Phono amp met DC in de audio uitgang aansluiten op versterker

Sinds een tijdje speelt er weer vinyl in huis en ik heb sinds kort een mooie platenspeler van Dual. Moving Magnet naald van Ortofon, klinkt toch best wel goed!
Deze staat aangesloten op een Denon receiver die twee Tannoy speakers aanstuurt.

Nu zit er in de Denon een phono-amp/RIAA correctie, opgebouwd rondom een IC, en ondanks dat het zeker niet beroerd klinkt zou het mooier moeten kunnen.

Lag er nog op de plank een Lenco A50 versterker uit de late 70's, toen vinyl nog de standaard was en daar zit een phono-amp in opgebouwd rondom een 4 tal torretjes.
Hij kan alleen niet zo goed overweg met mijn Tannoy's (die zijn van nature al erg helder en dat matcht niet met het wat summiere laag en de overload aan hoge tonen uit de Lenco).

Nu wil ik dus graag de phono-amp uit de Lenco aansluiten op de Denon, en dan liever niet via de "tape out" maar eigenlijk rechtstreeks vanaf de output van de phono-amp print naar de line in van de Denon. Printje blijft overigens wel gewoon in de Lenco zitten, ivm. de symmetrische voeding en voldoende ongebruikte aansluitingen die ik hiervoor kan opofferen. En daarnaast wil ik de versterker gewoon niet slopen want op sommige speakers klinkt 'ie namelijk wél!
Nu meet ik tussen de nul en de uitgangen van de phono-amp een 13,8 Volt gelijkspanning en dat gaat mijn receivertje waarschijnlijk niet zo op prijs stellen als ik dat op de line input zet.

Mag ik dit simpel oplossen door tussen de phono-amp en de uitgang op elk kanaal een klein elcotje van +/- 4,7uF (oid) te plaatsen?
Is dat klankmatig erg van invloed? (Niet dat ik een diehard audiofiel ben ofzo hoor, maar ik wil er niet op achteruit gaan).

En kan ik rekenen op evt. een merkbare impedantie mismatch? Of zal dat in de praktijk wel meevallen?

Alvast bedankt!

Kijk eerst even of de Denon toevallig al condensators in de ingangen gebruikt, dat is namelijk heel gebruikelijk.

Als je al elco's moet plaatsen neem dan minimaal 10uF om vervorming te voorkomen.

Even de service manual van de receiver gedownload van die Hongaarse website.

http://www.uploadarchief.net/files/download/denon%20dra585rd%20inputs.jpg

Er zitten dus geen elco's tussen, alleen de 1000kΩ en de 56p (vreemde condensator waarde mbt audio vind ik het) naar de massa. Ik vraag me af waar dit voor dient dit eigenlijk? Correctie van kabel capaciteit? En die 1000kΩ, is dat niet een verwaarloosbare waarde in zo'n geval? Is het om demping te bewerkstelligen als er geen bron aangesloten is? (IC Selectors "lekken" nl. vaak geluid naar andere inputs). Ben eigenlijk wel benieuwd waar het voor is! :D

De inputs gaan in elk geval zonder C's in serie het selector IC in.
Die vindt 13,8 Volt DC denk ik ook niet leuk dus dan maar elcotjes plaatsen. En ik zal de 10µF ondergrens onthouden! ;)

Tijd om te gaan dromen over vinyl, morgen weer vroeg uit de veren.

Op 25 oktober 2011 01:47:19 schreef HarrieNak:
Er zitten dus geen elco's tussen, alleen de 1000kΩ en de 56p (vreemde condensator waarde mbt audio vind ik het) naar de massa. Ik vraag me af waar dit voor dient dit eigenlijk? Correctie van kabel capaciteit? En die 1000kΩ, is dat niet een verwaarloosbare waarde in zo'n geval? Is het om demping te bewerkstelligen als er geen bron aangesloten is?

De 56pF en 1MΩ zorgen er voor dat ingangen niet antennes gaan werken, de selector houdt ook niet zo van statische elektriciteit.

Op 25 oktober 2011 19:42:49 schreef Henry S.:
[...]
De 56pF en 1MΩ zorgen er voor dat ingangen niet antennes gaan werken, de selector houdt ook niet zo van statische elektriciteit.

Dank je wel, ik snap nu waarom het is. (56pF zie ik soms in tuners en vaak in filters van VHF zenders en dat + jouw uitleg, is duidelijk). En ik hoor inderdaad geen 675AM over de ingangen (of Britse en Russische zenders zoals bij sommige goedkope gitaarversterkers die ik had vroeger).

Vandaag was ik erg laat klaar met werken dus na mijn bakkie prut geen zin meer om hiermee verder te gaan maar, morgen weer een dag.