Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 5

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

Op 18 april 2012 02:20:14 schreef free_electron:
[...]
sociale grenzen.. ik was in zeker 4 computerclubs. :)

Die 'grenzen' kunnen ook dichterbij liggen ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 16 april 2012 00:45:53 schreef free_electron:
het huis staat zelf ook op de flank van een heuvel. ' Communication Hill ' . ik heb een haast 180 graden zicht vanuit de slaapkamer op de bergketen die je daar ziet. ik word wakker met de zon in mijn ogen ...

tsja, het is geen Friesland hè

nee, zonder grappen maar dat heeft u mooi voor emkaar daar! ziet er netjes uit.

Henry Rolls (van Rolls- Royce): "The quality remains long after the price is forgotten,"

hmm , dit topic loopt uit z'n voegen onderhand , tijd voor de opvolger ... ? :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
free_electron

Silicon Member

Op 18 april 2012 17:46:56 schreef anne2:
succes!

http://www.youtube.com/watch?v=Y6bbMQXQ180

nog iets belangrijk : Luister NOOIT naar mensen die zeggen dat je iets niet gaat kunnen. Mensen die zeggen dat iets niet kan , moeten mensen gerust laten die het al aan het doen zijn !

als je een schoolvoorbeeld wilt : moi !
op mijn 6e levensjaar : PMS onderzoek. men stelt kleurblindheid vast. ( ik zie geen groen. 1k2 1k5 ziet er identiek uit ... groen is alleen in 'luma' aanwezig maar niet in 'chroma'..)
ik wist toen al dat ik electronica wou doen. dat werd me de komende 12 jaar telkens ontmoedigd omdat ik kleurenblind was en de kleurcodes niet zou kunnen lezen op onderdeeltjes. die grap werdt telkens herhaald door de 'vakkundige IDIOTEN' van het PMS.

gelukkig heb ben mijn ouders nooit aandacht geschonken aan dat advies. ik heb een oom die ook electronica doet en die had van in het begin al gezegt , als je het niet kan lezen ,meet het . der zijn ohmmeters voor iets uitgevonden !

Ik hoop die gasten van dat pms instituut ooit nog eens tegen te komen en ze een modenre print onder hun neus steken : hier zie jongen waar zijn je kleurcodes nu... tis allemaal SMD 't staat er in cijfertjes op of der staat niks op. En daarnaa zal ik die zelfde printplaat bij hen eens ergens anders steken ook... ( er zorg voor dragend dat er een grote 100 polige (of meer) connector met extra scherpe pinnekes langs elke rand van die print staat...

Haddne we geluisterd naar dat 'vakkunidg advies' dan was ik nu misschien ergens flessenspoeler...

morala van het verhaal : laat 1 enkele drempel geen finale blokkage zijn. er zijn altijd omwegen mogelijk.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Henry S.

Moderator

Tijd voor een nieuw topic, en dit zijn nog steeds showtopics, laat offtopic discussies zoals die van de afgelopen pagina aub achterwege (don't feed the trolls).

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dit topic is gesloten