het grote interessante aanbiedingen topic deel3

Dit topic is gesloten

fred101

Golden Member

Vrienden van mij zijn er geweest, ( hij is een paar zaterdagen open geweest) ik wilde eigenlijk ook gaan maar was niet fit genoeg. Een er van heeft er voor een prikkie een stuk of 6 Drake apparaten gehaald. Gemiddeld 50-100 euro per apparaat, alles in werkende staat, ontvangers, tuners, ect.
Nieuwe heathkit bouwpakketten. Bv de canthenna dummyload voor 5 euro. Er waren enorm veel NOS onderdelen. Meetpparatuur volgens hun niet zo veel ( maar zei zijn niet echt daar mee bezig dus dan kijk je er makkelijk overheen.

Ik had een kastje op wieltjes van ikea, de bovenkant was perfect voor een tek scoop. Na een paar dagen vond ik hem moeilijker rollen. Bleken alle 4 de wielen doorgezakt. Het hout is hol en de wielpinnen zitten in een rand spaanplaat geduwd. Dat spaanplaat wordt gewoon naar binnen geduwd. In het katje zit alleen licht spul en o zwaar is een 547 nu ook weer niet.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Betere wielen nemen, dan kun je het kastje toch nog gebruiken.

Dan is Utrecht misschien toch nog interessant dus.

If you want to succeed, double your failure rate.

Als die wielen door de spaanplaat zakken dan lijkt 't probleem me niet de wielen..

Hangt er een beetje vanaf. Als het enkele pinnen zijn, die je kunt vervangen door wielen op zo'n schroefplaat, dan kan dat steviger uitvallen.

Sinds afgelopen maandag liggen bij de Lidl ook weer de kantelbare mini-TL-armatuurtjes met schakelaar

http://www.lidl.nl/static_content/lidl_nl/images/NL/NL_64340_02_s.jpg
9.99 euro

Prachtig voor onder de eerste plank boven je werkblad, "ik heb 'm zelf ook".

If you want to succeed, double your failure rate.

het is niet zo zeer een aanbieding, maar misschien voor sommigen van ons met moderne computers (of bepaalde eisen) wel verdomd handig! Ik gebruik het op m'n werk en heb nu ook een module voor thuis besteld.

Ik heb het over de netwerk apparatuur van Sollae Systems. Zij verkopen serieel (RS232/485/nogeenhelemikmakzooi) naar ethernet converters. Op de PC draait vervolgens een daemon welke zich voordoet als een virtual com-poort.

- Oftewel je kan indien je gebruik maakt van UTP 100meter ver je seriele poort hebben hangen. In het geval van Fiber kan je zelfs nog verder.

- je kan oneindig veel seriele poorten aan je PC hangen, niet gelimiteerd door je PCI(-e) sloten/

De enige verkoper die ik tot nu toe ken is antratek

Het is allemaal zeer robuust. We hebben een ezl-200f in engeland hangen, 'buiten' onder het station van een achtbaan. Deze draait nu al anderhalf jaar zonder problemen, geen hangs, geen reboots, gewoon bam, werken met die hap.

Ik ben programmeur! geen electronicus! http://www.daantimmer.nl/ Er is een ontwerp! nu nog inhoud :-)
Turbokeu

Golden Member

Op 31 augustus 2011 09:11:29 schreef Jochem:
Sinds afgelopen maandag liggen bij de Lidl ook weer de kantelbare mini-TL-armatuurtjes met schakelaar

Ik heb vorige keer ook drie van deze armatuurtjes gekocht (twee voor mijn vader en eentje voor mij).
Het mijne gebruik ik niet maar mijn vader heeft er eentje onder een keukenkast gehangen ter vervanging van een origineel meegeleverd maar ondertussen defect armatuur.
Het valt echt op hoe koud en kil het uitgestraalde licht van dit LIDL armatuurtje is, zeker t.o.v. de andere originele armaturen onder de overige keukenkasten.

Net gecheckt op mijn armatuurtje: Er zit inderdaad een CW (Cool White) lamp in hetgeen naar mijn weten overeenkomt met de 'gewraakte' (verschrikkelijke) /33, 640 of ook /33-640 lichtkleur.
Eens kijken of ik ergens een 13W buisje met 827 of 830 lichtkleur op de kop kan tikken.

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Heerlijke kleur als opvulling van de donkere schaduw van mijn meet-plank. :)
Hij schijnt vanaf kleine hoogte schuin op m'n werkstukjes, terwijl een reguliere (ook qua kleur) TL ongeveer een meter vanaf het blad gezien hoger hangt en vanaf daar dus het werkstuk belicht. Helemaal aan het plafond zorgen halogeentjes nog voor met name indirecte verlichting.

De situatie is bij mij dus zodanig dat het zeker niet de enige verlichting is, en dan heb je er geen last van.

If you want to succeed, double your failure rate.

alleen vandaag geldig:

Duo Pack OneForAll Universal Remote Control, stuurt maximaal 4 apparaten en bespaart energie
http://www.ibood.com/img/product/5595_rl_hi_1315233471.jpg

Kortom een IR en 433Mhz afstandsbediening in 1!

Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl

Tja, maar alles bij elkaar moet je dan wel 23 euro aftikken voor zo'n ding. Hij kan ook geen RF-codes aanleren voor je eigen projectjes.

If you want to succeed, double your failure rate.
echtepino

Golden Member

Je moet even het forum lezen bij iBood, je krijgt ervoor TWEE afstandbedieningen en TWEE schakelaars... dat maakt de prijs iets beter... en je kunt RC5 codes programmeren staat er.

Word lid van de Benelux DX Club

Ik heb er een genomen je krijgt 2 afstandsbedieningen en 2 schakelbare wcd's dat maakt het 11,50 per zet. toch goedkoop en kan wel mijn vier afstandsbedieningen vervangen voor één.

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Dat scheelt inderdaad wel (alhoewel, wat moet je met 2 stuks :P). Het plaatje suggereerde een beetje dat je 2 schakelaars en 1 AB zou krijgen. De 'x2' rechtsonder uberhaupt niet gezien...

Maargoed, nog steeds niet voor mij weggelegd, heb een hele lade met RC-5/6 remotes, en een zelfbouw project kun je natuurlijk gewoon de codes van DIE remote ingeven. Voordeel van zelfbouw :D

edit
Hmm, wacht eens even.. Sinterklaaskado'tje voor m'n ouders misschien.
Het raakvlak met CO wordt dan wel dun, maar soit..

If you want to succeed, double your failure rate.

ik heb er 2 besteld dus ik krijg 4 remotes en 4 wcd's. Puur alleen omdat de wcd's los bestellen veel duurder is. Nu zoek ik alleen nog een leuke optie om ook te kunnen dimmen

Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl

Op 31 augustus 2011 10:16:27 schreef Daan Timmer:
het is niet zo zeer een aanbieding, maar misschien voor sommigen van ons met moderne computers (of bepaalde eisen) wel verdomd handig! Ik gebruik het op m'n werk en heb nu ook een module voor thuis besteld.

.

Wij gebruiken al vele jaren Moxa spul

Lucky Luke

Golden Member

€5 korting bij Conrad als je je aanmeld voor de nieuwsbrief (waar je je ook weer voor af kunt melden, uiteraard, want dit is Nederland, niet Verweggispamhemelland.) Link om aan te melden staat op hun frontpage rechts-mid-onder. (En ze sturen 'm ook met hun "Joepie we hebben nu dubbel zo lang garantie op een paar van onze produvten" mail mee, die je ongevraagd ontvangt)

Er zal nog wel een addertje zijn als 'n minimumbestelgroote, maar ach, 't is het proberen waard.

EDIT:
Adder gevonden. Minimum bestel bedrag is €40, en de code is slechts 2 weken geldig. (En eenmalig bruikbaar, en niet in combinatie met andere acties).

Leuk. Tenzij ik Conrad alle mailadressen geef die ik heb (Wat ik zeker niet ga doen, ik krijg al genoeg reclame) is dit dus niet heel interessant. Ik heb er namelijk niks direct van nodig, en zeker niks dat de €40 haalt.

EDIT2:
@Meerweten hieronder: In NL niet, geen minimumorder (behalve bij dit soort acties), al krijg je gratis verzending indien je meer dan €25 en met ideal betaald.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

minimum bestel groote bij conrad is hier in belgie altijd 40€

Op 8 september 2011 21:57:41 schreef Lucky Luke:
In NL niet, geen minimumorder, al krijg je gratis verzending indien je meer dan €25 en met ideal betaald.

Wat dus bijna neerkomt op minimale ordergrootte van €25.

Want onder dat bedrag betaal je in de onderdelenprijs al mee aan je verzendkosten, maar moet je gewoon 7 euro extra bijleggen voor de verzending. Alleen als je je bestelling HEEEEL hard nodig hebt en ver onder de 18 euro zit (€25-€7) dan zou je dat misschien kunnen overwegen.

If you want to succeed, double your failure rate.

Zo te zien werkt coupon code 022074-NB ook nog steeds. Dat geeft 5 euro korting op je bestelling.

Lucky Luke

Golden Member

Dat is dus precies dezelfde code als die je krijgt na aanmelden voor die nieuwsbrief. D'r is ook nog een actie voor 2 gratis snoeischaren, maar helaas niet in combinatie.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Er staat weer een Agilent E4406A VSA op eBay. Het is een feitelijk een YIG-loze high-end 4GHz Spectrum Analyzer met vector en protocol-analysefuncties. Een keer of twee-drie per jaar komen die dingen op de markt, en landen meestal tussen de 500 en 1000 USD. Een standaard SA van Agilent met veel minder functies gaat van de hand voor vele duizenden, maar dit ding heet niet "spectrum analyzer" en daardoor valt hij onder de radar van al die gekken met veel te veel geld die "Spectrum Analyzer" als opgeslagen zoekterm op eBay op loer liggen.

Voor mijn eerste indruk zie http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1174854#1174854

Ik weet nu niet of deze toevallig in goede staat is, maar ik heb er eentje van dezelfde verkoper gekocht die er nu eentje op eBay heeft staan, onder dezelfde voorwaarden, en dat is me 100% meegevallen:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=390348977331&am…

Ik woon in de states en wil wel als "intermediate" spelen als een van de gevestigde leden van CO in NL of B de gok wil wagen.

Suffering from wiseass oneliner blackout

@bert: Ik heb wel interesse in zo'n ding, alleen 't budget staat 't volgend jaar pas toe ;)

fred101

Golden Member

Oei oei wat verleidelijk. Zou ik best er voor over hebben maar ik ben bang dat als hij niet goed is dit een heel eind boven mijn repartie capaciteiten gaat. Zeker als er software in het spel is of valt dat mee ?

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Als je het mij vraagt dan zou die man niet door de menu's kunnen browsen als er echt iets in software mis zou gaan. Maar het blijft altijd een gok.

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Was vanmiddag bij IKEA en vond daar mooie ladeinzetten voor die stalen A4 ladenkastjes van de Aldi. Ik heb ook kastjes van IKEA of GAMMA, waar ze netnietin passen. even opmeten dus!!
Ze kosten maar € 1,50 per stuk.
Ik denk dat ik ze ook kan gebruiken om zomaar onderdelen on te doen op de plank en vooral ook als 'projectbakjes'

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/pa010259.jpg (klik)
http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/antonius-ladeinzet__09445_PE085944_S4.jpg
Afmetingen:
ik mat: 37,4×23,9×7,2 cm. (wijkt af van de opgegeven maten !!)

Ze zijn nogal verstopt. Ik kon ze uiteindelijk vinden in het zelfbedieningsmagazijn, niet in de winkel zelf.

Hier wat zoekgegevens:

IKEA-naam : Antonius

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/magazijnnummer.png

In het magazijn moet je zijn in gang 5 en dan stelling 15 (maar ze lagen op stelling 16 !!)

Verder zijn die LED spotjes met zwananhals (3W warmwit) afgeprijsd van €25 naar €9,99.
Je hebt ze met een klem en een vezwaarde voet, die je niet hoeft te gebruiken als je hem ergens op monteert.

http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/jansjo-bureaulamp__0098927_PE240312_S4.JPG

http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/jansjo-klemspot__0098924_PE240309_S4.JPG

Reuze handig op de draaibank of bij de boorkolom :)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
fred101

Golden Member

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Dit topic is gesloten