Op 9 april 2012 10:28:05 schreef testman:
als je alleen spul van na de zero's hebt dan is er veel idd al slechter als 2 decennia terug ja .
Dat is inderdaad wat ik ook zeg. Tek was ooit de rolls royce. maar begin de jaren 90 is het beginne fout gaan met de TDS5xx scoops. endaarnaa is het aleen maar slechter geworden. service manuals zijn er niet, na 5 jaar ook geen wisselstukken meer. Ik kan bij Agilent nog onderdelen bestellen van een 40 jaar oude machiene !
Ze garanderen parts en support tot 10 jaar na einde productie.. en sommige machienes zitten 30 of 40 jaar in productie. mijn logic analyzer is al 8 jaar uit productie en ze garanderen nog software fixes tot 2016 ... Hun 34401 mulitmeter dateert vanuit 1989.. die dingen zitten dus al 23 jaar in productie..
Bij tek kun je hem 1 maand na einde productie opeten ..
Bij philips spreek ik dus ook over die witte en bruine serie. dat is allemaal geplooid blik , goedkope connectorjes en consumer onderdelen.
Als we binnen de zelfde jaartallen blijven:
Bij agilent / HP is dat dus niet het geval. als die printen zijn verguld , daar zitten geselecteerde industriele parts in , en dat is opgebouwd met gegoten chassis ( of toch gegoten chassistukken ) en der zitten wel 500 vijzen in. het zijn allemaal 3m connectoren van de duurste serie .