Hallo allemaal

Ik heb in mijn tuin een konijnenhok met een zelfgemaakte electronische deur naar de buitenren. Er zit daar een 12V motor op die 300 miliampere gebruikt. En een spoel die als slot dient die 5 seconde nog eens 200 miliampere in beslag neemt.(tegelijk dus) Om stroom te leveren moet ik batterijen gebruiken want er is daar geen stopcontact in de buurt. Ik heb er nu twee 9 Volt batterijen parralel aan hangen om te zorgen dat er voldoende kracht uitkomt maar het is nog steeds beperkt vandaar:

heb ik een accu uit een kapotte alarm systeem gehaald. het is een 12 Volt accu die 1.2Ah kan leveren. Ik zal even opschrijven wat er op staat:
Charging Instruction (at 20*C)
cycle use 14.6~15.0V
standby use 13.6~13.8V
initial current: less than 0.3 CA

voor de rest veiligheidsvoorschriften maja dat weet iedereen wel denkik :P

ik heb verder geen ervaring met dit soort accu's te laden en het enige wat ik heb is een auto-accu lader met ampere meter en een expirimenteer-voeding waarbij ik ook kan zien hoeveel ampere er doorheen loopt.

Alvast bedankt voor hulp

Groetjes van Jarno

Ik weet het ook niet precies hoet het moet, gewoon met een weerstandje op je voeding hangen, en dan met een stroom van iets van 1/10 van de totale capaciteit (120mA) opladen en dat dan 12 uur lang of zo.

Ik zit me trouwens nog wel af te vragen wat je met je electronische konijnenhok moet. Kan je dan van binnenaf dat ding open en dicht doen of zo? Of zet je m op een timer?

Op 25 augustus 2004 13:21:59 schreef zweetvoetje:

Ik zit me trouwens nog wel af te vragen wat je met je electronische konijnenhok moet. Kan je dan van binnenaf dat ding open en dicht doen of zo? Of zet je m op een timer?

als je de schakelaar omzet dan gaat de deur open en dan kan het konijn via een buis naar beneden. hij kan dan op de stenen en via daar kan hij naar het gras door lopen via andere buizen.