Is de print makkelijk aan te passen zodat er ook een indicatieled voor spanningsbeveiliging is (stroom/spanningsbron indicatie)? Als het er op de print niet kan bijgeduwd worden, dacht ik de de originele led te vervangen door optocoupler en op de meetprint iets als dit te doen:

http://www.uploadarchief.net/files/download/indicatie_leds.png

Ik hoop maar, dat die opto-triac in werkelijkheid een gewone opto-coupler moet zijn. Anders ga je --visueel-- maar één maal wisselen van spanningssturing naar stroomsturing... :-)

Natuurlijk :) ik vond/vind geen gewone in de opto bibliotheek van ISIS.

Ik wil eigenlijk alleen de boel modden zodat 'ie met een 25V trafo werkt die ik nog heb liggen. Er werd al wat geschreven over het toevoegen van een zener.
Kan ik hiervoor nu een spanningsdeler maken met een een weerstand en een zener, waarbij de weerstand aan D2 komt te hangen, kathode van zener/andere kant van weerstand aan Vdd en anode van zener aan grond? Zo ja, dan moet ik de hoeveelheid stroom die richting het regelcircuit gaat nog bepalen...

Ik wilde er eigenlijk de DVM-meter van de site inbouwen (twee keer), maar ik kan de gebruikte IC's niet voor een geschikte prijs vinden. Zijn hier goedkopere alternatieven voor of zijn ze ergens anders te vinden voor een normale prijs?

Over 2 dagen , bakken vol !

[edit] Hint : Rosmalen

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op (33%)]

Deze : http://www.b2cshop24.info/ebaya/xpicc/b2bp2613.jpg

Moet met wat kleine aanpassingen te modificeren zijn als volt en amp meter

Zonder extra voeding, na rosmalen ( als ik ook een voeding heb om mee te stunten ) zal ik een ombouw beschrijving fabrieken voor dat ding.

Ik kan helaas niet naar Rosmalen komen (heb geen auto), en het is te ver weg. Ik wil graag zelf metertjes maken zodat ik er ook nog wat van leer. De DVM-schakeling van de site leek me wel wat. Ik heb hier nog wel wat 7-segments liggen (jammer genoeg met common cathode). Nu ben ik op zoek naar een schakeling met makkelijk bestelbare componenten erin.

Edit: Ik had nog niet doorgeklikt. Die zijn wel heel erg goedkoop. Jammer genoeg werken ze volgens de specs vanaf 7.5 volt. Ook zou ik niet weten hoe je daar een ampèremeter van moet maken.

Als iemand nog een schema heeft met common cathode segmenten, zou ik die wel graag alsnog hebben.

[Bericht gewijzigd door Olap op (10%)]