Hallo allemaal.
Ik ben van plan om een lcd tv van philips aan te schaffen.
Gedurende mijn zoektocht op de verschillende websites kom ik diverse typenummers tegen,bv 40pfl8505 en 40pfl8505H.
Kan iemand mijn vertellen wat de verschillen, en de betekenis van deze typenummers zijn?
Ik weet dat het eerste getal voor het beelddiagonaal staat.
Zie de derde post in dit topic:
http://www.supportforum.philips.com/en/showthread.php?593-Net-TV-model…
Groeten, Ron.
Voor zover ik weet..
40pfl8505:
8
8000 serie. 7 t/m 9 zijn de luxere modellen uit eigen ontwikkeling, lagere getallen is inkoop. Hoger getal betekent luxer.
5
hoger getal betekent meer / luxere functies
0
indien dit geen 0 is betreft het een model dat alleen via een specifieke winkelketen verkocht wordt.
5
geeft jaar aan dat het model geintroduceerd is, 3=2008, 4=2009, 5=2010, etc.
H
zegt iets over de tuner van de TV, ik dacht geschikt voor DVB-C. Een D op deze plek is alleen DVB-T.
[Bericht gewijzigd door PE9SMS op (12%)]
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
En zo leer ik ook nog wat bij. Dat 3e cijfer kende ik niet maar jouw uitleg komt me opzich logisch voor. Ken je toevallig toestellen die daar iets anders dan een 0 hebben? Ik probeer dat altijd een beetje bij te houden. Het 4e cijfer zou ik zelf eerder een volgnummer genoemd hebben dat (meestal?) per modeljaar telt (*). Wat het eerste cijfer betreft: laag is de laatste paar jaar vaak inkoop, maar niet per definitie. De 5-serie bevat tegenwoordig gewoon Q-chassis en wordt mogelijk in (een gezamenlijke faciliteit in) Lysomice geproduceerd.
Voor de aanvulling nog 40PFL:
40 is de zichtbare diagnoaal in duimen (bij CRT de onzichtbare diagonaal)
P -> Philips (H -> Hotel, M -> Magnavox)
F -> Flat (T -> 4:3 CRT, W -> 16: 9 CRT, L -> LCoS RPTV)
L -> LCD (3e letter alleen na een F) (P -> Plasma)
En de letter erachter: D zal inderdaad op DVB slaan, zou inderdaad alleen DVB-T kunnen zijn. De H op die plek zou naar mijn idee moeten slaan op full-HD en kan ook best samenhangen met een DVB-C tuner.
@Arnold hieronder: ik ben niet 100% zeker, dus eens kijken of dat op te zoeken valt.
(*) Vroeger heeft Philips dat wel eens netter gedaan door met het 2e cijfer gewoon het jaar te vermelden, ooit rond 1946 begonnen bij radio's en met video's nog tot 2002 zo gedaan.
Die H staat volgens mij toch echt voor het ci slot al dan niet aanwezig en zodoende zullen bijna alle duurdere PHILIPS toestellen een H hebben.Dit gaat dus idd samen met de gebruikte tuner.
Bekende uit de low range is de 3605/12 em de 3605H/12 de laatste dus met ci slot.
@Maarten,
Wat is dan de 2e letter in de 32PDL7906H/12 ? 
Deze is inderdaad met CI+ slot. Wat overigens bagger werk op Ziggo met een Smit module en prima met een Neotion.
Groeten, Bram
Explanation of Philips TV model numbering.
The H/xx, M/xx, K/xx, etc. are indications for different executions of a certain model.
The /12, /60, /02, etc. are indications for different market regions.
C= Customisable version (design your own TV)
D/05 = DVB-T UK
D/12 = DVB-T rest Europe
D/77 = Digital Argentina
D/78 = Digital Brazil
H/05 = MPEG-4 DVB-T/C UK
H/12 = MPEG-4 DVB-T/C rest Europe
H/60 = MPEG-4 DVB-T/C Russia
K/02 = MPEG-4 DVB-T/C/S2 (Satellite DACH)
M/08 = MHP MPEG-4 DVB-T/C Italy
T/12 = DVB-T2 UK, Sweden, Finland, Norway
Example: 32PFL9705H/60
32 = Screen size indicator (32 inch),
PFL = Product category code (Philips Flat LCD TV),
9705 = Product model number range
H = Option/feature code (MPEG-4 DVB-T/C)
/60 = Market region indicator (Russia)
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Bram, die zou wel eens voor "Design" kunnen staan, heb ik het goed? 
Overigens zal die P inderdaad van Philips zijn aangezien er bij Magnavox een M staat. Ik pas dat nog even aan in mijn vorige bericht.
Bestemmingen 77 en 78 kende ik nog niet, ik blijf bijleren.
Wat me nieuwsgierig maakt is die C.. Wat houdt dat customizen in de praktijk in?
Overigens leuk om te zien hoe de typeaanduidingen van Philips evolueren. Sommige elementen zaten er in principe voor WOII al in, andere zijn steeds aangepast aan de stand van zaken. In andere landen liepen de nummersystemen soms ook anders.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (26%)]
Op 1 september 2011 23:22:11 schreef Arnold D:
Die H staat volgens mij toch echt voor het ci slot al dan niet aanwezig en zodoende zullen bijna alle duurdere PHILIPS toestellen een H hebben.Dit gaat dus idd samen met de gebruikte tuner.
Bekende uit de low range is de 3605/12 em de 3605H/12 de laatste dus met ci slot.
Een 32PFL9603D heeft een CI slot. De tuner in deze TV is alleen DVB-T (geen DVB-C). Er bestaat ook een H uitvoering met DVB-C.
Op 1 september 2011 23:12:16 schreef maartenbakker:
En zo leer ik ook nog wat bij. Dat 3e cijfer kende ik niet maar jouw uitleg komt me opzich logisch voor. Ken je toevallig toestellen die daar iets anders dan een 0 hebben?
32PFL7476H/12
37PFL7676H/12
42PFL7676H/12
42PFL7675H/12
Allen te koop bij de "Rentepuntenwinkel" van de ING bank.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
rentepuntenwinkel
ze rekenen daar standaard winkelprijzen , dat doet geen enkele winkel waardoor die punten alleen een lokkertje zijn en ze dus gewoon een te dure webwinkel runnen ....
ik meen trouwens dat de extensie van typenummers van philips , in het verleden bepaalde welk land dat het apparaat werd verkocht .
hier staat een uitleg van een ex philips werknemer ...
http://forum.mfbfreaks.nl/viewtopic.php?t=4202&highlight=frankrijk
of dit nu nog is weet ik niet . wel is het al heel lang dat barcodes die met 21 beginnen van de aldi komen , ook zo'n systeem.
/xx geeft inderdaad de "Markt" aan waar een toestel voor bedoeld is. Dit kan een land zijn , /60 = Market region indicator (Russia), /05 of /15 UK, of een "streek" /12 "Rest Europe".
Groeten, Bram
maartenbakker
Golden Member
Dat is op dit moment het oudste overlevende deel van het Philipstypenummer. De naam en betekenis zijn in de loop van de jaren wel steeds subtiel aangepast, zelfs minder dan het typenummer zelf (maar de exacte geschiedenis daarvan ligt helaas heel diep in de archieven denk ik).
Naar mijn indruk begon dit nummer ook ooit puur om een markt aan te geven (-14 voor Tsjechoslowakije is een hele bekende die je al voor WOII tegenkwam), maar werd op een gegeven moment ook misbruikt om de houtsoort van de kast aan te geven en bij apparaten die uit meerdere fabrieken kwamen of waar grote wijzigingen aan waren werd er soms ook een getal bij opgeteld (doorgaans een veelvoud van 10). De naam die er toen kennelijk veel aan werd gegeven was "uitvoeringsnummer". Later is de kleur van de kast als letter daar weer achter gekomen en werd het wel een "bestemming" of "destination" genoemd in de documentatie. Nu heet het dus "Market regions" (ik neem aan dat het uit een officieel Philipsdocument geciteerd is). Totdat de submerken afgeschaft werden, was het nummer overigens ook vaak een indicatie van een (streekgebonden) submerk. /03 is tegenwoordig regio Nederland, maar voorheen stond het afhankelijk van de gebruikte typenummers voornamelijk voor Aristona, waar /04 op zijn beurt voor Erres stond.
Er wordt gezecht als het derde cijfer geen 0 is is het via een speciale winkelketen maar ik heb een 32pf9731 waar staat dan de 3 voor?
maartenbakker
Golden Member
Waar komt het ding vandaan? Ik zou opzich eens wat pss'en kunnen gaan downloaden en doorlezen, misschien staat er een aanwijzing in en laat het zich in kaart brengen. Ik begon zo ook wat m'n twijfels te krijgen opzich. Bij Philips is nooit uit te sluiten dat een bepaald cijfer op een bepaald moment een andere betekenis had dan op een ander moment. Dat zou dus nader onderzoek vragen.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (28%)]
Gewoon uit de lokale tv handelaar.
Micro elekto volgens mij.
Maar mijn famillie heeft uit de zelfde tijd een 37pf9641 van de bcc, dus ik heb mijn twijfels aan de omschrijving van het derde cijfer.
Het was me ontschoten maar het kwam weer boven; de betekenis van dat 3e cijfer heb ik (+/-) een paar maanden terug in de Consumentengids gelezen. Daar stond een uitleg in van de Philips TV typenummering waar dit zo omschreven werd.