Hoi mensen ik zit met een wasmachine probleem.
Als ik de wasmachine aanzet op het volledige programma, welk ongeveer 1.5 uur duurt dan is hij met 5 minuten al klaar.
Hij begint met het programma en pompt water erin, draait 2 keer om het water over het kleding te verdelen. De klok van het programma draait hiermee snel stapjes door. Dan draait hij weer tot drie keer aan toe 2 keer rond. Dan spoelt hij het water weer weg. Pompt hij nieuw water erin, water eruit, water erin(herhaalt zich direct achter elkaar) dan pompt hij het water eruit en pompt hij water weg op de manier hoe hij dat normaal tijdens het centrifugeren doet en dan is het programma klaar. Hij centrifugeert helemaal dus niet.
De koolborstels zijn vervangen,waren bijna op.
ik hoop dat iemand mij kan helpen?
alvast bedankt
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Hoi Leander,
Je kan jezelf in elk geval wel helpen door even te kijken of er een merk en typenummer op je machine staat. Meestal is dat wel het geval en gezien de verscheidenheid aan modellen is dat toch wel handig voor de diagnose.
Is dit probleem begonnen voor- of nadat je de koolborstels hebt vervangen? Dat soort details kan ook belangrijk zijn.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (22%)]
Franssel
Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer
Klinkt alsof je een sensor die het roteren van de drum los hebt getikt of beschadigd bij het vervangen van de koolborstels.
Maar het kan ook goed iets anders zijn, er zijn hier op het forum genoeg wasmachine experts, maar dan hebben ze wel het merk en type nodig.
GerardMonique
soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
Kijk eens naar de thermostaat, als deze zogenaamd op temperatuur is, geeft die de klok de kommando om voort te gaan.
MVG Gerard.
Het gaat om de Bosch WFF1401NL/01
Waarschijnlijk voor die tijd gebeurd. Hij maakte al wat ander geluid tijdens het draaien, toen niks aan gedaan. Naar beneden gegaan en de was was toen ook veels te snel klaar uiteindelijk(maar toen centrifugeerde hij op het begin nog wel). Daarna de koolborstels vervangen. Dus dat zou niet direct het probleem veroorzaakt hebben naar mijn doen. Maar ga kijken naar de tips, dankjullie!
GerardMonique
soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
@leander:Ik hoop dat mijn AltijdEvenGaar van ca 30 Jaar het nog lang mag blijven doen.
Alleen de motor-condensator, rubber-deurring, waterinlaatvetiel en thermostaat vervangen. Valt dus mee.
Succes met de nieuwe aanwinst.
MVG Gerard.