het grote interessante aanbiedingen topic deel3

Dit topic is gesloten

Als ik bij AccuDIY kijk, zie ik een prijs van $79,50 en dat gratis verzending alleen bij aankoop boven $100.00 geldt.

200mV/div Gevoeligheid is nu niet om over naar huis te schrijven, zeker niet voor audio, waar dit ding toch voornamelijk voor gebruikt zal worden...

Ik ga voor Fred's analooge scoop ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

Dit ding neemt anders wel een stuk minder plaats in dan zo'n analoog beest. En de meeste analoge hebben niet zo'n fancy blauwe voorplaat (hoewel.. ;))

@Tidak: Komt nog een tientje verzending bij. Dat maakt 90 dollar, oftewel 70 euro. De Duitser kost 70 euro + 10 euro verzendkosten.

[Bericht gewijzigd door Bert M op zaterdag 7 april 2012 22:25:35 (20%)

High met Henk

Special Member

maar voor een stukje data protocol bekijken enz. enz. Komje niet mee met een analoge scope.. heb je storage nodig.

kijk een echte DSO is al snel duurder en alle waar naar zijn geld blijft gelden.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Ah, ik ging uit van veel hogere verzendkosten, zoals die tegenwoordig in de VS gelden.
Zie nu dat het Canada is. Da's het zelfde laken een pak en heb je wel eens op Canada Post gewacht ?

Ik denk dat die $10.00 voor Noordelijk Amerika geldt (VS & Canada) of zelfs alleen voor Canada. Ze spreken voor orders beneden $100.00 over registered Air Mail, dat is binnen Europa al € 14,30

Beslist duurder dus, tenzij het over Ca$$ gaat...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

Jullie vergeten de douanekosten. Vaste prik tegenwoordig bij spul uit de VS. 12euro50 + btw.

Die 10 dollar baseer ik op hun eigen "Estimate shipping"-calculator.

Douanekosten gaan overigens pas op vanaf een bepaald bedrag, hoger dan 70 euro. Laatst nog een laptopscherm besteld vanuit Canada (~140 US dollar incl. verzending), geen douanetoeslagen. Klaarblijkelijk (zie hieronder) heb ik geluk gehad :)

[Bericht gewijzigd door Bert M op zaterdag 7 april 2012 23:22:38 (11%)

vanaf 22 euro omzetbelasting, daarboven evt. invoerrechten.

In de praktijk glippen pakketjes tot een euro of vijftig er doorheen.

[Bericht gewijzigd door alex278 op zaterdag 7 april 2012 23:06:41 (14%)

High met Henk

Special Member

+ 30 dagen wachten tot douane hier het eens een keer gecleared heeft...

nee, heb het wel gehad met shipping uit VS. Alleen als het echt goedkoop is en ik geen haast heb.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 7 april 2012 22:59:12 schreef Bert M:
Die 10 dollar baseer ik op hun eigen "Estimate shipping"-calculator.

Douanekosten gaan overigens pas op vanaf een bepaald bedrag, hoger dan 70 euro. Laatst nog een laptopscherm besteld vanuit Canada (~140 US dollar incl. verzending), geen douanetoeslagen. Klaarblijkelijk (zie hieronder) heb ik geluk gehad :)

Bij mijn weten kan je tot een bedrag van €450,- douane vrij importeren.

Op 7 april 2012 23:05:52 schreef alex278:
vanaf 22 euro omzetbelasting, daarboven evt. invoerrechten. [....]

Douanerechten (invoerrechten) pas boven € 150,- volgens jouw link...

Heb vanmiddag net een glasplaat uit de VS ontvangen. Pakket zo groot als een goeie PC. Opgegeven waarde $44.00 Géén BTW en géén invoerrecht betaald :)

Ik heb de indruk dat er beneden €45,- geen BTW berekend wordt aan particulieren. Zodra er echter douanerecht in het zicht komt, moet je gaan betalen. Zal wel iets met inningskosten en administratie te maken hebben. De transporteur moet det allemaal regelen en is de rompslomp dus liever kwijt dan rijk.

Die $140.00 is dus inderdaad minder dan de gestelde € 150,- ;)`

@vincent:
Die €450,- van jou is €430,- en geldt als je als reiziger goederen vanuit een niet EG land binnen brengt

Op 7 april 2012 23:33:34 schreef Tidak Ada:
[...] Douanerechten (invoerrechten) pas boven € 150,- volgens jouw link...

Die $140.00 is dus inderdaad minder dan de gestelde € 150,- ;)

Ik heb laatst een zooi relais bij futurlec besteld ($179 inclusief verzending) maar op de een of andere manier was de '1' weggevallen... :7 desondanks toch 14.25 btw + 12.50 inklaringskosten mogen betalen..)

Heb zelf een pic kit 3 gekocht via ebay, $40,- voor betaald ( was inclusief een extra zet programmeer voeten ). Geen extra hefftingen gehad.

@ Alex:
Waarschijnlijk een fout van de Pakketdienst, die die dingen moet regelen. Daar kun je dan bezwaar tegen maken, maar dat kóst wat en duurt héééél lang (3 maanden). Bovendien krijg je, dacht ik, je goederen niet mee voor het is uitgezocht :(
Het verzendbedrag telt trouwens ook mee voor de waardebepaling !! Daarom zat je met de huidige koers net aan de foute kant.
[edit]
Die €12,50 zijn overigens geen douanerechten, maar administratiekosten, die de pakketdienst berekent voor papierwerk en inningskosten.
[/edit]

@vincent :
Zie de toevoegingen in mijn vorige post

Eh, nee, ik vermoed dat futurlec een 'tikfout' heeft gemaakt bij de waardedeclaratie. 14.25 is niet de btw over $179 (~140 euro) ;)

En ik ben niet van plan om een bezwaar in te gaan dienen zodat ik meer btw mag betalen. :D

Officieeel moet je boven EUR 22,- BTW gaan betalen. Dat schiet de pakket dienst voor je voor, en daarvoor rekenen ze een fors bedrag voor. (eur 12 - eur 17).

Daarnaast zijn er invoerrechten. Die beginnen pas bij een hoger bedrag.

Maar niemand, heeft natuurlijk zin in dat gedoe: Als ze over 25 euro BTW gaan heffen is dat 5 euro. Daar komt dan 3x zo veel aan kosten bij. Niemand blij. Overheid niet want jij moet 20 euro betalen waar zij maar 5 van krijgen.

En de post ook niet. Want die zitten met de rompslomp en geen geld als jij zegt: de pot op met die 20 euro, stuur maar terug.

Kortom, stiekum krijg je wel eens pakketjes er doorheen ook al had je die BTW moeten betalen. Als je er op rekent dat het er nog bij komt, dan kan het alleen maar meevallen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
GJ_

Moderator

Max 5Vdc. Is de Zeroplus dan niet veel handiger (en goedkoper)? Of mis ik iets belangrijks?

Open Logic sniffer?

http://gadgetfactory.net/logicsniffer/index.php?n=LogicSniffer.Hardwar…

(ik heb er geen, maar 50Mhz sampling ipv 24, en $50 ipv €230... )

Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.

De Open Logic sniffer heeft geen behuizing, maximaal 16K samples @ 8 probes.. het heeft allebei z'n voordelen en nadelen.
Wel leuk spul allemaal. Vergeet ook de Bus Pirate niet.

Op 10 april 2012 09:03:25 schreef GJ_:
Max 5Vdc. Is de Zeroplus dan niet veel handiger (en goedkoper)? Of mis ik iets belangrijks?

Daar komt dan nog wel bij :
1 set testklemmetjes à € 19,- (er zitten standaard maar 2 bij)
Testsnoertje 40 cm à € 7,95 (25 cm lijkt me nogal kort)

Totaal € 27,95

Eventuele software ( weet niet wat er bij die andere bij zit)

Bij de Saleae zit hun "Logic" programma. Dat was/is gratis te downloaden, en vroeger ook voor chinese clones te gebruiken. Daar gaan ze wat aan doen hebben ze aangekondigd. Maar als je het officieele ding gebruikt komt dat natuurlijk gewoon goed.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

In een ander topic wees iemand op de aanbieding van Raaco kastjes bij Overtoom.

Raaco Ladenkast met 39 lades voor 22,50 Euro (excl btw). Je moet dan wel het setje van 2 kastjes kopen (45 euro ex) om aan die prijs te komen.

"Helaas" niet rood, dus als je al rode Raaco's hebt vallen ze een beetje uit de toon. Maar het blijven natuurlijk wel hele fijne kastjes.

If you want to succeed, double your failure rate.

Bij Hornbach nog een mooie krimp tang voor AMP stekkers (rood, blauw, geel) gekocht. Hij kost maar €9,95 en is best wel heel degelijk en er zitten 60 AMPjes bij. Het is trouwens geen aanbieding, maar een vaste prijs (Hornbach heeft nooit aanbiedingen). In Rosmalen werden soortgelijke duurder aangeboden.
http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc04120_cleaned.jpg

They say attention is a shovel. It's time to dig 'em out.

Let op, want bij deze tangen kunnen de kleuren verkeerd ziten!
Bij de mijne zijn rood en blauw verwisseld (zie je direct aan de grootte van de inkepingen. Verder kan ik geen gele kabelschoenen krimpen. Die zijn te groot en de tang geeft niet voldoende kracht ! Ik denk dat het zwart zou moeten zijn (4mm2).
Verder is de tang prima, alleen soms wat lomp als je korte draadjes van een snoer/kabel moet krimpen, maar dat hebben ze allemaal. Ik grijp dan wel eens terug naar mijn oude ABIKO tang.

Rood  : 0,5 - 1,5
Blauw : 1,5 - 2,5
Geel  : 4   - 6

Dat lijkt mij goed.

They say attention is a shovel. It's time to dig 'em out.

Dit topic is gesloten