de vlam is een versimpeling voor het foutzoeken , het onderdeel waar een gat ingebrand zit is vast stuk
Dit topic is gesloten
de vlam is een versimpeling voor het foutzoeken , het onderdeel waar een gat ingebrand zit is vast stuk
@mr.stijntje: Heb in het verleden ook zo'n tek gehad, voedingselco's waren kompleet uitgedroogd. Na vervangen van alle elco's in de voeding was ie weer ok. Zwerft nog ergens een topic over hier.
Weer een mooie aanwinst van stage
Ik heb deze philips scope gekregen de PM 3206.
Nu alleen nog uitzoeken hoe ik er mee werk
ik weet het wel ongeveer maar de scoop opdrachten
op school worden steeds geschrapt (ben ik ó zo blij mee...)
http://dl.dropbox.com/u/36716248/IMAG0327.jpg
Brian vd Horst
Op 6 februari 2012 17:14:32 schreef Roland van Leusden:
@mr.stijntje: Heb in het verleden ook zo'n tek gehad, voedingselco's waren kompleet uitgedroogd. Na vervangen van alle elco's in de voeding was ie weer ok. Zwerft nog ergens een topic over hier.
Dank je! Dan is dat de eerste etappe wanneer ik eraan toe kom.
Golden Member
Mijn nieuwste gratis aanwinst, met dank aan RBeckers. We hebben hem gisteren samen weer aan de praat gekregen. Verder heb ik hem nu afgeregeld en hij lijkt weer goed te werken (denk ik, ik ben wel eens te over kritisch, hij is 1% en dat haalt hij nu ruim, maar de brug nult niet 100%. hij dipt wel duidelijk. Het anual zegt dat hij moet nullen. Problem is dat ik twee veries van het manual heb waarvan een voor prefix 602 wat deze is, maar de hele afregelprocedure van beide is niet van toepassing. Mijn meter is nogal anders van binnen, optisch lijkt het er op maar geen van de afregelpunten zitten er in.)
Maar hij is zo goed bruikbaar dus dat is het problem niet.
Edit: hij is weer perfect. Een te grote elco in het detector circuit ( 220 uF ipv 1 uF) een lekke elco in het meter indicator circuit en een aantal met het hoge ESR oa in de fasedetector. ( alle 10,20 en 50 uF elco's , de grotere en kleinere van het zelfde merk waren allemaal nog perfect. Onwaarschijnlijk lage DC lekkage, ik twijfelde eerst aan mijn set up maar de andere lekmeter gaf de zelfde waarde ( paar nA) perfecte ESR en capaciteit.
Nu is het een erg fijn en handig apparaat om mee te werken. Ik heb een rits test Ctjes, gemeten op tig manieren en met veel meters, waarvan ik de waarde ken met een marge van ongeveer plus/min 100 fF en die meet hij plus/min 200 fF het zelfde, ruim binnen zijn eigen 1% dus.
[Bericht gewijzigd door fred101 op dinsdag 7 februari 2012 15:54:57 (33%)
Ik heb ook weer eens een mooi krijgertje.
Een Philips PM 5110.
Hij werkt deels de TTL uitgang is defect namelijk en ik kan maar geen service menual vinden. Mocht iemand er een vinden/hebben hou ik me zeer aanbevolen.
Meer foto's vind je hier.
Bij de universiteit twente hebben ze een manual liggen, misschien kunnen ze een kopietje maken?
http://www.el.utwente.nl/studieverzameling/
mijn allerbeste gratis aanwinst waren 4 verhuisdozen vol telefoons
ik heb de lcd schermpjes eruit gehaald dus ik hoef die voorlopig niet te kopen
@pientertje, leuke website met mooi aanbod.
Gelijk maar een mail verstuurd
Er is een goede manier om van al je in de loop der jaren verzamelde verkeerd-om inbussleutels af te komen http://www.ikea.com/ms/en_AA/img/home_page/seo_image/__product_recall_…
@Pientertje, Bedankt zal ze een mail sturen.
@Ton2303, goeie 1 april grap.
Sleuteltje omdraaien en hij is het zelfde
een pm5110 rc generatator , benieuwd waar deze voor gebruikt werd .. helaas weet fred101 die dingen niet
m'n gratis aanwinst uit deze periode , een lednoodbakje wat waterschade had ( pas 5 maanden oud ) en een noodbakje met 18 watt tl die ook als continu licht werkt , zat alleen een l200 los in de soldeer
Golden Member
Nee, gelukkig weet ik niet wat een toonfiets is
het is dus gewoon een toongenerator , ach het moest vast exotisch klinken dan
probeer eens om de schakelaars en potmeters in te drukken/ draaien een aantal keer. dit is bij philips 1 van de standaard problemen die ooit moelijk vindbaar lijken te zijn.
Moderator
Die PM5110 lijkt sterk op de standaard toonfietsen uit die tijd.
Het zal mij niet verbazen als er een of ander OEM print in zit.
Maak eens wat goed scherpe foto's van de binnenzijde. Open moet die toonfiets toch.
Een TTL output werd in die tijd ook wel gedaan door quick-and-dirty een Si-diode in serie vanaf de "normale" uitgang te gebruiken.
Ik zie bij de plek waar dat coaxje op de print zit een torretje, zit die aan de uitgang? Misschien is deze opgeblazen door een (verkeerde) spanning op de ttl-out.
het ding doet toch iets philips aan ( keramische printpots , weerstanden , colvern potmeter ) moet ik zeggen , alleen de trafo is wat apart , maar dat kan zijn omdat het een printmodel is en dat waren die c kernen niet. er staat wel onderop de print labgear 9990269 , dat is echt geen philips iets ...
Moderator
Heeft in de verste verte niets van flips weg ... is het ook niet als je het mij vraagt, geen enkel onderdeel schreeuwt philips. (ja.. 1 signetics ic, dat is het dan ook )
de prinpotjes heb ik even vergeleken met lade exemplaren , deze zijn idd anders . de schakelaars zijn alps modellen die in de goedkopere reeksen zitten ( en tuners , bronkeuze in versterkers ) . alleen de groene weerstanden zijn een philips iets . de spanningsregelaars , ic's ( texas instruments ) en torren , elco's zijn sowiso geen van allen philips .
Moderator
Print is van LabGear. Maakten vroeger meet app. nu satelliet en CATV spul.
Ik zou wel eens willen weten wat er op het typeplaatje staat (alles, eventueel foto), en kijken of ik daar nog wat zinnigs over kan zeggen. Het ding schreeuwt inderdaad geen Philips, maar zo te zien gebruikte Labgear wel wat Philipsonderdelen (de weerstandjes op het eerste gezicht toch wel).
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 2 april 2012 00:11:29 (22%)
Golden Member
Als de TTL output het niet doet zou ik de twee transistors verdenken die bij het kabeltje zitten van de TTL output. Waarschijnlijk vormen ze een Schmitt-trigger. Die schakeling maakt van elke spanningsvorm een keurige (TTL)blok.
Silicon Member
Op 1 april 2012 23:00:41 schreef Sine:
Heeft in de verste verte niets van flips weg ... is het ook niet als je het mij vraagt, geen enkel onderdeel schreeuwt philips. (ja.. 1 signetics ic, dat is het dan ook )
ik zie twee signetics chips...
verder een ti tl082 en een national lm741..
de weerstanden zin philips alsook sommige caps.
Moderator
Op 1 april 2012 22:18:55 schreef Tinus016:
Zal ik anders er even een topic voor openen?
Dat is wel zo handig.
Op 2 april 2012 19:03:06 schreef free_electron:
ik zie twee signetics chips...
verder een ti tl082 en een national lm741..de weerstanden zin philips alsook sommige caps.
En wat Japanse elco's en potmeters, heeft Philips ook een hele tijd zo gedaan.
Dit topic is gesloten