Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 5

Dit topic is gesloten

Hugo Welther

Moderator

... en beide kunnen, als het oude vloerbedekking van voor 1980 is, asbest bevatten.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

nee , de vloer is rood van kleur en dat was er in de 80's nog niet . tindruppels geven ook geen afdruk na , dat deed de oude onderlegger wel .

maar spul uit de 70's en 80s bevat wel vaker asbest , behang , remschoenen , stalen kozijnen , schoorsteenbuizen . en vele grindpaden liggen er nog vol mee.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Wat rommelig maar ik vind de meeste zaken nog terug.
Ten slotte " Mijn domein ". Verboden voor onbevoegden.
http://www.uploadarchief.net/files/download/img_2495%20(small).jpg

Bob.

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.
fred101

Golden Member

Testman, mooie werkbank, handig al die stopcontacten, ook dat doorlussysteem. Ik kom altijd stopcontacten te kort.

Ik heb hier nu een heel mooi buro dankzij MAH. Dat staat alleen nog niet boven maar ooit is dat de bedoeling. Moet ik eerst hulptroepen zien te regelen die niet direct gillend weglopen bij de aanblik. Daar zit ook zo'n goot met stopcontacten op. Ik wilde het eerst voor de zenders gebruiken maar nu toch liever als werktafel. MAH heeft geholpen met opruimen dus de deur kan weer helemaal open alleen en er is weer ruimte, alleen staat er het een en ander op mijn oude buro gebouwd ( hele rits stopcontacten , wat voedingen en zekeringkast) wat dan er af en los moet. Alle meetapparatuur staat op planken. Maar de tafel naast het werkblad steunt op mijn werktafel en daar staat een deel van mijn vooraad 19" apparaatjes op. Die moeten er dan eerst af. ( eigenlijk zou ik dat snel moeten kunnen regelen want er komen eind april een stuk of 6 19" apparaten bij.) ik heb nu een fisheye lens dus ik kan dan eindelijk eens een foto maken over de hele breedte.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Dat ziet er knus uit, opa bob ;)

"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)

@ fred er zijn in je buurt vast wel forumers die voor een bakkie koffie willen helpen. ;)

@fred , je kunt de hoek van de 19" plank ook ondersteunen tijdelijk met een stapel boeken of een balkje , dan kun je de nieuwe werkbank eronder schuiven . heb je zo'n werkbank gehad die weleens op mp voorbij komen , met wcd's en variac en automaat ingebouwd enzo ?

@opabob zit je in een kelder ? aan het plafond te zien een jaren 50 gebouw ?? die hadden wel nog ruim berekende kelders vaak....

waar rook was, werkt nu iets niet meer

volgens mij zit Opabob in een garage (deur linkerkant uit het zicht).

483726095 / Een foto zegt meer dan 1000 woorden.

Die tafel van Fred is een redelijk hufterproof model(en daardoor ook niet demonteerbaar). Toen we overwogen om te kijken hoe we die tafel in de bestaande stelling konden passen zagen we al dat het veel moeite zou gaan kosten en vervolgens dat de ruimte onder de tafel ook economisch in gebruik is ;) Iets even tijdelijk steunen is bij Fred geen optie.. Dus leegpakken, stelling demonteren (anders komt de tafel niet binnen), tafel erin, de boel weer opbouwen..

@opabob, mooi ruim honk. Ik vermoed dat er ook niet veel onbevoegden zijn die zich daar wagen :)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Dikke plus voor de rol tin aan het plafond bij Opabob, haha :)

zonder prutsen kom je nergens!
fred101

Golden Member

MAH, ik wil de tafel nu niet in die stelling zetten, dat is inderdaad erg bewerkelijk. Ik wil hem er tegenover zetten om op de solderen en meten. Daar staat nu van links naar rehts een tv kastje, een keukentafel en daarnaast nog een wat gammele tafel. Over dat geheel liggen een paar multiplex en MDF platen en er staan wat extra poten onder. Die gammele tafel moet weg, de keukentafel er voor in de plaats en die werktafel ipv de keukentafel.

Het meeste spul hangt aan de muur op planken dus niet alles hoeft weg maar wat er staat is redelijk massief en veelal 19 "
Twee VNA's, een vijftal labvoedingen ( 1 grote de rest klein), daarnaast 4 stapets van zware 19 " apparaten. Steeds 4 tot 5 op elkaar, Tenminste eind april zijn het 4 stapels, nu maar 2,5 stapel. Dat spul moet de kamer uit, het kan zolang op de kamer ernaast op de grond, dan tafel eruit, nieuwe erin en op die plank zitten iets ann10 WCD aangesloten maar die kan ik van te voren afkoppelen. Dat moet toch beter worden aangelegd ( zoiets als bij testman) maar ik ben geen electricien.

Als er vrijwilligers zijn heb ik nog wel wat meetspul over ;-) dingen als bv een fluke 8000 , een 50 MHz pulsegenerator, ( buizen)meetzenders, audiogenerator, TRMs meters, philips 5656 scoop of een sem25 legerset, of een FT101ee ( met wat afregelwerk) of FT250 in goede staat, kortom ik wil er wel wat tegenover zetten maar met twee man ben je dan wel een dagje zoet denk ik. Ik wil ook als tegenprestatie wel iets calibreren cq repareren.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Wat zei je Fred, had je nog een curve tracer over ;-)

@ fred:
Wil wel een keer helpen als je de hulptroepen bijelkaar hebt

Tidak Ada

Golden Member

Te veel hulptroepen gaat niet, want daar is geen ruimte voor ;) <:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;
fred101

Golden Member

Die hulptroepen bij elkaar krijgen is nu net het probleem.

Woeli, ik heb twee curvetracers, dat is net wat anders dan er een over hebben;-) gezien de zeldzaamheid hou ik de 577 als reserve. Ik heb wel een wobbulator over.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Tidak Ada

Golden Member

Fred, Die pulsgenerator is dat die 5715 ?
Heb ik wel interesse in ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;
fred101

Golden Member

Nee 5113, hij staat op mijn site.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Tidak Ada

Golden Member

Ah, die grote. Daar hadden we al over gebabbeld. Ik dacht dat het een Philips was.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op dinsdag 29 maart 2011 01:15:57 (26%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;

Op 29 maart 2011 00:40:46 schreef fred101:
Die hulptroepen bij elkaar krijgen is nu net het probleem.

Oh, als dat echt zo'n punt is wil ik wel een keer helpen hoor. Het moet dan wel in een weekend zijn dat ik echt de tijd heb.

If you want to succeed, double your failure rate.

Ik heb wel een wobbulator over.

Nah... daar wordt ik duizelig van :r

fred101

Golden Member

Shit, die is heftig. Ik hou het lekker bij mijn 576. Dat is een superding.

Jochem, dirkie graag. Probleem zal zijn om wat mensen te vinden die tegelijk kunnen. Ik kan eigenlijk altijd wel. Met twee a drie man moet het zo gedaan zijn. Met meer loop je elkaar in de weg.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Tidak Ada

Golden Member

We zouden wel een afspraak kunnen maken. Momenteel heb ik alle vrijheid en ik zit toch met wat hf vraagjes ;)

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op woensdag 30 maart 2011 11:03:35 (22%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;

Tja roep het maar. In het weekend heb ik meestal tijd.

Dit topic is gesloten