het grote interessante aanbiedingen topic deel3

Dit topic is gesloten

Een spanningsstabilisator voor 16 euro een koopje noemen? Lijkt me niet.

En veel beter dan de Chinezen doen die studenten het ook niet, met hun vreemdvormige CE-logo dat ongetwijfeld zonder enige waarde op het doosje is gezet.

Als het geen studenten zouden zijn zou ik je post zo in het spam-topic rapporteren.

Op 22 februari 2012 16:05:00 schreef Tidak Ada:
Voor zover ik weet lopen die acties bij Action in Nederland en België gewoon parallel.
't Is trouwens geen actie, maar gewone voorraad (altijd tijdelijk bij de Action)

Volgens mij zijn de assortimenten juist in dit soort dingen niet gelijk. Kijk, afwasmiddel en een stekkerdoos kun je natuurlijk in zowel BE als NL voor terecht, maar voor die boxjes is dat wellicht anders.

Ik ga het van het weekend even bekijken, ik wil er wel een paar.

If you want to succeed, double your failure rate.

spam? dat is wel het laatste dat ik gedacht had, ik ben een Belg das het enige dat ik ermee te maken heb.

Maar van mij mag het gerust weg.

[Bericht gewijzigd door kombucha op donderdag 23 februari 2012 12:23:04 (17%)

Ik overdreef een beetje met m'n spam-opmerking hoor. :)

Maar zie ik het dan verkeerd, dan een spanningsstabilisator (en voor mijn part een step-upje, maar dat wordt niet duidelijk) in een plastic kastje tegen 16 euro geen interessante aanbieding is? Voor ons als zelfbouwers al HELEMAAAAL niet.

Of ik heb iets gemist hoor, krijg je die fiets er misschien bij?

wel ze gaan er zelfs een bedrijfje voor oprichten blijkbaar volgens hen een gat in de markt.

Ze zouden dit best in de koplamp kunnen integreren, dan is het pas interessant.

Maar ik open er een topic over

Ze hebben elk geval wel bezuinigd op de bandbreedte voor hun website (of het maken van thumbs...)

Op 23 februari 2012 13:38:09 schreef Brokencore:
Ze hebben elk geval wel bezuinigd op de bandbreedte voor hun website (of het maken van thumbs...)

Blijkbaar en http://wayback.archive.org/web/*/http://www.usb-bike.be/* heeft hem ook nog niet :(

Amaai dure ket die van hosting-garage.com natuurlijk dat die site down is.

[Bericht gewijzigd door Damic op donderdag 23 februari 2012 14:00:41 (12%)

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Op 23 februari 2012 13:35:52 schreef kombucha:
wel ze gaan er zelfs een bedrijfje voor oprichten blijkbaar volgens hen een gat in de markt.

Nu is het in Nederland zo dat je voor je opleiding vaak een product op de markt moet zetten, vergelijkbaar met dit inititief. Dat zou dus ook de reden kunnen zijn dat ze zo'n "mini-onderneming" opzetten. (Als ik het nu zo lees op de site gaat het hier inderdaad ook om een onderneming als onderdeel van het opleidingstraject.)

Verder moet ik zeggen dat het een levensvatbaar product lijkt, in tegenstelling tot veel andere initiatieven uit zo'n mini-onderneming. IK ken het in ieder geval nog niet, en met de huidige smatphone-markt zou er zeker onder scholieren best een grote doelgroep kunnen bestaan.

Maar ik blijf erbij dat het voor ons als CO'ers niet veel "interessante aanbieding" waarde heeft.

Mischien een leuke belichtingsbak voor beginners.
heb even op internet gezocht en bij mega uk verkopen ze hem voor 129 pond. het is de kleinste instapversie van de belichtingsbakken die hun verkopen..

http://www.bva-auctions.com/auction/lot/4888/2040447

Lucky Luke

Golden Member

Mwah, gezichtsbruiner in een oude scannerbehuizing bouwen is alsnog goedkoper (En nog leuk om te doen ook)

EDIT@Hadv: mazzelaar, mijn bruiner was €10 (voor 1). Scanner had ik nog (en was defect ook).

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op dinsdag 28 februari 2012 20:59:04 (31%)

Eluke.nl | handgetypt | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Helemaal mee eens. Ik was niet in de kringloopwinkel, 2 stuks Philips bruiners, elk 5 euro en een scanner voor 4,50.

Just find out what you like and let it kill you

Ik kom net van de Praxis, ik kwam een leuke laminator voor 15 euro tegen in de koopjes hoek. Net een print er door heen gedaan en het werkt perfect, resultaten zijn superstrak.

http://catalog.globalregency.com/gre_catalog/images/products/3/32628/280.JPG?1264149123

Specs zijn hier te vinden. Jaja het is een made in China dingetje, aangezien de meeste laminators hier in NL bijna niet in dat zelfde prijsklasse te vinden zijn besloot ik maarom het hier te posten, misschien heeft iemand er iets aan.

Voor de mensen die heel graag een Proxxon KS-230 willen om PCB's mee te zagen:

http://www.toolsxl.nl/images/Merken/Proxxon/Large/Tafelzaag_27006.jpg

http://www.satberlin.de/de/Proxxon-Maschinen/Tischgeraete-/Proxxon-Tis…

Ik heb al rond gesnuffeld op Nederlandse site's maar overal is hij te koop voor 100+ euro. Bij Satberlin is hij 81,74 EUR, ik heb hem besteld met twee extra zaagbladen (model 28020), en dan allemaal inclusief verzendkosten voor 103,36 euro. Als het goed is zal ik hem morgen ontvangen.

EDIT: Als er toch iemand iets van Proxxon wilt kopen dan raad ik het je aan om het uit Duitsland te kopen, prijzen zijn daar ECHT laag, er zit een enorme prijs verschil tussen de Proxxon producten uit NL en Duitsland.

http://www.satberlin.de/

En een nog goedkopere Duitse site:

http://www.voelkner.de/

Ik zou eens zeggen kijk en vergelijk. Sorry mods ik probeer geen reclame te maken, ik vind het echt gewoon gek dat mensen in NL gewoon 100 euro meer moeten betalen.

[Bericht gewijzigd door nulzeventig op dinsdag 28 februari 2012 21:56:35 (17%)

HF virus is hier aanwezig!

" print door de laminator gehaald ", ik neem aan dat je hiermee toner transfer bedoelt? dan zeker een leuk dingetje

issie dan ook in 1 keer klaar of moet je print er meerdere keren doorheen?

Ik ben benieuwd of die laminator geschikt is voor photosensitive dryfilm op een blanco PCB te lamineren. Ik ga morgen eens langs de praxis.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Op 28 februari 2012 22:35:57 schreef Blitskriek:
issie dan ook in 1 keer klaar of moet je print er meerdere keren doorheen?

Yup, na 1x plakt hij er gelijk op, maar voor de zekerheid heb ik hem 5x er door heen laten gaan. Ik kan morgen wel effe testen of het gelijk in 1x werkt.

Als je je afvraagt waarom Farnell niet vooruit te branden was vanochtend, de Raspberry Pi is gereleased.
Ook leuk voor de elektronicus lijkt me zo, als je hem niet kent, kijk eens hier:
http://en.wikipedia.org/wiki/Raspberry_Pi

Hij is te koop bij Farnell, de batch van 10.000 is allang uitverkocht maar een pre-order kan dus.
http://www.element14.com/community/groups/raspberry-pi
Lijkt me een leuk dingetje, je kan ook IO poorten aansturen en het ding heeft I2C en SPI zo uit mn hoofd.
Niet alleen voor tweakers maar ook leuk voor elektronici :)

Even een klein vraagje, waar niet te diep op ingegaan moet worden, maar het gaat over die proxxons. Ik wil een proxxon ds230E kopen, en wou graag weten of je hier ook boutjes mee kan doorzagen. Dwars natuurlijk.

Yup, na 1x plakt hij er gelijk op, maar voor de zekerheid heb ik hem 5x er door heen laten gaan.

En als je het papier er vanaf haalt zit de toner er goed op ? Bij mijn Aldi Quigg laminator moest ik de temperatuur aanpassen naar 180 graden en heb ik er een trager motortje ingezet, 1 rpm ipv de 5 rpm die er in zat.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Op 28 februari 2012 16:25:20 schreef hadv:
Helemaal mee eens. Ik was niet in de kringloopwinkel, 2 stuks Philips bruiners, elk 5 euro en een scanner voor 4,50.

het voordeel van deze is dat hij wel klaar voor gebruik is en je dus geen overige kosten hoeft te maken voor een timer en extra materialen om alles te monteren..

Kom je niet in de problemen met die max. dikte van 0,6mm uit de specs? De print alleen al is 1,6mm ....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

@Tidak Ada: Ik heb het net effe snel opgezocht in de handleiding er staat: "De lamineermachine is geschikt voor het lamineren van ... en dan Geschikt voor 0.3mm en 1MM".

I kheb hier platen van Dickbest en een aantal dubbelzijdige platen van Pollin.

[Bericht gewijzigd door nulzeventig op woensdag 29 februari 2012 16:47:11 (13%)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Op 29 februari 2012 12:38:03 schreef LEDfan:
Ik wil een proxxon ds230E kopen, en wou graag weten of je hier ook boutjes mee kan doorzagen.

Dat lijkt me geen goed idee. Tenzij het om kunststof-boutjes gaat...

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Ik had dit in de specs die je linkte gezien :

Specifications
220-240V 50Hz
Function: A4 size Hot and Cold laminator
Max. Entry width: 230mm
Ready time: 3- 5 minutes
Lamination thickness: 80-125 micron, Max.0.6mm
LEDs: Power/Ready
Lamination speed: 300 mm

Maar er staan meer typo's in die specificatie, zoals dubbele specs.
Ik heb er uit begrepen dat het om de totale dikte gaat, want voor de laminaatfolie geven ze max. 125µm op en 0,6mm is toch echt 600µm

Met mijn laminator drukken de laserprinterletters van documenten niet over op de folie, voorzover ik weet. Die zal wel niet genoeg verwarmen ;(

Zag dat er bij Lidl in BE een A3 laminator moet zijn geweest; ze hadden er in ieder geval A3 folie. Zou mooi zijn voor schema's en bouwtekeningen.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op woensdag 29 februari 2012 16:56:14 (10%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

Dit topic is gesloten