Show your projects! Part 24

Dit topic is gesloten

Ziet er mooi uit, ben benieuwd naar het eindresultaat.

If you want to succeed, double your failure rate.
Turbokeu

Golden Member

Alleen spijtig dat je het printje niet gezaagd hebt (zie ik hier regelmatig gebeuren) vòòr het bestukken.

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Daarmee maak je het jezelf wat lastiger ja. Maar als dit een prototype voor op de bench is, maakt het misschien weinig uit.

If you want to succeed, double your failure rate.

Het is inderdaad een prototype, toen ik aan het etsen was dacht ik er ineens aan dat er nog geen dipswitches opstonden voor het adres in te stellen :) Dus ook verder geen moeite gedaan om mooi te zagen :)

Den Dries www.hulens.be

Naar aanleiding van dit topic:

http://www.circuitsonline.net/forum/view/101151/1/

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/voltage_reference_001.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/voltage_reference_002.jpg

Nu nog in een behuizing en dan kan ik naar het hoofd calibratie van CO.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

komt er iets van afscherming om dat IC heen ofzo?
(dat je daar hebt gefreesd)

Neu, het idee is dat dat mechanische stress verminderd.

Zo te zien liep daar nog een koper pad ;)

"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)

Juist, ja. En om dat laagje koper te verwijderen, heeft Roland iets te diep gefreesd... :-7

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Kan zijn dat die koperbaan was bedoeld als referentie om strak te kunnen frezen.

Franzki,

Bingo ! Je gaat door voor de koelkast ...

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Koelprofieltje voor het maxim ic?

LED there be light
fred101

Golden Member

Roland, netjes gemaakt. Nu even lekker een maandje ofzo laten inbranden. Ik ou een metalen kastje gebruiken. Kunstof kan ook, daar niet van maar als je het metaal maakt heb je afscherming. Als je het dan zwevend monteerd tov het chassis, er een extra bussen opzet aan het chassis dan kun je dat met de mantel van een kabel verbinden. Bij veel calibrators heet dat guard.( verwarrend want bij een meter met guard staat er op de guard een signaal gelijk aan het meetsignaal als afscherming en verlaging van de capaciteit) daar heb je dan een gnd en een guardbus.

Ik ga een huidige ingebrande aanpassen. De huidige weerstanden vervangen door op tempco gematchte. Hij hangt in een oven maar die schakelt mechanisch en bij 2 graden anders gaat hij iedere minuut aan/ uit. Dat scheelt op 10V maar een paar uV dus minder dan 1ppm maar met op minimaal tempco geselecteerde weerstanden en parallel weerstanden ipv trimpots moet het beter kunnen. Alleen eventueel een extra trimpot die bv 10 uV bereik toestaat. Ook even kijken naar het seebeck effect van de soldeerverbindingen maar ik ben er nog niet uit hoe je dat het best bepaald. Meten is lastig want de overgang meetpen en testpunt kan ook een seebeck effect veroorzaken. Ook weet je niet van welke materiln alle pootjes zijn.

Hebben we hier op CO een hoofd calibratie ? Daar wil ik ook wel eens langs.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Ik wil best jullie hoofden calibreren als je dat wilt.
Begin ik de hoofd calibratie service van CO wel. :-P

Zo niet, dan toch!....GeoCaching can be a way of life....Why not? >> GeoCaching: Team SupeRare

Op 27 februari 2012 09:25:02 schreef fred101:
Hebben we hier op CO een hoofd calibratie ? Daar wil ik ook wel eens langs.

Ik vrees dat je hem elke ochtend in de spiegel ziet...

If you want to succeed, double your failure rate.

Ik heb ook de welbekende klok nagebouwd :) Het eerste project dat ik helemaal zelf ontworpen en gebouwd heb. Voor de software heb ik de picBasic omgeving aangeschaft. Voor het eerst in aanraking gekomen met een 2-wire interface en meer software dingetjes. Ook voor het eerst zelf printplaten geëtst. Maar toen ik er achter kwam dat het veel gemakkelijker en goedkoper in China kon heb ik me verdiept in Eagle. Ook dat was allemaal voor het eerst en het resultaat is nu eindelijk klaar.

http://i89.photobucket.com/albums/k208/TEAMIKKE/IMG_5320resized.jpg

En het innerlijk:
http://i89.photobucket.com/albums/k208/TEAMIKKE/IMG_5257resized.jpg

Zoals je ziet mist er een printje op de onderste rij, die ben ik ergens in het proces kwijt geraakt :P

Was een leuk project om te maken en erg veel van geleerd. En heb er natuurlijk nog een leuk souvenir aan over gehouden. Ik heb trouwens nog een aantal printplaatjes over voor de liefhebbers die ook een dergelijke klok willen bouwen.

Maar bij deze wil ik het forum nog even bedanken voor de hulp en vele informatie die beschikbaar is gesteld :) Echt een goede hulp voor de beginners!

Heel mooi. Ik houd van dit soort projecten!

LED there be light

tof! heb je achter iedere letter een led geplaatst?
Mooi en zeer netjes uitgevoerd zo voor de eerste keer! Hoe groot is het zo?

[Bericht gewijzigd door MAH op maandag 27 februari 2012 13:58:27 (26%)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

netjes!
waar en/of hoe heb je de frontplaat laten maken?

Bedankt voor de complimenten :) Het geheel is 40x40 cm dus goed leesbaar, ook vanaf een afstandje. Elke letter is iets van ~2,5 cm hoog. Achter iedere letter zit inderdaad een led, dat zorgt voor een mooie verdeling van het licht. Ik heb diverse leds geprobeerd en deze gaven het beste resultaat.

De frontplaat is een hele sandwich. Ik heb eerst een ontwerp gemaakt dat aansluit bij de ledstrips zodat de letters goed verlicht worden. Dit ontwerp heb ik als sticker in spiegelbeeld (zodat de voorplaat volledig glad is) op een hoogwaardig vinyl laten drukken. Deze is weer op een doorzichtige plaat bevestigd. Verder zit er ook nog een verduisterende plaat en een witte diffuse plaat tussen.

Dit geeft wat mij betreft het mooiste resultaat. Ik heb ook zeefdrukken en andere goedkope folies geprobeerd maar dat gaf toch niet het gewenste effect. Dit was wel wat duurder maar aangezien de voorplaat het uiterlijk en het aangezicht van de klok bepaald was het dit mij wel waard.

Nice. Wat geven die punten in de 4 hoeken aan?

If you want to succeed, double your failure rate.

@ Jochem, ik gok het dat deze het 'kwartiel' binnen het uur aangeeft.

Ik neem aan dat die de minuten aangeven gezien de klok in woorden in stappen van 5 minuten heeft.

En ik gok, dat het alleen maar is, om iets te laten zien tijdens het ontvangen van de tijd, tijdens het opstarten.

@Stijnos:
Dat klopt het zijn de minuten.
@TEAMIKKE:
Maar wat stellen de in het midden de ( vreemde ) ongebruikte letters voor?
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

Dit topic is gesloten