Stinus
Als je denkt, die is gek, dan ben je niet de eerste, want dat was ik... E-mail adres voor imense bestanden: webmasterstinus@walla.com (1GB)
Op 26 juli 2004 14:53:58 schreef Stinus:
Mijn werkruimte: tafeltje van 60*40CM!!!:(:(:(:(:(:(
Dat wisten we nog niet ...
Op 20 juli 2004 15:12:55 schreef Stinus:
'k kan geen vaste instalaties meer maken... ik heb ALLES op de zolder moeten zetten en moet het nu doen met een tafel van 40*60cm...:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:( En dat tafeltje moet IEDERE keer 's avonds op de zolder gezet worden!!!
Edit: Oh ik zie het de toevoegende waarde van je laatste bericht al: je hebt je tafel omgedraaid. 
Evil Aedolon
ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."
Als ik een zoon had van 13 zou ik hem dat ook laten doen, valt te begrijpen..
Op 26 juli 2004 14:59:10 schreef oorpijn:
Ik heb alleen de tafel van de eethoek. Dat wordt dus opruimen voor elke maaltijd.
Gewoon zeggen: Schat, vanavond gaan we uiteten omdat je zo lief bent
[Bericht gewijzigd door Evil Aedolon op ]
Op 26 juli 2004 14:59:47 schreef Evil Aedolon:
Gewoon zeggen: Schat, vanavond gaan we uiteten omdat je zo lief bent
of een vriendin zoeken die ook verstand heeft van elektronica, of tenminste begrip op kan brengen dat er nou eenmaal EEN hoekje in huis/zolder/garage is waar de elektronica welig tieren kan.
Evil Aedolon
ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."
Anoniem
en ja hoor het is zover we hebben nu in onze vers verbouwde schuur waar een leuk pc tje in stond nu ook internet verbinding draadloos wel te verstaan en ook mijn laptop is nu voor zien van een snoerloos kaartje 
theorieken
fiks it until its broken
Op 26 juli 2004 17:53:15 schreef Jan klaasen:
gezocht: vrw 20-25jr, met gvoel v e-tronica............. LOL
niet erg kieskeurig precies.
ik overweeg ook een annonsje in de krant te zetten mr vrees dat tegen dat ik klaar ben het me veel geld gaat kosten.
zeker aangezien k iemand zoek die niet alleen ermee om kan dat niet al men aandacht naar haar gaat maar dat k dus een plaatsje ervoor wil, nu heb k geen plaats . (niet erg een soldeerbout en lijmpistool passen prima in een kast
)
bestaat er zo een all-in pakket ? vrouw + hobbykamer? (wie weet er een site?)
[Bericht gewijzigd door theorieken op ]
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
Op 26 juli 2004 22:52:18 schreef theorieken:
[...]bestaat er zo een all-in pakket ? vrouw + hobbykamer? (wie weet er een site?)
ja, in amsterdam
website bevatten paar x-jes
(sorry... was een inkoppertje
)
theorieken
fiks it until its broken
Ze wennen er wel aan. Na 24 jaar huwelijk wordt er niet meer vreemd opgekeken als er een groot elektronisch apparaat de woonkamer in wordt geschoven, of als ik naar de andere kant van Nederland rij om iets op te halen.
De vraag is alleen "was het duur?"
Ook als er weer een "antieke" buizenradio aan de collectie in de woonkamer wordt toevoegd, krijg je alleen een blik van "weer zo'n vies bruin ding".
Het leuke is dan, dat als je 's-avonds uit je werk thuis komt dat "vieze bruine ding" vrolijk staat te spelen!
Toch wel leuk dus.
De vrouw/vriendin/partner heeft toch ook hobbies?
Het enige wat niet mocht was een komplete IBM System 38 mee naar huis nemen, oppervlak 20m² computer. Die kon ik ooit op mijn werk voor NLG 1,- overnemen.
[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op ]
theorieken
fiks it until its broken
Op 26 juli 2004 23:10:58 schreef Hugo Welther:
De vrouw/vriendin/partner heeft toch ook hobbies?
ja maar ik ken er niet veel die zulke storten als op p1-4 van dit topic opleveren.
mijn visie na 3 jaar : elektronica is duur (lief ook), neemt veel plaats in (inmiddels uitgebreit bewezen), is risicovol ( proefondervindelijk bewezen), verder wel de plezantste tot nu toe (zal komen door die stort-tafferelen)
Het enige wat niet mocht was een komplete IBM System 38 mee naar huis nemen, oppervlak 20m² computer. Die kon ik ooit op mijn werk voor NLG 1,- overnemen.
Da's niet veel voor zo'n rekenmonster. Daar kun je wel een leuk computerspelletje op spelen:-p
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Ook als er weer een "antieke" buizenradio aan de collectie in de woonkamer wordt toevoegd, krijg je alleen een blik van "weer zo'n vies bruin ding".
Het leuke is dan, dat als je 's-avonds uit je werk thuis komt dat "vieze bruine ding" vrolijk staat te spelen!
Toch wel leuk dus.
Prachtig, ik lag in een deuk hier toen ik dit las 
Op 26 juli 2004 23:30:25 schreef Nightwalker:
[...]
Da's niet veel voor zo'n rekenmonster. Daar kun je wel een leuk computerspelletje op spelen:-p
Dit lijkt een beetje op wat ik toen (1987) kon overnemen.
http://www.corestore.org/38.htm
@Bastiaan. En dan echt op de middelgolf Radio 10 Gold of Arrow Classic Rock.
Sweet Winter Smile
A long answer is not short!
Merkwaardig, heb je d'r wel lief aan gekeken? 
Een etentje aanbieden bij een leuk restaurantje wil ook nog wel eens wonderen doen... 
Het leven van een man die van electronica en zijn vrouwtje houd is bijzonder zwaar...*ZUCHT*...alsof nagellak en die andere plamuurmes artikelen niks kosten...

SWSje
Op 26 juli 2004 23:54:38 schreef Hugo Welther:
[...]
Dit lijkt een beetje op wat ik toen (1987) kon overnemen.
http://www.corestore.org/38.htm
Zeker een leuk thuisservertje. Je kunt er mss net Wolvenstein 3D er op spelen:-p
Eigenlijk heb je er thuis helemaal niets aan, al staat het wel leuk in de woonkamer.
Ding draaide alleen COBOL programma's (de toen bijgeleverde compiler), terminals moeten via Twinax (twee aderig 92 ohm coax) aangesloten worden.
En... hij is langzamer dan een oude intel 386 processor.
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
Op 27 juli 2004 23:28:55 schreef Hugo Welther:
Eigenlijk heb je er thuis helemaal niets aan, al staat het wel leuk in de woonkamer.
LOL, als vervanger van de openhaard... hier komt in ieder geval ook genoeg warmte vanaf als hij staat te draaien 
Jeroen: totdat zijnv riendin dan de energie rekening ziet: eerst omdat dat ding nogal wat zal verbruiken, daarnaast de airco units om te zorgen dat hij ookw er cool genoeg blijft om te blijven werken (toch dubbelzinnig: je verwarming koelen)
Warmte zat dat klopt. Stond toen in de enig aircoruimte in ons bedrijf.
Wel lekker als het zomer was.
Wat minder toe bleek dat de aircomachinekamer exact boven de computer was gebouwd (1 etage hoger) en de vochtafvoer verstopt zat. Er ging een 100 liter water uit het overstroomvat zo de computer in.
Leuke is dat zo ding full- en hufterproof is. Na drie dagen drogen met heaters en het vervangen van drie zekeringen werkte het gewoon weer!!!!
Daarna is ie vervangen voor een IBM AS400 en kon ik hem overnemen.
Je had hed binnenwerk eruit kunnen slopen. Had je mooi goedkope opbergmeubels voor in je knutselhok ofzo.
leuke topic en dit is mijn werkkamer
<----- 4meter -------> /\
___________________________ / \
| | |kisten| ||
|werk | __ | vol | ||
|plek | (__(| | met | ||
| | (__(| <-stoel|troep | 3,5 meter
| | | | ||
| | | | ||
| | | | ||
|_____|_______ |______| ||
| | \ \ /
| pc tafel | \ \/
|_____________|_____________ \
| |
gereedschap -> |____|
kast
Ives
www.GoodSoft.be ==> Download gratis software of laat custom software aan gunstige prijzen ontwikkelen.
Op 27 juli 2004 00:09:48 schreef Sweet Winter Smile:
[...]
Een etentje aanbieden bij een leuk restaurantje wil ook nog wel eens wonderen doen...
En dan on-the-fly de jukebox en flipperkast repareren.....

:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:( En dat tafeltje moet IEDERE keer 's avonds op de zolder gezet worden!!!