Hoe een eenvoudige robot bouwen met veel uitbreidingsmogelijkheden ?

5.4V (hoe kom je er eigenlijk aan?) is wel erg weinig om alles, en vooral de motoren, draaiende te krijgen, en te houden.
Zoals Lambiek al aangaf, ben je met 12V veel flexiebeler.

Je zou kunnen kijken naar een 2de hands motor accu, of uit een stepje of een noodverlichting. mogelijkheden genoeg.

Ook heeft hier iemand (Lucky-Luke) een DC-DC step-up converter gebruikt om 4 AA's op te waarderen naar 12V

Wat de motoren betreft, sluit ik mij ook bij Lambiek aan (RB-35)

Op 19 januari 2011 19:00:44 schreef Kareltje:
5.4V (hoe kom je er eigenlijk aan?) is wel erg weinig om alles, en vooral de motoren, draaiende te krijgen, en te houden.
Zoals Lambiek al aangaf, ben je met 12V veel flexiebeler.

Je zou kunnen kijken naar een 2de hands motor accu, of uit een stepje of een noodverlichting. mogelijkheden genoeg.

Ook heeft hier iemand (Lucky-Luke) een DC-DC step-up converter gebruikt om 4 AA's op te waarderen naar 12V

Wat de motoren betreft, sluit ik mij ook bij Lambiek aan (RB-35)

Ik heb na wat zoekwerk de LT1301 gevonden, iemand ervaringen mee?
Denk dat het met deze wel zou moeten lukken.

Weet niet of dat een goed idee is, als je twee RB35 motoren neemt dan kom je stroom te kort. Bij blokkeren van twee motoren komt er 4A te lopen, en dat kan de LT1301 lang niet leveren. Denk dat je bij gewoon rijden al te kort komt.

Wat is er mis met een accu van 12VDC, als je een robot gaat bouwen zorg dan voor een goed onderstel, een goede aandrijving en een goede stroom voorziening. Als dat in orde is heb je een goede basis.