Beste Circuits Online Leden,

Ik ben student aan het 2 de jaar hoger onderwijs, ik volg elektronica-ICT en wij hebben sinds deze week de opdracht gekregen om een project te maken met een webserver van de firma beck, meer specifiek de dk40 met sc12 chip.

Belangrijkste specificaties zijn:

8 digital in/outputs 15V...30V DC with status LEDs
- 2 serial interfaces TTL; (SM14 for RS232 and SM35 for RS485)
- 1 network interface 10Base T
- 1 free programmable LED
- 1 link/traffic LED
- Internal voltage converter +15V...30V DC - › 5 V DC

Ik heb al heel wat zitten zoeken en denken maar ik ben nog steeds niet op juist dat schitterende idee gekomen. ik wil de kostprijs beperkt houden op +/- 125 euro en het moet binnen de termijn van 8-9 weken te realiseren zijn.

ik had al gedacht aan ideeën zoals 2 foteinkoppen gestuurd door 2 vijverpompen met verlichting aansturen over ethernet.

of om een robotje te sturen over wifi maar dan zal er een wifi router meemoeten op het robotje en die vraagt dan weer een redelijke stroom waardoor er ook weer een grote batterij meemoet. Door de aandrijving zitten we al met meerdere motordrivers. Er zal een camera meemoeten. En ik weet niet of dit mogelijk is met de webserver.

Moesten jullie nog leuke ideeën hebben dan mag je ze mij altijd laten weten. Ik denk dat jullie ook een beter zicht hebben op wat er kan en niet kan met deze webserver.
dus alle tips of ideen zijn welkom :=)

alvast heel fel bedankt.

Beste Uten

Wij zitten met hetzelfde probleem.
Ons project gaat ofwel over een knex achtbaan/kermisatractie of over een racebaan !

Alle hulp is welkom want wij zijn niet bepaald technisch aangelegd..

Mvg Srah X

Kijk hier eens. http://www.zenot.nl/products.htm Kijk bij meten en sturen via internet,1, 2, 3.

De knoop is doorgehakt.

een geautomatiseerde fontein gestuurd over ethernet.
we hebben al een test gedaan met een ruitensproeierpompje.
Deze lijken ons ideaal voor ons project. Deze pompjes gaan we sturen met PWM.