Marijnen wasmachine cmf 7200

Wasmachine kent (uiteraard) verschillende programma's maar heeft daarvoor 1 (timer) knop. (vermoedelijk ako timer 5140084).
Probleem is dat als ik het langste programma start hij steeds "stil" blijft staan (dus niet verder gaat) bij het doorlopen van het volgende (eenvoudiger programma). Knop blijft dus stilstaan bij de "stopstreepjes" op de timer knop.
Betekent dit "dood" van de timer (dus wasmachine) of kan er nog iets anders aan ten grondslag liggen ?

Marynen is een broertje/zusje van AEG maar kan zo snel niet de AEG versie hiervan vinden.
Kun je een duidelijke foto maken van het front en van de programma knop op het moment dat de machine er mee stopt?

ik ben nu weer een eenvoudig programma aan het draaien, als hij stopt maak ik een foto. Ik maak dan trouwens ook het bovendekstel open zodat ik de klok daadwerkelijk kan zien. Voor zover ik kan nagaan zou er in kunnen zitten 514 000 AEG type EE100
AEG 645 293 560
SBP 290 170-02

alleen ..... is het type defect inderdaad te wijten aan die klok , of ......

een 2e hands klok kan ik nog wel voor een redelijke prijs vinden, nieuw is geen optie

Op 11 maart 2011 13:09:34 schreef HarryO:
Marynen is een broertje/zusje van AEG maar kan zo snel niet de AEG versie hiervan vinden.
Kun je een duidelijke foto maken van het front en van de programma knop op het moment dat de machine er mee stopt?

ik ben dus nu gestart met programma 3 en zoals je kunt zien op de foto stopt bij bij het streepje vlak bij de 6 terwijl hij vroeger gewoon heet hele programma doorliep

http://www.uploadarchief.net/files/download/knop.jpg

[Bericht gewijzigd door Henry S. op vrijdag 11 maart 2011 19:40:43 (1%)

Bij programma 6 gaat hij centrifugeren.
Het streepje is het merkpunt van de spoelstop.
Staat er in de machine inderdaad nog water?

Mogelijk is de spoelstop knop ingedrukt of gammel.
Druk deze eens een paar keer in en uit en probeer opnieuw.
Als je hem op 5 zet hoef je niet het hele programma af te wachten.
Laat hem eens draaien vanaf 5 zonder wasgoed, je kunt het water dan ook beter zien.
Als het normale afpompen wel goed gaat blijft spoelstop over.
Als het normale afpompen ook slecht/matig gaat maak dan het filter van de pomp eens schoon en controleer op verstopping of zwaar draaien van de pomp. (pas op voor een zwembad)
Ik denk niet dat de klok zelf defect is.

Omdat de was er nat uit kwam (als ik hem dus zelf maar schakel en het programma laat dooorlopen) dacht ik met behulp van jouw tip op het goede spoor te zijn. De pluisfilter onder in de machine bleek helemaal dicht te zitten met ???? nu ja niet meer te definieren, maar in ieder geval niet goed.
Na het schoonmaken de machine opnieuw (zonder was) aangezet op programma 5 maar .... stopt weer bij het streepje van zes.
De door jou bedoelde spoelstop, waar zit die ergens in de machine of waar kan ik er een afbeelding van vinden zodat ik weet waar ik naar moet zoeken.

het programma nog eens bekeken.
als ik water in de machine laat lopen (nu dus zonder was) dan gaat het vanaf 5 goed, het water wordt weggepomt en de machine gaat centrifugeren, bij 6 aangekomen hoor je de klok tikken en dan maakt de machine nog 1 draaiende beweging tegen de klok in en .... daarna stopt de machine en hoor je ook de klok niet meer tikken

Op 11 maart 2011 20:07:59 schreef HarryO:
Knop 6 op pagina 10
http://www.gebruikershandleiding.com/Marynen-cmf-7200/handleiding-5-30…

het type wat ik bezit heeft geen spoelknop (wel bedankt voor de handleiding), het programma wat hij zou moeten beginnen is programma 6: synthetica met voorwas .... maar helaas

Dit maakt het alleen nog makkelijker.
Het streepje is het einde van de was cyclus....
Je start de hoofd was met de programma keuze 1 t/m 4.
Deze loopt door het spoel programma 5 en eindigd met de centrifuge gang 6.
Einde was beurt.

Programma's 6 t/m 10 zijn de "fijnwas" programma's
11 is het spoel gedeelte hiervan, 12 is het kort centrifugeren en 13 alleen afpompen.

Als de machine netjes centrifugeerd in programma 6 en 12 dan doet hij dus precies wat hij moet doen.

bedankt voor je aandacht, ergens deze week ben ik het spoor met de machine bijster geraakt, maar je hebt helemaal gelijk, nogmaals bedankt voor de aandacht