurt, en als je het niet snapt vraag het hier. Ik denk (sorry als ik voor EricP denk) dat hij dat bedoeld met "zelfwerkzaam".

Kerst ga je inderdaad niet halen, maar begin vast een "stuitervast" kastje uit te zoeken, maak t niet te klein (ik neem aan dat je niet op een cm hoeft te kijken) , selecteer je schakelaars (moet t echt waterdicht zijn ?) , je displays (misschien toch 4 displays overwegen alvast), kijk misschien eens naar Blauwe (lekker helder), zoek je batterijhouder uit (daar willen ze je allemaal hier ook best mee helpen denk ik).

Prul parallel daar aan , lekker aan je software. En dan straks komt fase 2, je print :-).

Just my 2 cents.

Groeten, Bram