Is er iemand die me kan vertellen wat de uitgangsspanning is van trafo type ATT-705 KS29J SMD
Zit in Pioneer versterker SA520
Trafo is er een met een middenaftakking.
Elco's die er achter hangen zijn 42 V
De versterker werkt al vanaf 12 V ac maar wie kent deze trafo of de gegevens ervan?
De trafo is namelijk kapot aan de 220 V zijde.
hier staat de service manual (of eigenlijk alleen het schema)
ik kom bij na de trafo spanningen tegen van 30 tot 37 volt.
het staat niet specifiek bij de trafo, maar mogelijk is het in het schema te zien adhv de labels bij de voedingslijnen.
edit:
ervan uitgaande dat het om de hoofdtrafo gaat zie ik -37 en +37v staan:
[Bericht gewijzigd door timberleek op (24%)]
Peter Claus
It is so simple to be happy, but it is so difficult to be simple
Willie W
Golden Member
Het zit helaas echt in de trafo zekeringen ervoor en erna zijn gewoon goed.
De trafo die hier afgebeeld wordt is niet dezelfde want bij mij zit er een dubbele ingang op 220 en 240 volt.(op geen van de 2 zit nog weerstand)
Open gemaakt heb ik hem nog niet maar dat ga ik dadelijk wel even doen mogelijk dat er inderdaad een thermische zekering in zit al schat ik die kans erg klein gezien de zekeringen ervoor en erna.
Zowel de fase als de nul is voorzien van een zekering.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
de elco's waren bij productie goed berekend , maar wel voor 220v voeding ! nu er 235v op het net staat is de secundaire spanning ook omhoog gegaan .
vaak zit de thermofuse rechtstreeks aan 1 draad gesoldeerd , wrs de nuldraad omdat je 2 fase draden hebt ( 220v en 240v ) als je de buitenlaag eraf haalt en er zit een metaalkleurig pootje aan 1 draad gesoldeerd tov 2 dunnere koper draadjes aan de andere draden zit er een thermofuse in .
Er zit inderdaad een kapotte thermische beveiliging tussen de wikkelingen weg gewikkeld.
Alleen de aansluitingen zijn daarvan naar buiten gebracht dus ik krijg hem weer werkend.
Probleem is dus opgelost
Voeding levert 2 keer 27 V ac (onbelast)
Bedankt voor de tip's