hallo.

ik heb een pioneer deh-3900 al ruim 1 jaar in me kia rio zitten en nooit problemen er mee gehad. ben van alle kabels al die tijd afgebleven, of andere dingen aangepast.

tot de dag van gisteren stap in me auto start de auto, klik het frontje aan me radio vast, en deze springt aan.

hierna staat hij op de laatste instelling die gebruikt was bij de laatste keer gebruik. me radio zender speelt hij af maar kan geen 1 zender verzetten. helemaal niets. standaard staat hij op 1 zender en kan geen kant op. de volume kan ik wel aan passen en veranderen. maar kan geen 1 knopje indrukken dat werkt. soort slot vergrendeling.
daarin tegen druk ik 1x de volume knop in, dan gaat deze wel naar de cd modus en speelt de cd af. maar wederom weer geen enkel knopje dat weer werkt.

alles staat vergrendeld, behalve de volume knop zelf die werkt naar behoren. + het indrukken van de volume knop werkt. ik kan naar aux,radio,cd gaan. die functies werken.

ik heb ook gekeken of het de zekering was van de radio zelf, maar die was heel. ook alle kabels zaten nog goed vast.

iemand een idee hoe je dit kan resetten???? of wat het is???

Slecht contact in het frontje. Even de contacten schoonmaken met contact spray.

dacht ik ook wel aan. moet het echt met contact spray ???

zijn er evt andere opties om deze schoon te maken???

zal best is kunnen dat dit probleem is, ik werk veel met poeders/stoffen en ja me auto zit ook vet onder. zo ook rond de radio en dat contact. heb overigens wel aan gedacht er flink tegen te blazen. zowel als op het contact van het frontje als de speler zelf.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (11%)]

Kan ook met een beetje alcohol. Voorzichtig met het plastic dat kan week worden van de alcohol.

Op 15 februari 2011 21:06:03 schreef Paul Welther:
Slecht contact in het frontje. Even de contacten schoonmaken met contact spray.

hee heb toch via me werk aan contact spray kunnen komen.

de contacten zien er schoon en onbeschadigd uit.

heb vandaag nog de radio uitelkaar gehaald. van binnen allemaal schoon. niets van de componenten zijn beschadigd of lek. alles ziet er goed en normaal uit.

het is echt een vergrendel modus waarin hij staat.

dat ding is nergens te resetten lijkt mij.

ja door de stekker uit te halen heb ik nu ook geen zenders meer. heb nu standaard mijn cd erin zitten die nog speelt en kan de volume hoger/lager zetten.

ik vrees t ergste de radio is dood.

nog opties mogelijk???

er zit vaak een resetknop achter het front in een gaatje verstopt.

de knoppen in het frontje zelf worden door logica aangestuurd in het front , er kan een printbreuk of krom contact zijn in de contacten die in de radio drukken.

hellaas vind geen reset knop. nergens niet.
alles ziet er heel en goed uit. hij was ook in een keer spontaan vergrendeld. alles lijkt normaal. alle lampjes branden wel.

moet iets van een condensator zijn denk ik dan. maar ja zal heel het ding moeten na lopen met een multie meter. zie geen enkele andere opties meer. lijkt erop dat ik de enige bgen met zo probleem.

contacten alles is zuiver. zie geen breuken/beschadigingen. en alle tonnetjes e.d. zijn normaal zoals ze eruit zien.

zal denk ik nieuwe radio moeten aanschaffen.

power save on?

Operations other than turning on the source are not allowed :7

Saving the battery consumption
Switching this function on enables you to save the consumption of battery power.
Operations other than turning on the source are not allowed when this function is on.
Important
If the battery in your vehicle is disconnected the Power Save mode is canceled. Turn
on Power Save again once the battery has been reconnected. If the ignition switch
in your vehicle doesn’t have an ACC (accessory) position, it is possible depending
on the connection method that when Power Save is off, the unit will draw power from
the battery.

1. Press FUNCTION to select SAVE.
2. Press 8 or 2 to turn the power save on or off.

heey kan het antwoord niet helemaal goed bevatten, maar weet wel dat ik niet naar save kan.

heb de keuze uit radio, cd en aux...

hoewel kan eens proberen met aux om dan 8 of 2 te drukken.

zit er misschien toch een kabel verkeerd aangesloten wat ik kan proberen??? zo ja welke?

Je moet de function knop gebruiken niet de source knop!!
Function knop zit linksonder......
Dan aan of uitzetten met de knoppen onder en boven de volumeknop.

[Bericht gewijzigd door S.Oldeerbout op (27%)]

Op 18 februari 2011 22:57:16 schreef S.Oldeerbout:
Je moet de function knop gebruiken niet de source knop!!
Function knop zit linksonder......
Dan aan of uitzetten met de knoppen onder en boven de volumeknop.

maar als ik die function knop indruk gebeurd er niets. hij blijft zo staan.
gebeurd niks.

staat wel iets bij de source geschreven van --off op het frontje zelf.

maar moet er dan iets gebeuren als ik op de function druk????

het display knipperd met af onderin.

[Bericht gewijzigd door djeric op (16%)]

radio maar gesloopt heb een andere. die doet t weer prima.

probleem blijft echt vaag/raar