hey

ik wil iets gaan maken dat ik mn scooter kan gaan begrenzen ik weet al hoe ik het moet maken de brenzer zelf dan maar ik moet hem nog tegoei afstellen en nu was ik aan het na denken om een kastje te maken waar mee ik hem kan afstellen dat hij goed zuiver loopt zou iemand mij kunnen helpen hoe ik er het beste aan beginnen?

ik dacht een condensator die ik kan dimme maar die zijn alleen maar pF, zou ik mss op een print plaatje iets kunnen maken dat ik dus zelf een condensator dimmer maak?

ik kan alles gewoon pakken (mijn pa heeft een electro zaak)

kan je wat verduidelijken hoe het nu werkt, schema mischien

want regelbare condensatoren bestaan toch gewooon volgens mij

jah die bestaan wel maar die heb je alleen maar tot zo ver ik ze heb gevonden in pF, schema zal moeilijk gaan ik weet zelf nog niet hoe ik het ga maken

Zou je verder zijn als ik je een regelbare condensator in het uF bereik kan leveren? [edit] en hoe dan?

[Bericht gewijzigd door flipflop op (10%)]

Veel succes dan maar... Een dergelijke condensator (als het al mogelijk zou zijn) kan je niet op de scooter houden.

srry messchien heb ik het verkeerd uit gelegt ik wil dus een kasje gaan maken dat ik hem dus kan afstellen en dan dat kastje eraf haal en dan de waardes pak dezelfde als wat ik met dat kastje heb gedaan en dan aansluit zonder dat kastje

dus je wilt een kastje wat je eventjes op je scooter kunt aansluiten, dan ervoorzorgen dat de scooter op de een of andere manier iets van dat kastje overneemt ofzo?

en dat de scooter dan begrensd is? waarom zou je dat willen?

zou het niet gemakkelijker zijn als je gewoon iets meganisch maakt? brandstof toevoer veranderen, of nog gemakkelijker ervoor zorgen dat de gasklep/schuif niet helemaal open kan?

Dat lijkt mij veel envoudiger.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (28%)]

dat kastje heb ik alleen nodig om hem aftestellen dat hij zuiver loopt en dan kan dat kastje eraf(moet dan wel de waarde kunnen aflezen) en dan pak ik da waarde wat dat kastje aan geeft en maak daar mn begrenzer mee, kan ik ook doen maar ik werk liever met een begrenzer dan alles weer veranderen

dat kastje van dat afstellen heb je al? of wil je dat maken? maar als je gewoon ervoor zorgd dat de gas niet helemaal open kan, met een dingetje er tussen ofzo kun je toch ook gemakkelijk weer terugdraaien?

ps: een kleine tip: kijk je tekst eerst even na op grove spelfouten voordet je post, het is soms een beetje moeilijk te lezen.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (37%)]

ja srry ik ben nooit goed geweest in nederlands :p
ik moet dat kastje nog maken

ik heb vlug even een schets gemaakt http://img6.imageshack.us/i/projectbegrenzer.png

Op 2 februari 2011 17:24:47 schreef Henry S.:
Veel succes dan maar... Een dergelijke condensator (als het al mogelijk zou zijn) kan je niet op de scooter houden.

Met een opamp capacitance multiplier maken?

Over welke spanningen spreken we?

Waarom moet die condensator regelbaar zijn?

Makkelijkste optie: Meer-stappen schakelaar, daar verschillende condensatoren aan hangen. Met de schakelaar kies je welke condensator word gebruikt.

enneh, ga beter sparen voor een motor ;).

Ik heb vroeger ook wel eens zoiets gehad. Maar daar was de C niet variabel. Da's ook wel zeer onpraktisch. Ik had gewoon een potmetertje. Maar goed, nu heb je weer andere brommertjes, dus ook een andere schakeling nodig. Heb je die schakeling al wel? Dat lijkt me stap 1. Met alleen een kastje en een Cvar kom je niet ver denk ik.

Als dit gaat over de begrenzer die je overal en nergens op het net tegenkomt (de uitvoering van een condensator op de pulslijn naar de ontsteking) dan kun je prima even twee krokodillenklemmen monteren en daar lekker een paar condensatoren in prikken. Eerst even grof de orde van grootte bepalen (pF, nF, uF) en dan meer in de richting gaan zoeken (1, 10, 100, 1000). Als je dan nóg verder wilt gaan kun je altijd nog de losse waarden in het bereik gaan zoeken. Aangezien je blijkbaar beschikking hebt over alle waarden zou de juiste waarde zo gevonden moeten zijn.

Op 2 februari 2011 19:03:00 schreef M14:
Waarom moet die condensator regelbaar zijn?

Makkelijkste optie: Meer-stappen schakelaar, daar verschillende condensatoren aan hangen. Met de schakelaar kies je welke condensator word gebruikt.

enneh, ga beter sparen voor een motor ;).

omdat ik dan egt tussen de waardes kan komen en dan egt kan fine tune

idd dat is wel het makkelijkste jah maar dat had ik al :p

en ik ben 16 :p

Op 2 februari 2011 21:08:19 schreef mbbneon:
Als dit gaat over de begrenzer die je overal en nergens op het net tegenkomt (de uitvoering van een condensator op de pulslijn naar de ontsteking) dan kun je prima even twee krokodillenklemmen monteren en daar lekker een paar condensatoren in prikken. Eerst even grof de orde van grootte bepalen (pF, nF, uF) en dan meer in de richting gaan zoeken (1, 10, 100, 1000). Als je dan nóg verder wilt gaan kun je altijd nog de losse waarden in het bereik gaan zoeken. Aangezien je blijkbaar beschikking hebt over alle waarden zou de juiste waarde zo gevonden moeten zijn.

effe voor de duidelijkheid ik wil geen begrenzer maken he maar een kastje dat ik de waarde van de condensators weet voor de begrenzer ;)

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (45%)]

ik heb het al gevonden bedankt voor jullie reacties

Wow, een veriabele C in het uF bereik? Waar koop je die?