Welk Belg zegt er nu schroeffie????

En een Nederlander zegt dan waarschijnlijk, hé een stukje vleeskroket. mmm lekker..... :p:p:p:p

En de Belg een Patatteke.
MVG Gerard.;)

Of een vijsje (miami vice in t engels :+)

Op 24 januari 2012 17:30:17 schreef GerardMonique:
En de Belg een Patatteke.
MVG Gerard.;)

Nee, het Belgisch equivalent van een vleescroquette is een "vol au vent" die zijn veel groter dan een croquette
(wordt door Hollanders vrijwel uitsluitend als voorgerecht aan de Kerstdis gebruikt).

Enneh.... een kroket is een meelstaaf met vleessmaak :r

Maar met een ommezwaai terug naar de E kant...

Kroket is krokant
Chips zijn ook krokant
Maar chips zijn natuurlijk ook componenten
Met componentenlijm kunnen dingen moervast zitten
Een moertje doet niets zonder een bout
Bouten doe je op het toilet
Een toilet heeft een bril
Zonder bril kun je (met slechte ogen) geen kleine dingen zien
Maar het zijn de kleine dingen die het doen
Afdingen doe je op de markt
Marktplaats is een site voor goedkoop spul
goed koop is duur koop
De duur van dit bericht wordt best lang
Dick Best is een internetwinkel voor elektronica

dus....

Whow!
Waren er maar meer elektronici die, zonder hun soldeerbout op te
lichten, zó mooi konden rijmem en dichten!

Technisch gezien is het eigenlijk niet echt rijm... een gedicht heeft het ook vrij weinig kenmerken van...

Maar het is wel een uiting van mijn eh... tja eh... tijdoverschot?

Op zich mag hij best aangevuld worden, om via een omweg WEER op elektro terecht te komen. Er zit nu niet bepaald een mooi einde aan, iets van een mooie uitsmijter ofzo.

Op 24 januari 2012 18:25:13 schreef Tidak Ada:
[...] Nee, het Belgisch equivalent van een vleescroquette is een "vol au vent" die zijn veel groter dan een croquette
(wordt door Hollanders vrijwel uitsluitend als voorgerecht aan de Kerstdis gebruikt).
:r

Een Vol eau vent is hoofdzakelijk kip, met een witte saus, gehaktballetjes en paddestoelen. Hiermee wordt een warm koekje overvloedig opgevuld. Ik dacht bij julie noemen ze het ook een pasteitje of koninginnehapje.
Bob.

Op 25 januari 2012 08:37:34 schreef Verbatim:
Technisch gezien is het eigenlijk niet echt rijm... een gedicht heeft het ook vrij weinig kenmerken van...

Enigszins off-topic, maar technisch gezien heeft het het meest weg van een rap, denk ik. Zelfs al is klassiek rijm niet te verplichten als je gaat dichten.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (10%)]

Dit is dan van iets hoger niveau:
een limmerick a la Verbatim

Er was eens een rokende elco
Die luisterde naar de naam Jelco
Hij brak net geen poot
Toch werd het zijn dood
Zijn knallende eind met een echo

zing hem maar eens (in jezelf als je niet kunt zingen ;) )

Nog een:

Een spoel met een erg hoge lading
Wist niet wat hij daarmee nog aanving
Hij liet hem toen los
Maar werd toen de klos
Hij ging tegen zichzelf in staking

Heerlijk, ze schieten me zo te binnen!

[Bericht gewijzigd door Verbatim op (28%)]

dan zou ik na eind toch nog was zetten, anders zingt het niet.

nee nee dan zingt het niet meer als een limmerick, dan hou ik een tel over op het eind waar de clou in zit :P lees achter 'dood' dan maar een dubbele punt, dan klopt het wel

EDIT: ik heb er overigens nog een bij gezet :)

[Bericht gewijzigd door Verbatim op (13%)]

Leuke rijmpjes, aar geen Limericks ! In een Limerick moet een plaatsnaam voorkomen. (Limerick is afgeleid van het stadje Limerick in Ierland !

Zoiets als:

Een vrouwtje in Drachten
stond op haaar tegel te wachten.
Er passeerde een egel,
zo'n steek'lige vlegel,
die gaf haar and're gedachten

(sorry, kon niet zo gauw iets met elektro bedenken...)

. Er was eens een meisje uit Epe,
Had voltooide tijd nooit begrepen,
Ze vroeg na de daad
met d'r mond vol met zaad:
heb ik nou gepijpt of gepepen?

Misschien is dit al voor velen van jullie bekend, maar ik kom het net tegen:

Condensatoren voor de audio-fijnproevers! http://www.humblehomemadehifi.com/Cap.html

"hermetically sealed [...] with phenolic resin and rubber end discs."

En natuurlijk handgewikkeld bij maanlicht door Celestijnse maagden.

Ofzo ...

Ik ben blij dat ik m'n lunch kon binnenhouden.

Op 25 januari 2012 13:12:51 schreef Tidak Ada:
Leuke rijmpjes, aar geen Limericks ! In een Limerick moet een plaatsnaam voorkomen. (Limerick is afgeleid van het stadje Limerick in Ierland !

Oke, dat wist ik dan weer niet... dan zijn het zingrijmpjes :)

MAAR... ze zijn wel ontopic ;)

2 weken terug had mijn vrouw een probleem met het schoonmaken van het gas: 1 pit wilde maar niet ontsteken.

Dus roept ze mer erbij. Ik trek d epit eraf en maak de isolator netjes schoon, zoat de vonk weer overslaat op de plek waa rhij moet.
Rammelt mijn vrouw tegelijk op de knoppen van het gasfornuis, waardor de ontsteker zijn werk gbegint te doen en HMH begint te breakdancen (maar wel met de kleine Rangie op zijn armen....) De hele dag nog last van mijn arm gehad.

de dag erop problemen met mijn vrouw haar auto. Nou blijkt dat de bobine iig goed was, want in het uitpuzzelen waarom hij zo slecht liep trok ik er een paar bougiekabels af om probleem te isoleren welke clinders er problemen gaven. (1,4,6 en 7 staan op 1 carb, terwijl 2,3,5 en 8 op de andere carb staan en had de carbs schon gemaakt en punten vervangen.) Pak ik de verkeerde: Den centrale van de verdeler... 3 dagen last van mijn arm..... AUW AUW AUW... ding geeft maar 16 kV maar zo t voelen was het met genoeg sjoege...

@vebatim, ik ken vebatim als merk van de oude diskette's en opbersysemen daarvan, is daar ook bij u een associatie mee??

@HmH

Zit wel goed tussen jou en je vrouw; de vonken slaan nog regelmatig over

:)

Komt een docent bij mij:

-Docent
Collega, mijn laptop gaf eerst maar aan één kant geluid, en toen ik er een andere hoofdtelefoon inplugde had ik even heel raar geluid en daarna niets meer...
De hoofdtelefoon ging ineens ook zo zwaar...

-Ik
Is goed, ik zal het eens nakijken.

Trek ik die laptop uit elkaar, zie ik het volgende:

https://lh4.googleusercontent.com/-Sdyeupjqgko/Tx-lR5TRZXI/AAAAAAAACW4/ZmjHQesygDg/w640-h480-k/IMAG0200.jpg
en
https://lh3.googleusercontent.com/-aJs2OMZ_EFU/Tx-lmMdX8qI/AAAAAAAACXA/nYdVl0MlxA0/w640-h480-n-k/IMAG0201.jpg

OK... en nu?!

Het restje plug eruit gehaald, en de laptop weer helemaal in elkaar gepusseld.
Wonderbaarlijk heeft dat ding dit overleefd!!

Het hád een mooie rookmachine kunnen worden...

Onze leerlingen zijn trouwens ook te zwaar voor het meubilair...
Deze stoel ging gelijk in Spagaat...

https://lh5.googleusercontent.com/--hx5KWPym_o/TvF7QzngrII/AAAAAAAACMM/VjjYDAhQGYU/w640-h480-k/IMAG0169.jpg

Neovo.

hehe, heb me nooit veilig gevoeld op die stoelen, meestal wel een gebroken lasnaad :(

Die hebben dan blijkbaar toch steun van de buurstoel nodig >:)

Het zal je maar gebeuren dat zo'n hele rij gekoppelde stoellen spagaat gaat als er een heel publiek op zit... >:)
Dat zal een leuk effect zijn...

Bij mij op de school staan ze allemal los.

Neovo.