EricP
mét CE
Is die weerstand niet 0.3&Omega? Zou bij 20A dan 6V over vallen.
Samenstellen uit wat te koop is, fatsoenlijk op een behoorlijk koelblok monteren (dus zorgen voor thermisch contact), zorgen dat dat ergens in de flow van die fan zit zonder al te nat te worden.
@PW: als die ECU de fan relais stuurt... Dan heeft die ECU toch geen flauw idee van wat er na dat relais gebeurt? Dan kun je daar toch knutselen wat je wilt zonder die ECU een rad voor ogen te hoeven draaien?
tenzij de ecu de snelheid ook regelt en verkeerde waarden terug krijgt, dan kan 'ie een fout geven.
ik donder er 1 weerstand tussen van 100 watt, als er 6 volt over blijft is dat toch een mooie "langzame stand" t.o.v. de snelle volledige 12v stand? 
Paul Welther
Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Heb niet exact het schema in mijn hoofd maar ben wel eens flink aan het zoeken geweest met zo'n alfa met relais problemen. Ik dacht dat de ecu ook het werkelijk gestuurde signaal terug krijgt, dus na het relais.
Overigens in oude Peugeot's (205 meen ik) zit zo'n mooie weerstand in een alu blik op de radiator in de luchtstroom.
Misschien ook nog een idee.
Of je neemt zo iets, watergekoeld.
http://nl.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=getP…
Ze zijn er in allerlei waarde's.
MGP
LDmicro user.
Die weerstanden kosten al 51 euro zonder verzendingskosten en 50euro is al teveel 
@sancorp: je moet de exacte weerstand trachten te achterhalen en dan een weerstand kopen.
R.I² een verschil van een paar tienden ohm op 20A maakt een groot verschil.
Niet experimenteren want als de ventilator op een bepaald moment niet start (winterse toestanden) omdat de weerstand te hoog is zul je nog meer onkosten hebben.
edit: de meeste van die weerstanden zitten in het luchtverversingskanaal van de auto, is daar nog voldoende debiet?
Mijn Mondeo was daar ook gevoelig aan, aircofilter telaat vervangen en ik had prijs. Daar zat wel een thermische zekering bijgemonteerd zodat het een klein werkje was om dat te vervangen.