Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 5

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

Op 20 oktober 2010 07:54:29 schreef Jochem: Die opmerking van Sven over opbouw van statische lading? Iemand een idee hoe dat bij marmoleum zit?

Marmoleum® em Linoleum® zijn beide natuurproducten, vervaardigd van kurkmeel en lijnolie op een jutte achtergrond. Geen synthetische materialen. Mogelijk zijn ze versterkt met asbest, maar het kan zijn dat dat allen gold voor Colivinyl® tegels uit dezelfde fabriek. Die laatste zie je dan ook niet meer.
In ieder geval lijkt de samenstelling van Linoleum en Marmoleum niet zodanig dt het statisch zal worden.... Colivinyl, daarentegen wel.

/edit:
Heb het nog even nagezocht: Geen asbest in Linoleum/Marmoleum.
Beiden zijn hetzelfde product, maar Marmoleum heeeft een marmerstructuur, Linoleum niet.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

@Jordi: mooi plekje. Maar ik zou die planken toch iets sterker aan de muur verankeren, voor je t weet staat daar een massa aan apparatuur op ;) Beter neem je een rek/stelling. Die planken kunnen tot 200kg dragen en dat kan je dan haakt op het werkblad zetten, altijd alles bij de hand :)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Tidak Ada

Golden Member

Gaat niet samen met de was...

Je moet indedaad wel die plank steeds opruimen; voor je het weet liggen er natte lakens over je werk >:)

Doet me denken aan mijn eerste doka's: Eerst de WC (niet in de pot), later een plank over het bad.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op donderdag 18 november 2010 22:56:05 (27%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 18 november 2010 22:00:06 schreef Tidak Ada:
Marmoleum® em Linoleum® zijn beide natuurproducten, vervaardigd van kurkmeel en lijnolie op een jutte achtergrond. Geen synthetische materialen.

Ah kijk, dat was geheel tegen mijn verwachting. Dan heb je kans dat het wel meevalt met die statische lading (hoewel een natuurlijk materiaal natuurlijk ook best statische lading kan opbouwen).

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Yep, denk maar aan wol.
Toch denk ik dat het met de lading van Linoleum wel meevalt.

Heb overigens ergens gelezen dat er toch asbest in zou zitten...
Wikipewdia zegt van niet. Mogelijk geldt het voor nieuwe productie dat het asbestvrij is.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Linoleum is amper statisch. Maar voor de zekerheid heb je zelfs speciaal linoleum :
http://www.projectinrichting-hameetman.nl/index2.php?page=shop.product…

Op zich niet veel duurder dan gewoon linoleum.

Ik ben er klaar mee voor

in bussum staan wat van die ( gewilde ) metalen ladenkastjes , voor wie in de buurt woont ... http://link.marktplaats.nl/396597442

waar rook was, werkt nu iets niet meer

@leime wel originele decoratie!(tip:moederbord)

leime

Golden Member

Er zat een moederbord op de plek waar nu dus de plank komt als hij opgeklapt is, die moest dus weg, helaas.

Emiel

Mijn werkplek wat ergonomischer gemaakt door er wat meer planken te plaatsen .

Zodat ik mijn apparatuur beter kwijt kan .

Eerst moest ik het op mijn werkblad plaatsen zodat ik haast geen ruimte meer over had .

http://www.uploadarchief.net/files/download/nieuw%20speeltje%20en%20aa…

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

Daar zullen nog wel planken bijkomen, denk ik zo... :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Is er alvast mooi voor voorbereid :)

Mooi plekje zo!

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 29 januari 2011 07:05:15 schreef pros:
Daar zullen nog wel planken bijkomen, denk ik zo... :-)

Misschien heeft Fred daar nog wat tips voor!:p:p

ziet er netjes uit. planken niet al te zwaar belasten.

@ledfan: dat is niet zo eenvoudig als het lijkt. Dat begint al bij de keuze voor het huis, de aanschaf van de apparatuur in de juiste behuizing, etc. :+

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Tidak Ada

Golden Member

Ik ben jaloers op die mooie rechte muur, waar je planken op kunt monteren. Ik zit onder een dakbeschot en kan niets kwijt :(

Imand met ideeën voor die situatie?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Nieuw huis aanschaffen misschien??

Ik heb geen schrik iets nieuw te beginnen omdat de Ark is gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals

Iets minder ingrijpende oplossing is wellicht een ander plekje in huis te zoeken...

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Heb je @#%$ een etage voor op je schuur gezet voor je labo :(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Je oude plek moet uiteraard in stand gehouden worden, zie het als een uitbreiding :)

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Als klein kind droomde ik van een ondergrondse hobbyruimte bij mijn villa :* ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

nuja, misschien mag je wel in de kelder, alleen de villa moet je er zelf bij denken ;)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Op 29 januari 2011 18:22:44 schreef Tidak Ada:
Als klein kind droomde ik van een ondergrondse hobbyruimte bij mijn villa :* ;)

Ik van een grote zolder met grote werkbladen rondom !!! :'-(

Ik mag er plaats nemen van moeder de vrouw maar eerlijk gezegt vindt ik dit hokkie beter dan boven op de zolder dit is een groot stofnest door de wasdroger .( niet best voor elektronika )

S,winters fris en zomer leg je het loodje .

En als je beneden bent en je moet bijv eventjes een schroevendraaier pakken moet je 2 x 13 treden op nu maar 1x 13 .

Soms heb je iets in gedachten en loopt het anders en zie je de voordelen van je werkelijke situatie . :)

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!
Tidak Ada

Golden Member

Ach stof. de enige stof komt van de elektronica ende ventilatie en dat is nu weer niet goed voor de doka, die we samen delen in deze ruimte. Die beslaat echter wèl de enige rechte wand, want die is nodig voor de vergroter. Tja,.....
Er zijn zat mensen, die het met minder moeten; een strooien dakje en een lemen vloer bijvoorbeeld :o

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik heb verdorie niet eens een slaapkamer! Nou ja, er staat wel een bed in de PC-kamer. Gelukkig maar... :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Of je offert een stukje tuin op al dan niet van je ouders, en bouwt een schuurtje zoals ik heb :)

klik

[Bericht gewijzigd door Tinus016 op zaterdag 29 januari 2011 21:56:41 (15%)

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Dit topic is gesloten