Bedankt jongens
Ik weet dat het niet goed is om ohms in de schakeling te meten, maar dacht dat stukjes die boven en onde symetrisch zijn moet toch het zelfde meten!
Ik ga de diodes even los halen en laat weten wat de uitkomst is.
Als jullie even niets horen dan ben ik 3 weken naar Japan 
Weet ik rare bestemming gezien de feiten, maar mijn vrouw komt er vandaan.
Weer terug van weg-geweest iedereen zal de post wel vergeten zijn?
Was een maandje in Japan
Ik heb diode D7 en D8 losgehaald en het IC wordt nog steeds warm.
Daarna pootje 5 en 7 van het IC losgehaald en het IC word nu niet meer dan 35 graden.
de wikkelingen van de spoel TX-IGBT1 zijn
1-2 0.44 ohm
3-4 0.34 ohm
5-6 0.34 ohm
de condensator C16 geeft hoog ohmig.
iemand nog een sugestie?
Transformator TX1 gesneuveld denk ik. (Windingsluiting)
C16 is wel 470nF?
[Bericht gewijzigd door ohm pi op (16%)]
Ik verdacht de TX1 ook al, C16, mmm mijn Fluke heeft geen capaciteits meting
ik al eerst eens achte dat trafootje aangaan,
kan er niet veel over vinden via google.
ergens op een forum hebben ze het over dat model en over een fabriek in Cambridge.
Ik zal die fabriek eens emailen.
Alvast bedankt.
nou geen reactie van die fabriek.
Weet iemand iets meer van dat trafo-tje?
op het schema staat TX-IGBT1
op het trafo-tje zelf staat met stift geschreven (slecht leesbaar)
250 CGI of CEI
4000 of 4600
alvast bedankt
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
zeker weten dat het een trafotje is ? van het schema klinkt igbt als iets anders ...
anders post eens een goede foto van de prin met de fout ...
hoi testman
het schema staat in de eerste post van dit onderwerp.
een foto van het trafo-tje vind je hier
http://www.safat.nl/images/van%20alles%20306.jpg
zie het temp. sensortje op het gewraakte IC
de spoel/trafo heeft 6 pootjes
I know the topic is still a long time but my amp with this same problem, you tell me how many turns it has in the preceding and secondary transformer. My fioe the transformer stuck and did not to count the turns to make a new one. Thank you.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (41%)]
Hi classd2008
I dont really get what you mean, but I did bypass my Amplifier (after 3 attempts to repair) with a external amplifier.
If you need some parts of the internal amp I'm happuy to sell them to you!
I'm interested in buying the inside of the amplifier you are not using so that I could fix my TIK 600.
Could you send me your email address to combine the price? My email: See profile.
Thank you.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (11%)]
Please make your email address visible in your profile. Posting addresses in topics is not spam safe.
Rooni... please sen price in my email.
Thank-you.
Op 10 mei 2012 19:16:17 schreef Henry S.:
Please make your email address visible in your profile. Posting addresses in topics is not spam safe.
OK... thank-you.
Hall Rooni,
Heb jij ook schemas van deze sub. Ik heb zelf zo een. Echter hij wordt plots erg warm. Vertrouw het niet helemaal.
Hallo daar
een Jaar geleden een Beest van een Subwoofer gekocht de JBL TIK SUB met 600 echte watts.
Dit is zo,n beetje het beste wat ik tot nu toe gehoord heb.
produkt gegevens vind je hier:
http://www.safat.nl/images/TIK_Sub_manual.pdf
Nu een paar weken geleden stopte de Sub er opeens mee en er kwam een "kapote electronica" geurtje uit.
Nu wil ik de SUB zelf maken (om wat te leren) en heb de schemas weten te krijgen.
voordat ik begin met onderdelen uit solderen en meet vraag ik op het forum hier alvast wat hints om te beginnen.
Ik heb de printplaat bekeken en al duidelijk is dat er in ieder geval 1 onderdeel vebrand is (IC3-A op het onderstaande schema).
http://www.safat.nl/images/TIK_Sub_sm.pdf
Het IC3-A is te vinden op de laatste pagina rechts onder.
Volgens mij is dit IC (MC34151P) een driver die op zijn beurt weer de drivers (andere 2 MC34151P) van de FETs aanstuurt?
Wat is een goede aanpak? Het IC3 eruit halen en de versterker gewoon aansluiten en meten of de rest gewoon werkt? of moet ik eerst meer checken voor dat de spanning er weer opgaat.[/quote]