Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 5

Dit topic is gesloten

@Free: das toch niet te schatten hé....
En het is bewezen: Free is een duizendpoot, hij kan 26 soldeerijzers tegelijk hanteren ;-)
Maar euhh, is dat muurtje met je ingekaderde patenten wel voldoende? Achtereen nog een paar patenten erbij en je moet noodgedwongen weeral verhuizen ;-)
Kan je ook eens foto's schieten van de buitenkant van de toren? En van dat zalig weer daar?

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Die experimenten gaan tot 1200W (Enkele keer tot 1500W)

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op donderdag 12 april 2012 00:07:12 (100%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
free_electron

Silicon Member

De 'Toren'
http://www.uploadarchief.net/files/download/frehok.jpg

De dubbele garage onderaan is van mij. De glazen deur leidt naar mijn, en mijn gebuurs, voordeur op het eerste verdiep ( garage is gelijkvloer ).
Das trouwens mijn karreke voor de deur. ( nee , niet diene witten ... den diene voor mijn linkergaragedeur ).

en dat patentmuurke is gene probleem. der kunnen nog 4 rijen boven komen...

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

ik zie dat je al google foto's gebruikt , dat zal in de usa wel geen fordje ka zijn met glazen bol op dak om die foto's te maken :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

@Free: mooi! Alles netjes voor elkaar, huizeke, auto, werkplaats...
En precies ook bergen op de achtergrond in het zuiden...

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Op 14 april 2012 21:09:36 schreef big bang:
[....] En precies ook bergen op de achtergrond in het zuiden...
- - big bang - -

Gezien de schaduwen (en de topografie van CA) lijkt het me meer in het zuid-oosten...

edit
Dat geeft het kompas trouwens ook aan >:)
/edit

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
free_electron

Silicon Member

het huis staat zelf ook op de flank van een heuvel. ' Communication Hill ' . ik heb een haast 180 graden zicht vanuit de slaapkamer op de bergketen die je daar ziet. ik word wakker met de zon in mijn ogen ...

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Op 14 april 2012 21:09:36 schreef big bang:
@Free: mooi! Alles netjes voor elkaar, huizeke, auto, werkplaats...
En precies ook bergen op de achtergrond in het zuiden...

Ik mis nog 1 "ding" in het geheel :-)
Maar inderdaad, de plek is niet verkeerd.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Huisje, boompje, beestje (?)....

Ik wil de "pret" natuurlijk niet bederven, maar bij het "voor elkaar hebben" heb ik in mijn leven geleerd/ontdekt dat dat niets met materiele zaken te maken heeft. Schijn kan bedriegen en alles is relatief.

Wat overigens niet wil zeggen dat ik een ieder de luxe en weelde gun die hij wil hebben.
Alleen ik hecht er geen waarde meer aan. Net zo min als hier op CO tonen wat ik wel/niet bezit.

Veel plezier met de hobby

:-)

Schimanski

Golden Member

De tijdelijke werkplek soldeertafel van Hugo Welther en Schimanski (en nog 6 andere HAM's van PI4RAZ). 14-21 april in Wiltz LX.

http://www.uploadarchief.net/files/download/pi4raz-6.jpg

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Leuk Mans! Ik ga op reis en ik neem mee... ;)

En is het daarzo gesponsord door weller? Ik zie er al minimaal 6.

[Bericht gewijzigd door MAH op maandag 16 april 2012 14:49:37 (43%)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Geweldig licht hebben jullie daar ! Vooral voor SMD ;-)

Zoals MAH al zegt: Ik ga op reis een neem mee... Oei, de lamp vergeten.... ;(

Maar het lijkt me een leuk reisje !

Schimanski

Golden Member

't is wat moeilijk te zien,maar in de "kroonluchter" hebben we een bouwlamp gehangen. Prima licht. De hut heeft trouwens alles electrisch (koken, boiler, enz.) Er komt 3x 63A binnen, stroom zat dus. In het dorp hebben we een dongle gekocht,we hebben 4,5Gb voor deze week.

We zijn met 4 auto's. Helemaal vol met apparatuur, onderdelen,gereedschap en dan nog ieder een tasje met verschoning en tandenborstel.

Vandaag antenne's gespannen, gaat uit de kunst hier. 's-Ochtend verbindingen met Australia, Nieuw-Zeeland. Eind v.d. middag en 's-avonds USA (oost- en westkust) aan de lopende band, net is Hong-Kong wakker geworden. Alles met 100W.

http://www.uploadarchief.net/files/download/pi4raz-8.jpg

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Op 16 april 2012 13:04:32 schreef M-i-c-h-e-l:
Ik wil de "pret" natuurlijk niet bederven, maar bij het "voor elkaar hebben" heb ik in mijn leven geleerd/ontdekt dat dat niets met materiele zaken te maken heeft. Schijn kan bedriegen en alles is relatief.

Wat overigens niet wil zeggen dat ik een ieder de luxe en weelde gun die hij wil hebben.
Alleen ik hecht er geen waarde meer aan. Net zo min als hier op CO tonen wat ik wel/niet bezit.

Veel plezier met de hobby

:-)

Dat je daar een statement van maakt, toont aan dat je er toch zelf meer aan hecht dan je zo denkt te zeggen ;) Dan willen we natuurlijk ook foto's zien, de mens is tenslotte visueel ingesteld (heeft niets te maken met tonen hoe goed of slecht je het voorelkaar hebt, al kan het daar naar eigen keuze wel op neer komen).

P.S. Mijn pret bederf je er verder niet mee, ik bedoel met mijn constatering ook niets negatiefs.

@Schimanski: Aan een kant wel erg leuk, zo'n electronicavakantie. Aan de andere kant zou het misschien niets voor mij zijn: ik neem zelden vakantie, maar als ik dat doe laat ik de boel liever achter me, denk ik.

Zoveel mensen, zoveel voorkeuren. Zodra ik iets heb dat ook maar een beetje op een vaste werkplek/prutshoek lijkt, zal ik natuurlijk ook foto's plaatsen. Ik heb echter geen smoesjes nodig om ze niet te plaatsen, hoop ik.

@Bert_mc hieronder: Die mededeling komt, wat ik je brom, dus juist omdat hij er niet zo indifferent (stoicijns) tegenover staat als hij wil doen voorkomen. De echte stoicijnen hadden daar vroeger ook al de grootste moeite mee, zie de literatuur. Wij hadden een leraar die daar erg goed mee kon spotten, en terwijl hij dat deed de geschriften ook haarfijn analyseerde. Wat de achterliggende gedachte is zal ik nog graag eens vernemen, of dat nu gebrek aan werkplek is (daar is geen excuus nodig) of een algemeen afzetten tegen materiële zaken (is toch lastig, electronica helemaal in gedachten bedrijven zonder soldeerbout of zelfs maar computer) of nog een andere ongetwijfeld goede achterliggende reden.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 16 april 2012 14:43:14 schreef Schimanski:
... tijdelijke werkplek ....

Als dit wérk is... waar kan ik beginnen?

Schijn bedriegt en alles is relatief, dat is juist. Maar dat betekent niet dat materiële kant van de wereld "inferieur" of "ondergeschikt" is als bron van zingeving.

In mijn persoonlijk geval bijvoorbeeld, kijk ik terug op een kinderperiode van ontbering, en vanuit elektronicaperspectief betekent dat een weerstandje van 1k soms een half jaar buiten bereik lag. Nu is er van ontbering al lang geen sprake meer, en weerstanden van 1k koop ik per rol van 2000. Ja, mijn kinderen zijn gezond en gelukkig, en dat vind ik belangrijker dan mijn elektronicabezigheid, maar daar houdt het dan ook op. Ik haal onmetelijk veel voldoening uit mijn elektronicacocon. Pilaarbijters, hippies, cultuurgekken, diy-chefs enz. die me komen vertellen dat hún bezigheid superieur is aan de mijne krijgen een klap voor hun kop voor ze nog meer onzin kunnen uitkramen.

Dat is je goed recht. Maar waarom lees je dan deze thread? En voel je je genoodzaakt om deze mededeling te doen?

Trouwens, wat je hier ziet heeft niks met luxe en weelde te maken, onze werkplekken en prutshoeken zijn aan het oog onttrokken van quasi iedereen.

Suffering from wiseass oneliner blackout
Schimanski

Golden Member

Op 16 april 2012 15:50:51 schreef maartenbakker:
[...]Aan een kant wel erg leuk, zo'n electronicavakantie. Aan de andere kant zou het misschien niets voor mij zijn: ik neem zelden vakantie, maar als ik dat doe laat ik de boel liever achter me, denk ik.

We zien het puur als een leuk weekje er tussenuit met vrienden. Radio spelen,knutselen, enz. Dit is een leuk extratje naast de reguliere vakantie met het gezin, die we ieder afzonderlijk ook nog nemen. En ja, dan heb ik ook vakantie, en gaat er geen radiospul mee ;)

Voor mensen die thuis geen grote antennes kunnen opstellen is dit een leuke kans om ook eens aan de andere kant van een pile-up te zitten.Of gewoon eens te kunnen werken met de andere kant van de wereld.

Verder gewoon een hoop lol. En 's-avonds lekker uit eten.

Goed geregeld Mans! ;-)
Ik zie op een andere foto dat de flesjes hamspirit niet ontbreken ...:-)
Doe de groeten aan Hugo, Frank en de rest!

free_electron

Silicon Member

Op 16 april 2012 15:55:01 schreef Bert_mc:
[...]

Als dit wérk is... waar kan ik beginnen?

wij zoeken weer volk...

en vanuit elektronicaperspectief betekent dat een weerstandje van 1k soms een half jaar buiten bereik lag.

Ik ken dat gevoel. Mijn onderdelen leverancier was 'het groot huisvuil' ....
Mijn ouders hebben wel altijd gesteund maar dat was niet financieel... We hadden het gewoon niet. Ik heb nooit iets te kort gehad , maar er bleef nooit veel over ook. Langs de andere kant ... Schulden hebben we ook nooit gehad.

'luxe en weelde' is relatief he... Ik ga niet voor luxe maar voor comfort. Ik ben niet geinteresseerd in de laatste nieuwe oled 82 inch tv met 9.3 surround. Ik ben content met mijn 40 inch. En het ding zal zijn tijd moeten meegaan. Ditto voor mijn auto. Die is nu 7 jaar oud en hij zal er nog 7 moeten meegaan. (tenzij er teveel kosten aan komen)

Dat huis.. Ik betaal nu minder dan toen ik huurde. Huren is geld aan de eendjes gooien. Ik zie dat huis als een slapende bankrekening. Ooit verkoop ik dat en krijg ik daar geld van terug. Hoeveel weet ik niet en het interesseert me ook niet. Het zal aan het end van de rit goedkoper zijn dan 20 jaar iets huren.

Ik haal onmetelijk veel voldoening uit mijn elektronicacocon. Pilaarbijters, hippies, cultuurgekken,

ditto hier. Elk zijn gedacht, maar laat mij gerust !
Pilaarbijter preberen je altijd aan te klampen en je te overtuigen dat zij het beter weten.
Hippies klampen je aan op straat om je te zggen dat materieel bezit verfoeileijk is.

Al eens meegemaakt dat een wildvreemde electronicus je aanklampt op straat ' hey , psst... Metaalfilms weerstanden zijn neter dan koolfilm' en je een pamfletje gevend met 'steun het opvangtehuis voor transistoren die een poot kwijt zijn'

Moest iedereen op de wereld wat meer met electronica bezig zijn , der zou veel meer vrede zijn . Alhoewel .. We zouden smd en glazen balonnetjes oorlogen hebben , lecrap tegen trektopniks veldslagen ...en het zou minder makkelijk worden om aan surplus spul te geraken omdat er meer dumpster divers zouden zijn...

Nee laat maar. Tis goed zoals't is...

Ik ben niet van plan om gans mijn leven te werken en dan vlak voor, of kort na, mijn pensioen om te rollen. Ik geniet nu van het leven. Doe jezelf niks te kort. Doe geen zotte dingen, help waar je kan en laat de andere mensen gerust.
Ben al aan het uitzien naar de vakantie.. 3 weken geen electronica. Lekker gaan duiken. Das ook plezant.

Op 16 april 2012 14:51:36 schreef Tidak Ada:
Geweldig licht hebben jullie daar ! Vooral voor SMD ;-)

Dit is nog, als er electriciteit is, maar in een krat op de volgende foto zie ik ook een olielamp, voor als de stroom eens uit zou vallen?
Solderen met een brandertje onder een olielamp ;)

free_electron

Silicon Member

. Net zo min als hier op CO tonen wat ik wel/niet heb.

je zit wel in een 'show' topic he....

En statements als 'geld maakt niet gelukkig' en 'materiele dingen maken niet gelukkig' dat is ouwe wijvenpraat .

Op zich niet nee. Maar als je geld kan uitgeven aan dingen die je leuk vind , of op reis gaan , en met de materiele dingen iets doet wat je gelukkig maakt ..... Geluk zit in kleine dingen. Een mandje friet en een stuk dooie koe op de barbeque bij zonsondergang op men terrasje buiten.
En vooral je geen zorgen hoeven maken .. Waar ga ik morgen eten vandaan halen, of soldeer ... Of deze maand kan er niet meer gehobbied worden, der is nog net genoeg voor een tank brandstof om naart werk heen en weer te rijden...werk dat me tegensteekt ..

Laat maar.

[Bericht gewijzigd door free_electron op maandag 16 april 2012 17:10:32 (63%)

@Schimanski: Nu je het zo beschrijft, krijg ik er ook bijna zin in. Enige handicap voor mij is dan dat ik geen zendamateur ben (wil wel het papiertje een keer halen, maar ben niet gefascineerd door verre verbindingen en contacten). Misschien daarom dat ik me er niet zoveel bij kon voorstellen.

@free: Zelfs bezit kan gelukkig maken, als je verzamelaar bent. Hoewel je dan ook gelukkig kan worden van het jagen en na een tijdje op het verworven bezit uitgekeken kan raken en het weer verkoopt.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 16 april 2012 18:05:34 (26%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 16 april 2012 17:03:49 schreef free_electron:
[...]
je zit wel in een 'show' topic he....

En statements als 'geld maakt niet gelukkig' en 'materiele dingen maken niet gelukkig' dat is ouwe wijvenpraat .

Ja daar heb je dan weer gelijk in: het is een showtopic :-)

Het enige waar ik een opmerking over had is de kreet "het voor elkaar hebben". Typisch dat er dan weer zoveel ruis ontstaat, en gereageerd wordt op dingen die er niet staan :-P

Verder naar jou persoonlijk free: Petje af, ik doe het je (nog?) niet na.

Of er nou wel of niet precies staat wat ik of anderen lazen (ik liet ook mogelijkheden open voor hele andere onderbouwingen), zie ik voor jou toch een uitdaging weggelegd om je -in dit topic toch controversiële- uitspraak wat te motiveren. Je doet hem toch niet voor niets hoop ik (anders noemen ze dat trollen, op zijn tijd ook geen ramp: al in geen jaren meer een mooie klassieke troll gezien). Ik ben echter alleszins niet van plan om jouw hele doopceel te lichten, dus als je niet zo van het uitleggen bent, of het ging alleen om die ene letterlijke kreet 'het voorelkaar hebben': soit. Ook om het topic niet te laten verruisen hou ik het hierbij.

Dit topic is gesloten