Electronica en andere Youtube filmpjes.

Dit topic is gesloten

Op 25 maart 2007 12:32:05 schreef flipflop:
[...]
Hmm, da's een heel ander beeld van audiofielen dan de mijne. Audiofielen willen juist een zo direct mogelijke opname. Digitaal filteren??!!!!! Vloeken in de kerk. Echte audiofiele opnames zijn gemaakt met alleen 2 microfoons, direct naar de master recorder. Hooguit een mengtafel ertussen. Zo is bv ook "Jazz at the Pawnshop" opgenomen, een CD die in veel audio bladen wordt gebruikt. Gewoon in een cafeetje opgenomen. Je hoort de glazen rinkelen af en toe, dus verre van clean.

Dan nog weer een muziek tipje, ook oud, maar zeer on-topic:
http://www.youtube.com/watch?v=NfWo_GltjnI

even zeggen. als je een gewone goede stereo opname hoort van 2 goede condensator microfoons die goed zijn opgesteld val je wel even omver van het stereobeeld hoo.
in vele opzichten kan dit beter zijn dan alles appart op een spoor brengen en dan mixen.
nadeel is dat de ruimte goed moet zijn en de microfoons goed moeten worden opgesteld

My Tube is bigger then yours

Oud topic maar goed. Zag net op tweakers.net wel een leuk filmpje over Kees Schouhamer Immink over de ontwikkeling codering van CD/DVD/Bleuray.

http://tweakers.net/video/5737/polderpioniers-de-man-achter-de-cd-dvd-…

Sine

Moderator

Nog een interessante, productie van een stored program computergestuurde telefooncentrale, gekkenwerk.

http://www.youtube.com/watch?v=K_q_k_QDraQ&feature=related

woooooooowwwww.... Impressive! Die levert z'n nieuwwaarde destijds misschien nu nog wel in oud ijzer op :)

Waarom zie ik op die "typmachine" de O afgedrukt met een schuine streep er doorheen? Ik ken dat alleen voor de nul, waarbij ik er altijd van overtuigd was dat dat als reden had dat je het onderscheid tussen de letter O en het cijfer 0 goed kon zien.

Nu kan ik me voorstellen dat het een daisy wheel was met te weinig plaats voor zowel een letter O als een cijfer 0, maar waarom dan nog die schuine streep erdoor? Er is immers geen onderscheid meer tussen O en nul.

If you want to succeed, double your failure rate.
Sine

Moderator

Daar verbaasde ik me ook over, AT&T had blijkbaar een andere standaard, daar staat de streep door de "o" en niet door de nul.

Zeker indrukwekkend, vooral dat voorgebakken kabelboompje.

Het begin van dat filmpje (ponsmachine) deed me al onmiddelijk aan m'n jonge jaren terugdenken. De Bell Telephone Manufacturing Company (den Bell) lag zowat achter de hoek van m'n ouderlijk huis. En daar was altijd wel wat uitgeponst materiaal terug te vinden, waar je leuke dingen mee kon doen.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Haha, inderdaad. Bij ons in de buurt was een IBM kantoor waar palets vol met gebruikte ponskaarten en ponsrollen wekelijks werden weggegooid. Niet alles ging de vernietiger in :-)

Ongelooflijke waste of resources was die tijd :-)

Deze.
http://www.umass.edu/molvis/workshop/imgs/ibm_card.htm

(zomaar een eerste afbeelding in google)

[Bericht gewijzigd door ritmeester op woensdag 20 juni 2012 22:11:18 (19%)

I love it when a plan comes together !

Ja, die dingen heb ik ook nog gehad; ik vermoed dat m'n vader die van z'n werk voor me meenam.

If you want to succeed, double your failure rate.
Take care to get what you like or you will be forced to like what you get

Cameratje, flip display's, bergje elektronica. Best prima te doen als je het geld ervoor over hebt.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zaterdag 28 juli 2012 19:24:09 (41%)

En een hele hoop programmeerwerk ;)

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zaterdag 28 juli 2012 19:24:16 (75%)

Kijk, dat is nu leuke kunst.

If you want to succeed, double your failure rate.

Wel heel stoere displays! Zelfs op ebay staat er niks, misschien liggen ze nog eens wat tegen opeen radiobeurs.
edit: die flip-tops (of flip-discs) zijn veel toegepast in het openbaar vervoer etc. Het display in de film zal wel van een aandelenbeurs komen, daar schijnen ze ook veel gebruikt te zijn. Hoewel de techniek al uit de jaren 60 komt, wordt het nog steeds geproduceerd. Blijft wel dat ze een leuk stukje programmeerwerk hebben gedaan.

Die telefooncentrale is ook echt impressive!

Edit: dit topic komt wel van onder een heeeel grote laag stof!

[Bericht gewijzigd door MAH op zondag 29 juli 2012 05:10:45 (43%)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Ah, "leuke kunst". Een zeldzaamheid.

If you want to succeed, double your failure rate.
Lucky Luke

Golden Member

Ik weet niet of 'ie al in dit topic staat, maar http://www.youtube.com/watch?v=hMOkfI7wCrI (the postal service - such great heights).

Naast dat je wat van een chipbakkerij ziet* klinkt het ook nog 's leuk** :)
(en ik snap nu ook waar Chip Art vandaan komt, dat is om indruk te maken op de dame achter de wafer inspection machine :P)

*) Wat voor machines eigenlijk? Wafer inspection en bondwire application zijn duidelijk, maar de rest?

**)Het zal wel andersom bedoeld zijn...

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Take care to get what you like or you will be forced to like what you get
Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Op 7 november 2012 14:27:33 schreef Henry S.:
(Uit ander topic)
[...]

Even kijken hoeveel anime nerds hier rondlopen. Wat doen ze zo rond de 2:12 min. :P

An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker
Take care to get what you like or you will be forced to like what you get

Dit topic is gesloten