De "beginner" grab-bag, bevat deze de nodige componentjes om eenvoudige schakelingen van dit forum te maken?
Zoals het knipperlicht of de LM 317 voeding??
Tinus016
www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
@Kareltje. Als ik er nog een bestel krijg ik er dan weer een met zoon schuif potmeter? Ik heb er een En wil er eigenlijk nog wel een of twee kan dit?
Mensen, Stuur a.u.b. geen mails naar mij hotmail adres, (msn) die lees ik nauwelijks.
Ik heb er net enkele uitgevist, en beantwoord, maar stuur hierop a.u.b. geen reply's
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Tijdelijk even uit je profiel halen karel, of het adres vooraf laten gaan van HIER.NIET.OP.MAILEN_______karel_vogels@....
Ze mailden mij ook weleens op de msn, hij springt kennelijk eerder in het oog dan het emailadres. Inmiddels heb ik dat adres maar van CO verwijderd.
[Bericht gewijzigd door Jochem op (10%)]
bjornwitteman
Dit lijkt op een Signature, maar dat is het niet..of toch wel?
Ook ik heb vandaag de grabbag ontvangen, ik zal morgen foto's maken en hier opzetten.
Karel bedankt!!
bjornwitteman
Karel ik ben in ieder geval HEEL tevreden over de inhoud en het aantal onderdelen in de grabbag (ik denk dat ik binnekort nog een ga bestellen)
Inmiddels zijn de grabbags hier ook binnen.
Een leuke en gevarieerde inhoud!
In de HF uitvoering trof ik zelfs antiek aan, een OAZ germanium transistor 
bjornwitteman
hier zijn de foto's
[EDIT] fotogroote aangepast.
dit kan in een grabbag zitten*:
*toetsenbord en muis niet inbegrepen
hadv
Just find out what you like and let it kill you
Hier ook binnen, maar wel even een vraag...
In mijn HF bag/box zaten 6 'blokjes' waarvan ik meen te weten dat het kristal oscillatoren zijn. Van die mooie roestvrij stalen doosjes met 4 aansluitingen.
Nu heb ik daar nog nooit mee gewerkt en weet ik niet hoe ik dit zou moeten aansluiten.
Kan ik deze trouwens ook gebruiken voor een uC?
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Meestal gewoon voeding aansluiten en de uitgang gebruiken op de OSCin (OSC1) van je uC. Dan kun je de OSCout (OSC2) gewoon los laten hangen. De 4e pin is vaak N/C of disable.
Staat er een type op? Dan kun je het beste even de datasheet erbij pakken.
hadv
Maar dan moet je weten welke pin welke is, en daar was ik juist naar op zoek. Ik heb me suf gegoogled en uiteindelijk gevonden op de website van Farnell.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (53%)]
Ik heb inmiddels de eerste reeks HF doosjes verstuurd, en ik ben eigenlijk razend benieuwd hoe jullie die ontvangen hebben.
Is dit het waard, moet ik ermee doorgaan, of zou het beter zijn, om op verzoek wat HF spul in de gewone grabbags te doen?
Van de gewone beginners doosjes weet ik het nu wel, ze zijn erg populair.
Maar ik heb nog weinig reacties gehad van de HF doosjes.
Alle kritiek is welkom, dan weet ik tenmiste of het zin heeft om ermee door te gaan.
hadv
Ik heb een HF doos en moet zeggen, de inhoud klopt met de naam. Nou ben ik niet echt een HF man, dus ik kan niet alles volledig op zijn waarde beoordelen.
Wat mij eerlijk gezegd juist bij de beginners doos opviel was dat daar relatief veel condensatoren bij zaten die ook in de HF doos zitten (qua waarde) en die daar ook wel thuis horen (<50 pF).
Klopt, Hadv, Condensators liggen daar voor het opscheppen.
Helaas, net als de weerstanden niet netjes op reeks uit de rekken te graaien, maar alles uit dozen, zakken en spoelen.
Van sommige >1000, maar sommige waarden gaan >100.000 stuks
Op sommige zakken, doosjes staan keurig de waarden, maar in veel gevallen zit alles in ongecodeerde zipzakken.
Het is voor mij ondoenlijk om er mooie setjes van te maken, dus strooi ik overal wat condensators in de doosjes, dus waar ik er veel van heb, gaan ook overal veel bij, en van de minderheden maar enkele.
Zo probeer ik er een beetje variatie in te houden.
Wel zorg ik dat de HF transistoren alleen in de HF doosjes terecht komen, en hiervan heb ik niet al te grote aantallen, maar wel wat diverse soorten.
Maar de vraag voor mij is: moet ik de HF doosjes handhaven, of op verzoek de andere doosjes aanvullen met HF materiaal?
Gisteren lagen hier een standaard en een hf doos op de mat en het valt helemaal niet tegen! Veel variatie per doos en een duidelijk verschil tussen de twee pakketten, wat ik wel prettig vind.
Het geeft me een beetje een Sinterklaas gevoel
Leuk om uit te pakken en me te laten verrassen.
Nogmaals bedankt Karel! Als je meer pakketten gaat maken doe ik zeker weer mee.
Benadski
Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
HF doosjes handhaven lijkt me het beste. HF torren, instelbare C's, spoelen etc. gebruikt iemand die basisschakelingetjes maakt toch nauwelijks denk ik.
EDIT: Ik zou trouwens nog wel een foto van een HF grabbag willen zien...
[Bericht gewijzigd door Benadski op (20%)]
electrical storm
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." - Albert Einstein
Ik ben ook wel benieuwd naar foto's met de inhoud van een HF grabbag.
na mijn eerste zendertje, denk ik er over een tweede te bouwen en dan kan ik misschien wel een grabbag gebruiken.
Een foto van zo'n HF doosje zal ik komende dagen even posten, ik ben net een niuwe reeks op aan het zetten.
@Electrical storm: komt mij bekend voor, dat zendertje 
Is dat toevallig een 2219A ?
Die zit er in die doosjes ook bij, evenals die spoeltjes en varkenssnuitjes.
electrical storm
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." - Albert Einstein
Edit: Zitten er ook torretjes in als de BRF91/96 of zoiets als 2n3553?
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (77%)]
lepie
I try to be a nice person but sometimes my mouth doesn't want to cooperate!
Kareltje, heb je al een beetje een idee wanneer er smd grabbags zullen gaan komen? Of was je dit al niet meer van plan?
Niet om je te haasten ofzo maar was gewoon benieuwd.
Ruud
.