Op 6 juli 2011 18:54:14 schreef henri62:
Humm .. de 'test' site is nu al plat! http://dev.urandom.nl/wiki/index.php
Schiet lekker op.

Gefixt. Apache besloot zichzelf af te sluiten, om een nog niet nader omschreven reden. Ik zal kijken of ik de oorzaak daarvan kan vinden.

-- edit: zal waarschijnlijk in geheugengebruik hebben gezeten, dat heb ik nu wat meer getweakt.

[Bericht gewijzigd door Bert M op (13%)]

Op 7 juli 2011 10:41:58 schreef MAH:
[...]
zoek je op weerstanden, krijg je dus ook de hele plems.

Maar zoek je op 10K in 'voorraad' wordt de zoektocht toch aanmerkelijk korter.

Dit is ook maar een idee.
Het komt er eigenlijk op neer, dat iedereen z'n eigen 'winkeltje' heeft, en CO zoekmachine zoekt bij wie er nog 2n3055 liggen, of zo.
Iedereen hoeft dan ook maar zelf ervoor te zorgen dat anderen een mailtje krijgen van een toevoeging.
Als iedereen dit een beetje netjes houd, heeft niemand er een extra job bij in de vorm van een webmaster.

Dus ik stop met het verder ontwikkelen van mijn systeem.
Blijkbaar is er meer interesse in wiki of co.

Er is nog niet echt een doorbraak op de keuze van het systeem, en ik waardeer dan ook jou inzet hiervoor.
Het begin van jou werk zag er dan ook best wel goed uit, maar ga je zo je eigen niet veel werk op de hals halen?
Wat mij betreft is elk systeem goed, als het maar werkt en zichzelf in stand houd.
Het begon er wel op te lijken dat deze check niet echt meer verder ging, en dat er ook geen knopen doorgehakt worden.
Ik zou het wel jammer vinden als dit niet door zou gaan, want het idee is best wel goed.

Er over stemmen?

Er zal iemand zich er moeten mee bezig houden om dat allemaal te beheren, net zoals onze moderatoren, wat ik enorm waardeer en respecteer, het forum op orde houden. Anders wordt het algauw een soep.

vb. weerstanden:
De één geeft het in als 100R, de andere typt honderd ohm, de andere geeft "kleurtje bruin zwart zwart zwart" en nog een ander 0,1 kilo ohm.

Ik wil maar zeggen dat het geen zin heeft een monsterlijke zoekmachine te maken als de data niet op een bruikbare wijze in het systeem ingegeven wordt. Er moet wat uniformiteit zijn, er moeten afspraken ivm invoer van data gemaakt worden en daar moet je rekenen op de gebruikers.
Wie gaat daarvoor zorgen?

Begin eerst eens met een eenvoudige tabel en een php form waar gebruikers zich kunnen inloggen, en dat ook al wat inhoud kan valideren, en in een tijdelijke tabel stopt, totdat de 'moderator' die gevalideerd heeft en plaatst in de 'werk' tabel.

Je kan toch iedereen moderator laten zijn? Maak het gewoon zo dat iedere lijst door 2/3 mensen nagekeken moet worden. Zo blijft het werk verdeeld. En als we zien dat iemand vaak foute lijsten goed keurt kunnen we hem gewoon uit het systeem schoppen. Daarvoor moet je gewoon 2/3 `systeem beheerders` nemen.

De lijsten kan je gewoon sorteren op datum zodat alleen de oudste 10/15 nagekeken kunnen worden, dan voorkom je gelijk dat sommige lijsten er eeuwig instaan.

En de ingevoerde waarden kunnen toch gewoon in een standaard `formaat` omgezet worden ? Met een kleine parser is dat zo gedaan.

10k => 10 000 ohm
etc

Zonder alles te hebben gelezen, ik doe mee als het online komt!

Als je de gezamelijke vooraad hier op co gaat zetten, dan kan je misschien een vaste tabel maken in html. Ik weet niet of het mogelijk is om in je post html toe te staan, maar mij lijkt het handig.
http://www.uploadarchief.net/files/download/co-vooraad.jpg
Ik kan redelijk overweg met html. Dus als het zo iets wordt wil ik wel helpen.

De contact gegevens heb je niet nodig, die staan al (spambotvrij) in je profiel.

Is het niet simpel in elkaar te boksen?
Desnoods een simpele Google docs die door iedereen gezien kan worden?

Probeer iets te starten, is het niet goed probeer iets anders?
Het lijkt mij redelijk simpel te zijn zonder discussie?

ik heb dit topic al van het begin gelezen maar dat de discussie onoverzichtelijk aan het worden is wist ik bij pagina 1 al . er is gewoon te veel discussie over kleine dingen . iig is bert m al ermee bezig en lijkt al netjes....

Start gewoon IETS en zie of het werkt, zo niet dan pas je het aan he?

Om ongemak te voorkomen lijkt het mij veel beter dat iedereen componenten via een formulier moet invoeren.

Als je dan bijvoorbeeld de keuze maakt uit een uitschijf lijst: Weerstand dan krijg je eronder een ander uitschijflijst om welke type het gaat dus bijv Metaalfilm en daarna nog een van de waarde 100Ohm etc.

Dit zou wel een mooie oplossing zijn voor weerstandjes, condensators.

Lijkt me gevalletje Operatie geslaagd, patient overleden.

Op 9 september 2011 19:45:50 schreef Dweil:
Lijkt me gevalletje Operatie geslaagd, patient overleden.

Is dit niet typisch?
Komt er iemand met een goed idee af en dan verzand het in oeverloos over en weer gepraat.

Terug dit even opstarten.
Waarom niet een simpel Google Docs bestand aanmaken waarop we mee kunnen beginnen?
Dit is misschien heel low-tech, maar het zet wel aan om IETS te doen ten opzichte van NIETS.

Geef maar commentaar op mijn idee, dan beweegt er toch iets. :)

jah waarom niet waarom moeilijk doen als je makkelijk en snel kan beginnen

Omdat het dan waarschijnlijk niet gebruikt gaat worden zoals de bedoeling is en het als nog verzand. Na het doorgelezen hebben van de topics heeft F_E zeker gelijk. "Parametric Search" is gewoon een must. Diverse parameter soorten voor elke categorie componenten.

Aangezien software bouwen mijn brood en boter is, kan ik eens kijken wat ik hier mee zou kunnen. Ik beloof niets en laat me ook geen deadline opleggen.

Met alle respect voor je aangeboden hulp (waren er maar meer zo'n mensen), maar ik denk dat dit iets typisch Nederlands is.
Blijven praten en geen vorderingen maken.
Hier in Belgie starten we iets op en zien daarna wel of het werkt, desnoods sturen we bij.
Maar maanden zitten dromen van wat we samen zouden kunnen maken lijkt mij een beetje onproductief?

Zodra ik tijd heb zal ik ook eens zien wat ik uit mijn hoed kan toveren.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (38%)]

Ahem? Dit was mijn eerste post in dit topic. Database apps maken mijn "core" vak. Dus ik vind je opmerking niet helemaal juist geplaatst, met alle respect. Ik denk eerder dat jij graag een gooi wil doen, dus bij deze ;)

ja, het probleem is dat er nu niet duidelijk is WIE de leiding heeft, wie wat gaat doen, en wat er op dit moment aan gebeurt.

er is genoeg hulp, nu alleen nog een leidinggevende :p

Het heeft helemaal niets te maken met hollanders of belgen. 't is een puur demografisch probleem: degenen die de meeste behoefte hebben aan een gemeenschappelijke voorraad zijn volgens mij jongeren (want geen budget, of niet de middelen om bij farnell/rs/etc te bestellen). Alleen hebben die een aandachtspanne van ongeveer een week voor dit soort dingen ;). Daar komt nog eens bij dat het een niet-triviaal probleem is -- niet iets wat je oplost met een standaardinstallatie van de zoveelste wordpress-kloon.

Dan kom je dus uit bij de wat oudere CO-ers, alleen die hebben veel minder tijd voor zo'n project (want je praat al snel over weken), en de motivatie is ook minder (want ze zijn zelf prima in staan om hun spul overal in te kopen).

Ik heb dit topic van het begin afaan bijgehouden alle post gelezen en vervolgens het ook ineens dood zien vallen. Ik vond het een goed idee en hoop dan ook dat er iets van komt.
De reden omdat ik nooit iets in dit topic heb gepost is omdat ik te weinig kennis van zaken heb om er iets goed aan toe te voegen. Maar aangezien dit vaan oorspring een topic is om het animo te peilen, Ik zal er zeker gebruik van willen maken.
Ik behoor ook tot de jongeren, maar ook tot degene die niet veel componenten nodig hebben. Aangezien er geen goede elektroboer in de directe nabijheid zit, kom je al gauw bij een webshop terecht. En die verzendkosten vind ik toch zonde.
Uiteraard heb ik grote waardering voor de mensen die bereid zijn om hieraan mee te werken. Ik zou een eenmalige bijdrage van een half of een heel tientje voor gebruik van een goedwerkend systeem dan ook geen enkel probleem vinden. (betalen voor username+wachtwoord?),Maar ik weet niet of andere mensen hier ook zo over denken en of betaling op simpele wijze te regelen is, maar ik betaal liever voor een goed systeem, als een gratis slecht iets.

Kijk, dit is wat mijn aanbod behelst. Een gewone webapp, met SQL server. Web server en DB op mijn kosten, ik heb toch een nieuwe web provider nodig. De applicatie bouw ik naar eigen inzicht. Ik heb geen helpers nodig met bouwen en of ontwerpen. Feature requests en input, bugmeldingen prima. Dit is echt geen project wat een groot ontwikkelteam nodig heeft, laat staan een leider. Ik heb een goed beeld van wat de applicatie moet kunnen om het ook nog eens nuttig te kunnen laten zijn (garbage-in voorkomen zodat er geen garbage out komt). Gebruikers kunnen een gebruiker profiel aanmaken en hun eigen voorraad bijhouden die publiekelijk kan worden ingezien in een totaal catalogus over alle gebruikers heen.

Het is graag of helemaal niet en ik heb ook geen zien om te 'dingen' naar wie er wat gaat doen. Het enige wat ik de afgelopen dagen las is dat dit topic een stille dood was gestorven. Hierbij deed ik een concreet aanbod. Indien niet gewenst, dan pech ;)