Beste allemaal,

Ik heb problemen met mijn TS7 subwoofer. De subwoofer maakt het geluid van een hart, paar dreunen...dan even stil...dan weer de zelfde dreunen... en dan weer stil...enz. Dit doet de subwoofer zonder dat deze aangesloten is aan de versterker en dit is ook het enige wat hij doet. Het LED-lampje boven de subwoofer brandt ook niet.

Wat zou het probleem volgens jullie kunnen zijn?

Ik heb er totaal geen verstand van en ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Alvast bedankt,

Jasper

Als je er totaal geen verstand van hebt... Welke handelingen kan je eventueel uitvoeren, of ben je eigenlijk op zoek naar iemand die ernaar kijkt?

Beste Maarten,

Ik heb nog helemaal geen ervaring met het maken van een subwoofer, maar sommige handelingen zou ik misschien wel kunnen uitvoeren mits deze goed worden uitgelegd. Mochten de handelingen te complex zijn dan zoek ik wel iemand die deze wel kan uitvoeren.

Jasper

Bekende klacht bij deze "%$@#^" apparaten, een echte oplossing kan ik je helaas niet geven omdat de importeur die weigert te geven ( als ze die al hebben ).
Je kunt alle 85 graden elcotjes vervangen maar dat zal niet helpen, er schijnt een diode in defect te raken maar die vervangen biedt ook niet de oplossing. Zacht gezegt zijn het geen fijne apparaten om aan te werken.

Hallo Allemaal,

Enkele maanden geleden heb ik zo'n !@#$% TS-7 subwoofer met een truukje weer tot leven kunnen wekken.
Het probleem was ook willekeurig ploppen en hartslag-achtige geluiden.

Na meting kwam ik op het circuit "power on/mute" en "offset" bewaking uit. Rond transistoren Q206/207/208
Download schema: http://www.eserviceinfo.com/downloadsm/56414/Harman/Kardon_SubTS7.html

Het bleek echter dat het schema niet klopte er zit nog een quad opamp tussen. Dat vond ik veel extra uitzoekwerk en heb vervolgens
het beveiligings circuit geisoleerd: inputs en output losgenomen.
De volgende componenten heb ik verwijderd D214, R263 en D101.
Daarna werkte de versterker weer uitstekend.
Nadeel: geen beveiliging meer en de versterker staat constant aan, alleen dus uit te zetten met de schakelaar achterop.

Op deze manier draait de versterker alweer 2 maanden tot grote tevredenheid.
Geen nette oplossing, maar het werkt.
Misschien kunnen jullie hier iets mee, natuurlijk op eigen risico :-)

Succes & groet,

Ko

Hoi kappl01,

Mijn subwoofer heeft waarschijnlijk dezelfde kuren.
Is jou uitleg makkelijk uitvoerbaar?

Ben zelf niet echt supertechnisch, maar open maken en de componenten D214, R263 en D101 durf ik wel aan.

Of is het beter om iemand op te zoeken die wat technischer is.

Gr.
Martijn

Hallo MR1976,

Een tijdje al niet op het forum gekeken vandaar een late reactie.
Als je een beetje kunt (de)solderen dan moet het wel lukken denk ik.

Succes ermee,

Groet,

Ko