neej de update niet uitgevoerd, dat kan ook helemaal niet trouwens..
je moet bij een STK ene power cycle geven en dan de programmeer nop indrukken. Die heb ikneit gevonden op de doper
[Bericht gewijzigd door High met Henk op (46%)]
ja, dat had ik al bevestigd, in AVR studio 4 doet die het, maar in AVR studio 5 dus niet idd, ivm de firmware in de atmel.
@HmH:
Mooi, had er idd overheen gelezen.
Binnenkort een update van de manuals, met dank aan Willie.
Verder zijn er nog steeds kitjes te koop.
als je toch de manual gaat updaten;
een afbeelding van het silkscreen met tekst op betere plek zou een welkome aanvulling zijn. op de pcb is ze op zich goed te lezen, maarr is niet altijd direct duidelijk welk component waar moet.
een andere tip is om de manuals bij de pakketjes te doen. niet iedereen heeft een printer en een laptop neemt veel ruimte in 
Op 21 augustus 2011 23:10:09 schreef High met Henk:
en een laptop neemt veel ruimte in
hoe ga je dan programmeren? ;-P
Even een paar links voor de OSX'ers.
Nog niet zelf geprobeerd.
http://www.obdev.at/products/crosspack/index.html
http://www.ladyada.net/learn/avr/setup-mac.html
Op 21 augustus 2011 23:10:09 schreef High met Henk:
als je toch de manual gaat updaten;een afbeelding van het silkscreen met tekst op betere plek zou een welkome aanvulling zijn. op de pcb is ze op zich goed te lezen, maarr is niet altijd direct duidelijk welk component waar moet.
een andere tip is om de manuals bij de pakketjes te doen. niet iedereen heeft een printer en een laptop neemt veel ruimte in
Denk dat het zo goed werkt, niet iedereen heeft een uitgeprinte variant nodig. Het scheelt in verzendkosten om het op deze manier te verspreiden.
Verder ook een update van de bestanden, hier nogmaals de links:
- Soldeer handleiding ZIF programmeermodule
- Soldeer handleiding AVR programmer
- Programmeer handleiding voor ZIF programmeermodule
- Installatie handleiding AVR programmer
Henry S. ik heb op je mail geantwoord, kun jij ook weer antwoorden?
Verder nog vragen opmerkingen problemen?
Er zijn nog AVR programmers en ZIF bordjes beschikbaar! Belangstelling? Stuur een mail (zie contactgegevens).
Op 21 augustus 2011 23:35:22 schreef Lord Anubis:
[...]Even een paar links voor de OSX'ers.
Nog niet zelf geprobeerd.http://www.obdev.at/products/crosspack/index.html
http://www.ladyada.net/learn/avr/setup-mac.html
Heeft er al iemand ervaring met deze programma's voor OSX?
Als iemand een ISO heeft van OSX kan ik het hier in mijn VM eens uitproberen. Toch denk ik dat het beter is als iemand het op een echte OS probeert.
Neem even met mij contact op als iemand dit gaat testen, zodat ik waar nodig support kan verlenen. Ook kunnen we dan samen iets aan de handleiding doen!
Ik heb net geprobeert de programmer werkend te krijgen onder windows XP, maar dit wil nog niet lukken. Ik heb het op 2 verschillende systemen geprobeerd, maar hij vind bij allebij een onbekend apparaat, waarvan hij zelf zegt dat het correct werkt. Hoe kan ik hiervan de juiste drivers installeren?
Alvast bedankt
Ik heb de manual doorgenomen, het gaat telkens mis bij stap 4, waarbij de pc de programmer moet herkennen en vraagt om hem te installeren.
Hij geeft hier aan "het usb apparaat wordt niet herkend", als ik hier op klik krijg ik een lijstje met alle usb apparaten, waar de programmer in staat als onbekend apparaat. Hij geeft hiervan ook aan dat het apparaat correct werkt??
Als ik het stuurprogramma hiervan wil wijzigen geeft hij aan dat de versie die ik selecteer niet beter is dan de versie die zinloos zelf uitgezocht heeft oid.
Goed je hebt windows XP maar deze geeft een onbekend apparaat aan. Ik ga er even van uit dat je de juiste drivers hebt gedownload.
Als je naar de device manager gaat en dan onder ports, staat daar het onbekende apparaat? Probeer van het onbekende apparaat de drivers te verwijderen en dan de gedownloade drivers te installeren. Mocht dat ook niet werken stuur maar even een mail met een screenshot van je device manager.
Sjoerd Kreyns
Golden Member
SMD weerstandjes zoeken in grijze vloerbedekking is ook een uitdaging ... 8*1=255 ... Het nadeel van ruimte: Als je het hebt, staat het binnen de kortste keren weer vol.
Misschien een tip: Heb je het kristal iets hoger op de print gesoldeerd of een papiertje ertussen gedaan? Anders heb je mogelijk kortsluiting tussen de pads van het kristal aan de onderkant van het kristal.
Misschien heeft het er niets mee te maken, maar ik heb dit eens gehad met een dubbelzijdige print, dus ik soldeer kristallen 1mm ofzo van de print af.
[Bericht gewijzigd door Sjoerd Kreyns op (27%)]
Roel S.: ik heb niets meer van je vernomen, werkt het inmiddels?
[edit] Zojuist mail ontvangen, probleem nog niet geïdentificeerd wordt via de mail afgehandeld. Op een goed afloop!
Evaluatie
De IA heb ik tot nu toe als een leuk project ervaren. De kracht van het forum is voor mij duidelijk naar voren gekomen, kijk bijvoorbeeld naar de driver problemen voor windows 7. Deze zijn hier op collegiale wijze opgelost.
Het productiefoutje van het bord van Willie is inmiddels ook opgelost, zowel voor Willie als voor mij.
Via de mail heb ik nog een aantal bestellingen mogen ontvangen, welke binnenkort worden verzonden.
De verkoop van programmers en ZIF bordjes zal dan ook doorgaan. Ik moet even kijken op wat voor manier ik hier houding aan ga geven. Ook een HSVP bordje wil ik nog opnemen, maar hiervoor wordt een ander topic gemaakt.
Wat betreft de prijzen van de geleverde producten, ik heb zelf redelijk wat bij moeten leggen voor de verzendkosten. Ik overweeg om deze reden ook de prijs van beiden producten met 50cent te verhogen.
Wat doet dit in jullie beleving met de prijs/prestatie beleving?
Bedankt voor de samenwerking!
Leuk initiatief
kosten zijn zeker redelijk tot goedkoop.
ik heb er sinds vandaag ook 1 in bestelling staan.
Dit weekend wil ik beginnen met een HSVP variant. Nu ben ik hier nog niet geheel mee bekend. Op het grote WWW natuurlijk een en ander nageplozen, maar het lijkt me goed om ook user input te krijgen.
Aangezien er slechts een gelimiteerde set AVR's met deze techniek werkt wil ik op dit bord een ZIF socket plaatsen voor de 8 en 14 variant AVR's. Verder wil ik ook een breakout header maken zodat deze op je board kan.
Wat voor kabel prefereren jullie hiervoor?
Sjoerd Kreyns
Golden Member
SMD weerstandjes zoeken in grijze vloerbedekking is ook een uitdaging ... 8*1=255 ... Het nadeel van ruimte: Als je het hebt, staat het binnen de kortste keren weer vol.
Je bedoeld de 6 of de 10 pin box header? Dan zou ik de 10 box header doen. Die zit ook op je ZIF bordje.
Bij deze meld ik mij aan voor de HVSP variant!
Ik zie zou gauw het nut niet van een externe connector. Ten eerste is hier zover ik weet geen standaard voor. Verder is HVSP in tegen stelling tot ISP niet gemaakt om in-system gebruikt te worden. Zeker niet als je bedenkt dat HVSP vooral nuttig is als je de RSTDISBL fuse gebruikt, en in dat geval heb je juist alle pinnen al in gebruik.
Op 8 september 2011 17:16:44 schreef alson:
Ik zie zou gauw het nut niet van een externe connector. Ten eerste is hier zover ik weet geen standaard voor. Verder is HVSP in tegen stelling tot ISP niet gemaakt om in-system gebruikt te worden. Zeker niet als je bedenkt dat HVSP vooral nuttig is als je de RSTDISBL fuse gebruikt, en in dat geval heb je juist alle pinnen al in gebruik.
Daar heb je idd een punt, dus eigenlijk gewoon mogelijkheid om de 14 en 8 pins AVR's te plaatsen op het bordje is voldoende?
Hoi ik heb vandaag het programertje ontvangen het ziet er perfect uit !.
en gelijk in elkaar gesoldeerd.
en ik heb er een paar vraagjes over nl:
die 10 polige isp wat is daar nu precies de pin config van
(ik kan geen schema er van vinden via de links)
wanneer en waar moet je die jumpers plaatsen ?
ik wil een 8515 isp lezen en progameren er mee (zonder zif board dus)
zijn er nog specifieke dingen waar ik dan op moet letten ?
bv jumper settings.
groeten
De 10-pin ISP connector werd vroeger ook door Atmel gebruikt (inmiddels allang vervangen door een 6-pins connector). De aansluiting kun je bv. in de AVR042 appnote vinden.
Neem aan dat die zich aan de standaard heeft gehouden van avr isp connectors.
lol dat neem ik ook aan , maar de pcb lijkt ander aan te geven