Beste Circuits Online Leden,

Ik ben student aan het 2 de jaar hoger onderwijs, ik volg elektronica-ICT en wij hebben sinds deze week de opdracht gekregen om een project te maken met een webserver van de firma beck, meer specifiek de dk40 met sc12 chip.

Belangrijkste specificaties zijn:

8 digital in/outputs 15V...30V DC with status LEDs
- 2 serial interfaces TTL; (SM14 for RS232 and SM35 for RS485)
- 1 network interface 10Base T
- 1 free programmable LED
- 1 link/traffic LED
- Internal voltage converter +15V...30V DC - › 5 V DC

Ik heb al heel wat zitten zoeken en denken maar ik ben nog steeds niet op juist dat schitterende idee gekomen. ik wil de kostprijs beperkt houden op +/- 125 euro en het moet binnen de termijn van 8-9 weken te realiseren zijn.

ik had al gedacht aan ideeën zoals 2 foteinkoppen gestuurd door 2 vijverpompen met verlichting aansturen over ethernet.

of om een robotje te sturen over wifi maar dan zal er een wifi router meemoeten op het robotje en die vraagt dan weer een redelijke stroom waardoor er ook weer een grote batterij meemoet. Door de aandrijving zitten we al met meerdere motordrivers. Er zal een camera meemoeten. En ik weet niet of dit mogelijk is met de webserver.

Moesten jullie nog leuke ideeën hebben dan mag je ze mij altijd laten weten. Ik denk dat jullie ook een beter zicht hebben op wat er kan en niet kan met deze webserver.
dus alle tips of ideen zijn welkom :=)

alvast heel fel bedankt.

Beste Uten

Wij zitten met hetzelfde probleem.
Ons project gaat ofwel over een knex achtbaan/kermisatractie of over een racebaan !

Alle hulp is welkom want wij zijn niet bepaald technisch aangelegd..

Mvg Srah X

Kijk hier eens. http://www.zenot.nl/products.htm Kijk bij meten en sturen via internet,1, 2, 3.

De knoop is doorgehakt.

een geautomatiseerde fontein gestuurd over ethernet.
we hebben al een test gedaan met een ruitensproeierpompje.
Deze lijken ons ideaal voor ons project. Deze pompjes gaan we sturen met PWM.
hiervoor willen we de PWM functie gebruiken van een Atmel AVR microcontroller.
We willen dan ook een meting doen van het waterniveau met een vloeistof probe en deze schakeling.
http://www.sentex.ca/~mec1995/circ/fishpond.html

Nu zouden we graag een starterskit bestellen met een Atmel processor geintegreerd in een testbordje wat ik kan verbinden over usb.
Maar na wat zoeken op internet vind ik niet echt een site waar ik deze zou kunnen bestellen met een vlotte levering in Belgie en aan een goede prijs.

Dus mijn vraag aan jullie is waar ik dit zou kunnen bestellen?

WouterU en Wouter512 is een dubbel account, dat is niet toegestaan.
WouterU wordt gesloten.

Ik heb inderdaad een Tweede account moeten maken omdat ik geen mail kreeg voor password recovery.
Voor mij geen probleem dat de nieuwe account is weggenomen. Ik neem aan dat ik gewoon door mag gaan met mijn vraag in dit topic ?

Ik heb al een eerste vraag over mijn project. IK wil een Atmega32 gebruiken.
is het mogelijk om op deze 4 of 5 pwn signalen op te wekken ?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (43%)]

Op 21 oktober 2011 20:25:59 schreef wouter512:
Voor mij geen probleem dat de nieuwe account is weggenomen. Ik neem aan dat ik gewoon door mag gaan met mijn vraag in dit topic ?

Ja, maar aub wel even de huisregels lezen, topickick verwijderd.

Op 21 oktober 2011 20:25:59 schreef wouter512:
Ik heb al een eerste vraag over mijn project. IK wil een Atmega32 gebruiken.
is het mogelijk om op deze 4 of 5 pwn signalen op te wekken ?

Atmel site raadplegen, datasheets lezen, een schoolvragentopic vraagt eigen inzet.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (35%)]

Huisregels zijn gelezen.

Ik had wel degelijk al zitten opzoeken , alleen is het bos soms moeilijk door de bomen te zien door de vele specifieke en geavanceerde info.

Een Arduino Uno lijkt mij ook wel voldoende voor ons project. Deze bied ondersteuning Voor 6 pwn output lijnen.

Klopt het dat deze voldoet om 5 DC-motor te sturen met pwn en dan nog enkele uitgangen voor relais te sturen of voor andere kleine elektronische toepassingen, zoals het aanlsuiten van de meetprobe.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (28%)]

Beste circuit online leden,

Ondertussen ben ik eruit. Ik heb een Arduino Uno besteld.
deze ga ik gebruiken om de pompjes te sturen. De pompjes kunnen grote stromen trekken.

daarom dacht ik om een IGBT te gebruiken. Ik wil deze rechtstreeks aansluiten achter mijn microcontroller. Ik had gelezen dat de lage stuurspanning van de microcontroller ( Arduino Uno) genoeg zou zijn om de igbt te sturen. Ik heb gekozen voor een IGBT omwille va de snelle schakelsnelheid die wel nodig is bij een pwn sturing.

Klopt mijn redenatie ? En is een IGBT geschikt om de motoren tot 5A te sturen met PWM.
of kan ik ook een mosfet of darlington gebruiken voor deze toepassing met het voordeel dat ze goedkoper zijn ?

De verlichting ( led spots 3W 12V DC ) gaan we sturen met een standaard Bipolaire transistor. maar ook rechtstreeks achter de microcontroller.

alvast bedankt.

Waarom ga jij direct richting een IGBT?

Je kan toch gewoon een mosfet of nog beter een logic fet bv. een IRLZ34 (55V 30A 68W) http://www.dickbest.nl/index.php?_a=viewProd&productId=1295 gebruiken!

Omdat ik dacht dat een mosfet niet snel genoeg kon schakelen. Ik wil ze voor een pwn sturing van pompjes gebruiken. Maar dan heb ik weer al iets bijgeleerd.

Heb je ervaring bij die webshop die je vermelde ? Hebben ze een lange levertijd want de componenten zijn daar precies wel goedkoper als waar ik ook mij Arduino bestelde.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (32%)]

Ik bestel hier bijna altijd en heb dan het bestelde binnen enkele dagen in huis. Ik heb hier nooit problemen ondervonden.
Alleen de laatste tijd zijn er bij andere wat probleempjes geweest, waarschijnlijk wat opstart problemen ivm andere eigenaar. Zie hier op CO wat topics. Dick Best is eigenlijk Dick Best niet meer maar EOO!

Ik gebruik die IRLZ34 voor oa het PWM van motoren en LEDstrips in diverse projecten.

[Bericht gewijzigd door Stan1 op (12%)]

http://users.telenet.be/project4/schakeling.png

Via deze schakeling wil ik de pompjes en verlcihting gaan sturen vanuit de microcontroller met de IRLZ34 logic fet. aan de connectors komen dan gewoon telkens de 2 draden die naar de pompjes of led sports gaan. En de PIN2-7 gaan naar de microcontroller.

Mag ik dit zo aansturen ? Of zie ik ergens iets uit over het hoofd ?

Vanwege dit mag de TS de komende 24 uur eerst zelf aan de slag, was al eerder gewaarschuwd.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (27%)]

Ik ben momenteel bezig met een interface te maken voor de 17v die de DK40 uitstuurt naar de 5V van mijn microcontroller. Ik heb tussen elke signaallijn van de DK40 en de massa een zener gezet van 4,7V .

als ik nu wil testen valt mijn voeding uit, waarschijnlijk door kortsluiting. Moet ik in dit geval ook een stroombegrenzing voorzien ?

Ik heb al wat op internet zitten opzoeken en ik vind uitgebreide formules met de stroom door de belasting en de stroom door de zener. Welke waarde kan ik best plaatsen in mijn geval ? of mag ik gewoon 1k plaatsen ?

Ik wil gewoon 5v aan de microcontroller wanner de dk40 17v uitstuurt en 0v als de DK40 laag is.

alvast bedankt