het grote interessante aanbiedingen topic deel3

Dit topic is gesloten

Wat ik al zei: ik heb zo'n soortgelijk ding van viking direct, en het frame houdt 't wel, maar die stalen schappen buigen door.

je kan professionele kasten en rekken kopen oponline failissementen veilingen.

Mijn probleem is het vervoer.

Tegen een prikje van de waarde kan je rekken, kasten en schuiven kopen tot en met palletrekken waar tonnen materiaal op kan.

bijvoorbeeld:

19 rekken staan nu 20 euro http://www.moyersoen.be/pls/apex/f?p=2008:76:3791822573937584::::P76_I…

kasten: http://www.moyersoen.be/pls/apex/f?p=2008:76:3791822573937584::::P76_I…

in Nederland:

http://www.daanauctions.com/Items.aspx

Op 24 juli 2011 20:50:07 schreef kombucha:

19 rekken staan nu 20 euro link 1

kasten: link 2

Even je links gefixt.

Denk aan BTW, veilingkosten en BTW over de veilingkosten :P
Die dingen van je eerste link lijken nou ook niet echt super zwaar uitgevoerd, je tweede link zie ik alleen van die kantoor-artikelen kastjes.

[Bericht gewijzigd door Jochem op maandag 25 juli 2011 08:39:45 (23%)

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 24 juli 2011 13:12:53 schreef Tidak Ada:
Overigens, staat er in de advertentie toch echt 175kg per plank.
Zou je moeten proberen en dan een claim indienen als het niet gaat... >:)

Ik heb een kast bij de IKEA gekocht. Ik had de onderste elementen op 10cm gezet zodat ik nog kabels onder de kast kon doen. Na het vullen van de kast duurt het een paar maanden voordat de elementen op de grond staan. IKEA zegt: hier heb je een nieuw verbindings stukje, en een paar maanden later staat ie weer op de grond.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 25 juli 2011 08:37:10 schreef Jochem:
Die dingen van je eerste link lijken nou ook niet echt super zwaar uitgevoerd, je tweede link zie ik alleen van die kantoor-artikelen kastjes.

Die dingen uit die eerste link lijken wel wat op de dingen die ik heb staan, alleen heeft mijn exemplaar zwaardere 'poten' (metalen koker ipv hoekprofiel zoals hier). Ik zou daar geen zware meetapparatuur op gaan zetten. Dertig kastjes met weerstandjes moet wel kunnen.

[Bericht gewijzigd door alex278 op maandag 25 juli 2011 11:00:44 (11%)

het was maar een voorbeeld hoor.

Ik zie regelmatig ganse magazijnen die verkocht worden ,soms zelfs met inhoud van de rekken.

onlangs nog een elektriciteits groothandel, pc firma.

Het komt er op aan het wat op te volgen je hebt een heel pak online veiling sites.

grootste probleem van mijn kant is dat je op een bepaalde dag de producten moet gaan afhalen, meestal ergens in het midden van de week.

Ook sommige dossier kasten kunnen heel wat gewicht torsen, en zijn anders peperduur; mijn kasten op het werk hier kosten zowat 1.000 euro.

Lucky Luke

Golden Member

De truck een goedkope Wii nunchuk kloon te gebruiken als je een accelerometer nodig hebt is misschien al bekend. Dealextreme heeft er een voor nog geen €4:

http://www.dealextreme.com/p/designer-s-nunchuck-controller-for-wii-bl…

Dat ding is behoorlijk makkelijk uit te lezen met PICBASIC, als je eenmaal weet welk adress / commando etc. je moet sturen.
http://www.uploadarchief.net/files/download/nunchucktest.bas

Filmpje van de test gooi ik als het uploaden gedaan is wel in SYP.

HH :)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Tidak Ada

Golden Member

PRAXIS aanbieding was inderdaad rot !!
De 'normale' prijs die ze opgaven (€42,50) hoort bij een veel degelijker rek. Zo kan ik het ook! Dat zie je pas als je er een thuis uitpakt (eigenlijk fraude :( ). Ik heb de rekken dan ook per omgaande teruggebracht.
Daarna bij de Gamma de originele gekocht met 20% korting.
Die staan nu in m'n hok met een HP140A en een Philips PM3264 scoop er op plus nog wat counters en DMM's. Bij lange na niet overbelast.
Foto's volgen in "Werkplek, enz., ...", zodra de verbouwing klaar is.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

We zijn benieuwd naar de foto s van je stekje Tidak.
Maar wat was dat dan met die Praxis rekken? Is dat dan een lichtere uitvoering voor dezelfde prijs?

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Tidak Ada

Golden Member

Big Bang,
Het slaat hierop:

http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1279680#1279680

Thuisgekomen blijkt het materiaal ongeveer de halve sterkte te hebben: dwz de dikte van de gebruikte plaat voor de profielen. Dat is 'gecompenseerd' door wat rillen aan te brengen, maar dat geeft wel een stukken lagere torsie ststijfheid en of het echt hetzelfde gewicht kan dragen (175kg per plank), betwijfel ik ten zeerste.
De stellingen werden aangeboden 'van € 42,50 voor € 25,-' (dat was al eerder voorgekomen). Je kreeg ook nog een extra korting van € 6,- bij inlevering van Airmiles. Ze zouden dus uiteindelijk € 19,- kosten, al met al leek het een aantekklelijke prijs....

OT
Ik moet eerst nog alle elektriek veranderen en de rommel opruimen voor ik foto's inzend.
/OT

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Voor de mensen in de buurt van Roermond.
http://www.alfaveiling.com/
Letterlijk alles in deze winkel wordt tegen spotprijzen verkocht.
Dus als je nog een groot werkbureau voor enkele tientjes wil of rekken/stellingen/schappen enz. voor je apparatuur, moet je hier maar eens kijken.
Zelfs de detectie poortjes worden verkocht.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

Voor de veilingskosten en dergelijke.

Als je nu snel het totaal wil weten wat je kwijt bent. Mijn pa heeft het uitgerekend en er kom 38,nogwat erbij

Dus kastje 10 euro (veilingskosten, btw, opcenten) 10*40% (veiligheidshalve) dus je kastje kost dan €14,-

bva-auctions.com is er ook 1. Alleen daar verdenk ik ze nogal van dat ze zelf de prijzen mee bieden.

Maar zoiets is lastig te bewijzen. Meer mensen hier last van?

maartenbakker

Golden Member

Geen last van gehad, maar ook maar 1 keer wat gekocht waarvan de omschrijving niet klopte zodat het goedkoop bleef. Over het algemeen zijn de startprijzen niet al te laag, dus of ze daarom zouden meebieden lijkt me te betwijfelen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 10 augustus 2011 16:10:56 schreef kombucha:
als iemand zijn SMD componenten wil aanvullen :
http://cgi.benl.ebay.be/1200-Reel-SMD-components-/320728259011?pt=LH_D…

Haha :)

[edit]
Oh, sorry, vrij nutteloze kick na 6 dagen, maar net terug van vakantie en dit topic tussen de 'nieuwe' gevonden...
[/edit]

[Bericht gewijzigd door Jochem op donderdag 18 augustus 2011 23:19:28 (21%)

If you want to succeed, double your failure rate.
help

Golden Member

Mischien interessant voor de mensen in (de buurt van) Utrecht Radio Communicatie Center RCC, Amsterdamsestraatweg 561/563, 3553EG Utrecht houd een opheffingsuitverkoop zaterdag van 10-17 uur http://link.marktplaats.nl/479215840

Gevonden op MP dus zelf verder geen enkelen affiniteit ermee, sterker nog kende het niet eens.

Eigenlijk is dat helemaal geen goed teken, dat al die zaakjes opheffingsverkoop houden.

pa3gws

Golden Member

Dat is zeker geen goed teken.
Maar zijn wij daar met zijn allen niet een beetje schuldig aan?
We bestellen bijna allemaal op internet en gaan niet meer naar de winkeltjes.
En van lucht kan men nou eenmaal niet leven.
Daar komt natuurlijk ook nog bij dat men vaak geen opvolger kan vinden.
En om een dergelijke toko draaiende te houden moet je wel een hobbyist zijn en een beetje prettig gestoord. :-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Hugo Welther

Moderator

In dit geval is de eigenaar, Hoss van Hardeveld (PA3ANE) SK.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

pa3gws: het is voor een deel ook domweg concurrentie, want sommige van die zaakjes verkopen veel te oude meuk voor veel te hoge prijzen. Maar toch, ergens heb ik 't idee dat 't ook een teken is dat de populatie electronicahobbyisten ernstig aan 't vergrijzen is. En uiteindelijk is dat ook niet goed voor de hobby/het vak.

minstens 2u rijden (enkele rit) + dan nog herexaams... :'(
En het risico van een gigantische wachtrij.

Anders had ik misschien wel gekomen.

Henry S.

Moderator

Op 30 augustus 2011 21:30:55 schreef Hugo Welther:
In dit geval is de eigenaar, Hoss van Hardeveld (PA3ANE) SK.

Idd, ik had het ergens anders ook gelezen maar het staat ook in de advertentie.

Deze collectie stamt uit de nalatenschap van Hoss van Hardeveld die bij verzamelaars in binnen- en buitenland in groot aanzien stond en de collectie in tientallen jaren zorgvuldig heeft opgebouwd.

Ik heb vandaag wat minischroevendraaiers bij de Action gehaald (ik was daar eigenlijk voor ledlampen om een kroonluchter van 125W terug te brengen naar 6W), €2.39 per doosje - 6 schroevendraaiers 2*blad/kruis/torx.

Extra small: SL 1.5/2.0 PH 0000/000 en T 5/6
Small: 2.5/3 PH00/0 T7/8

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Je krijgt helaas wel waarvoor je betaalt. Ik draaide met de 'bladdraaier' een schroefje los, dit schoefje zat iets vaster als verwacht.... een mooie verdraaide punt tot gevolg. Erg hard is het metaal niet volgens mij.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op woensdag 31 augustus 2011 00:07:31 (53%)

Henry S.

Moderator

Ze zijn ook niet voor kracht bedoeld, al is het chrome vanadium.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Betreft Raaco kastjes: ik bemerkte dat deze niet meer bij Praxis in het assortiment zitten.
Afgelopen zaterdag wilde ik even een 48-laden variant halen, maar tot mijn verbazing zag ik alleen deze blauwe rommel staan (tegen dezelfde prijs als de Raaco). Hard plastic bakjes (breekbaar!) en natuurlijk een afwijkende kleur t.o.v. de rest van m'n wand.

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/vektor-kastjes-praxis.jpg

Waarom dan toch in dit topic? Door navraag vond ik in de op=op-hoek de laatste 2 Raaco kastjes tegen een goede korting (€21,74 ipv €28.99). Tel daarbij de 20%-kortingsbon "op alles" die ze vaak op de website ter uitprinten beschikbaar stellen, en Jochem stond voor nog geen 35 euro met 2 Raaco kastjes van 48-laden buiten.

Eerlijkheidshalve moet ik vermelden dat beide kastjes iets gehavend waren: van eentje de bovenzijde ingedeukt, van de andere de linkerzijde wat naar buiten gebogen waardoor de horizontale schotjes er niet meer goed in zaten. Kwestie van even zorgvuldig bijbuigen en voilá, daar zie je niks meer van.

Samengevat: kijk even bij Praxis op een kopstelling ergens in een hoek (bij ons was het ver achterin de zaak weggestopt), of vraag of ze nog Raaco kastjes hebben. Ook zonder korting zou het je laatste kans kunnen zijn!

Op 30 augustus 2011 23:45:00 schreef watchout3:
En het risico van een gigantische wachtrij.

Utrecht kan ik nog wel redelijk vlot zijn. Maar die mogelijke rij is voor mij ook de showstopper. En daarbij weet ik niet hoeveel kennis van zaken er aanwezig is om tot een mooie prijs te komen. Ik heb misschien best belangstelling voor een stukje meetapparatuur, maar als 50% betekent dat ze op internetprijzen uitkomen, heeft het alsnog geen zin. Nog harder geldt dat voor van dat China-spul zoals discolampen; eigenlijk is 50% van winkelprijs in veel gevallen niet gunstig genoeg.

If you want to succeed, double your failure rate.

Dit topic is gesloten