Hoi, ik heb een probleempje met de afstandsbediening van de focus: deze werkt niet meer/reageerd niet meer.

Ik heb de batterij al vervangen, in de garage konden ze ook uitlezen dat de sleutelAB goed functioneerde.

Verder heb ik zelf de sleutel aangemeld op het sysreem van de auto, dit gaat ook gewoon goed (zie ook topic: http://www.circuitsonline.net/forum/view/43421/1/ford+focus+afstandsbe… )

Het gongetje gaat ook gewoon als ik de AB aanmeldt.

Dus neem ik aan dat eigenlijk alles werkt. Echter als ik daarna op een knop van de AB druk reageerd de auto niet :(

Wel heb ik ook nog een probleem met het kofferbak slot (elektronisch) de schakelaar stond vol met water, dus ik dacht in eerste instantie dat het daaraan zou kunnen liggen, maar als ik de schakelaar los heb, dan reageert de auto nog niet op de AB.
Ik heb nu net een nieuwe kofferbak schakelaar gehaald, en ga die dadelijk plaatsen.
Maar ik weet eigenlijk wel zeker dat de AB/Auto daar niet van veranderd.
Via de sleutel in het deurslot werkt de centrale deurvergrendeling wel.

Vraag: heeft iemand dat al eens meegemaakt?
Waar zit de AB module van een focus wagon?
Zou ik ergens een schema kunnen vinden?

Kortom wie weet raad?

Garagebedrijf (officiële forddealer) kon niet eens de sleutel inleren op het systeem, (ik moest tegen hem zeggen dat hij de koppeling in moest trappen, en gordel vast moet maken: zie gebruikshandleiding)dus heb mijn twijfels of ik daar wel heen moet, en niet beter zelf kan uitdokteren hoe het werkt.

Alvast bedankt voor de reakties...

even voor de goede orde, ik neem aan dat hij wel start met deze sleutel, en dat vanaf binnen je wel de centrale deurvergrendeling kan bedienen? heb wel een schema(algemeen) maar die kan ik niet sturen.(geen mail zichtbaar)

[Bericht gewijzigd door Zylar op (22%)]

Mail is onderweg ;)
Ja hoor, hij start gewoon, centrale deurvergrendeling werkt ook goed, alles werkt eigenlijk goed. behalve dan dat de auto niet reageert op de AB (deur sluiten en openen en kofferbak)
Ford Focus Wagon Clipper II als ik het goed heb ;)
Heb dus onderhand de kofferbak schakelaar vervangen, en die werkt ook gewoon weer, daar ligt het dus niet aan.
Ook komen alle signalen van dat de deuren zijn geopend gewoon binnen op het display..
Ik weet het nog ff niet ;(

Mail verstuurd, ik neem aan dat je het instructieboekje hebt van de auto, zoniet: http://www.focusplanet.com/ sorry van de .xps bestanden, windhoos zou ze iig moeten kunnen lezen. als je met linux werkt wil ik ze wel uitprinten en scannen naar pdf. Het programma waar ik het vanaf haal(tollerance data) kan alleen printen.

[Bericht gewijzigd door Zylar op (13%)]

Ja hoor, die xps bestanden kan ik lezen ;)Instructieboek heb ik ook..
Ik ga me er eens in verdiepen...
Maar ik kan natuurlijk nooit weten wat de status van de ingangen van de GEM module moeten zijn voordat de centrale deurvergrendeling gaat werken ;(

Okay, hier even een updatejuh ;)

Of de ford draait op windows,
of ze gebruiken de watchdog timer niet ;)
Ik heb keurig de schema's (en meer) gehad van Zylar, waarvoor mijn grote dank, maar echt verder kwam ik daar nog niet mee.
Wat ik daar wel uit kon halen was het volgende: receiver ontving, en de GEM module werkt dus voor het grootste gedeelte. (centrale vergrendeling werkte goed!En de AB inlezen werkte ook.)
Voor de rest had ik dus te kort gegevens, om verder te meten/constateren.

Dus wilde ik eigenlijk hier al weer een vraag plaatsen, maar bedacht dat ik met de engelse termen misschien via google nog wel verder kon komen.
En jawel, helemaal in deze tijd van het jaar heb je last van statische electriciteit ;) Dus ik heb de boel maar even een reset gegeven:alle stekkers losgehaald en 15 minuten los laten liggen, en de AB nog een paar keer bediend. Toen de stekkers weer geplaatst, radio weer de code ingevoerd ;( en nu werkt ie weer :)

Zo, dus dat scheelt me weer een paar honderd euri's om de module te laten uitwisselen ;)
Misschien toch maar eens een staalkabeltje onder de auto plaatsen, dat gaat misschien nog wel meer problemen tegen ;)

Zylar, nogmaals bedankt...
Groetjes Fredjuhh