@ atmoz

leuke kamer heb je jong
de mijne was minder leuk, ik kreeg er trouwens ook niet zoveel :9leuke vrouwen bij.... ;)

Op 26 augustus 2004 21:45:59 schreef quad:
foto's van mijn stort (hobbyruimte).
http://www.expandctss.com/upload/index.php?page=download&file=SIMG…
http://www.expandctss.com/upload/index.php?page=download&file=SIMG…
ps vroeger was mijn hobby met verbrandingsmotoren spelen dus als ja daar foto's van wilt moet je het zeggen.

doe maar altyd leuk :) dat doe ik er trouwens ook nog steets naarst

Ja zeg ik wou dat ik zoveel vriendinnen had die 's een avondje "T.V." kwamen kijken. :)

O nee dan krijg ik ruzie met me vrouwtje HiHi.

Wel erg mooi scherm voor je projector.

En we zijn weer online.(gelukkig)

mms://www.kempernet.net:1200

Op 26 augustus 2004 21:53:26 schreef Sp3ci3S:
@ atmoz

leuke kamer heb je jong
de mijne was minder leuk, ik kreeg er trouwens ook niet zoveel :9leuke vrouwen bij.... ;)

Dankjewel :)
Alleen jammer dat nu al mijn geld op is... Maarja van de andere kant heb ik het er wel voor over. Weer effe wat werken en het is weer in orde!! Is trouwens altijd wel gezellig met wat meiden film kijken of lekker eten maken enzo.. Je kent het wel ;)

Op 26 augustus 2004 22:41:36 schreef Amateur19:
Ja zeg ik wou dat ik zoveel vriendinnen had die 's een avondje "T.V." kwamen kijken. :)

O nee dan krijg ik ruzie met me vrouwtje HiHi.

Wel erg mooi scherm voor je projector.

En we zijn weer online.(gelukkig)

Als DIY'er is ook dit natuurlijk zelf gemaakt.
Ben er zelf ook erg blij mee dat het zo goed gelukt is.

Maargoed:

[ontopic]

Ik heb dus nu echt de drang om weer flink te gaan hobby'en op mijn kamer als ik die foto's van jullie allemaal zie. Lekker achter je soldeerbout kruipen als je weer wat invalt...

Greetz,
Atmoz

Nieuwe camera in de werkplaats / prutshoek geplaats. Framerate is 5 fps maar wel betere beelden van de rommel :)

Als jullie iets specifiek willen zien mail me dan maar dan zal ik kijken wat ik kan doen.

GR Richard

we zijn inmiddels bezin met het bedenken van ons volgend project naamlijk een multiuse power suply

de voeding gaat de volgende spanninge nkrijgen

2,5v ,3v ,,5v ,6v , 9v , 12v , 15v , 18v , 24v , 50v , 80v , 100v , 120v , 230v , 380v , 500v , 1000v , 2500v , 5000v , 10000v

er komen 2 regelbare voedingen in regelbaar van 0 tot 30v 15A met digitale paneel meters voor spanning en stroom

tevens komt er 24 volt met een heleboel A

zodra de foto;s zijn zal ik ze posten

he dat wordt lachen, schakeling testen, klemmetjes aangesloten, voeding aan en een enorm vuurwerk, oeps hij stond nog op 10 kv.

wel lachen ik heb iemand nog nooit zoiets horen zeggen zo'n veelzijdige voeding te bouwen, wel handig, wil je een schakeling testen heb je de goede spanning voorhanden, wil je een jacobsladder bouwen heb je ook de goede spanning. :-)

daarom ik ban wel vaker bezig met hoogspanning tja het blijft boeien en het is natuurlijk ook leuk om net ff met opzet de 10kv aan te sluiten op een paar tantaal condensators wel eens gedaan ? echt super als je vuurwerk wild moet je dat eens doen mooiste is wel een tantaal van 12 v op 24 met flink wat ampere erop ha haaa das lachen:P:P

nee mag niet meer dan een bobine hebben van mijn moeder, 10 kv gaat mijn moeder te ver, maar ik kan me voorstellen dat dat een leuke knal geeft.

Bij deze dan ook maar een foto van mijn nieuwe werkplek!

(excusses voor de nogal serene omgeving maarja dat heb je als het er nog maar 1 dag staat:P)

http://home.hccnet.nl/temp/werkplek1.JPG

ziet er ook wel vetjes uit

en je magazijn ?

Op 4 september 2004 11:45:59 schreef weardguy:
nee mag niet meer dan een bobine hebben van mijn moeder, 10 kv gaat mijn moeder te ver, maar ik kan me voorstellen dat dat een leuke knal geeft.

Eeh ? je ma wil niet hebben dat je 10 kv produceert wie is er nou bezig met electronica jij of je ma ?:P

ik heb die van mij op vroege leeftijd al lateg ngeloofen dat het geen kwaad kan en das altijd goed gegaan

Op 16 september 2004 19:09:30 schreef STARTOURS G24T:
ziet er ook wel vetjes uit

en je magazijn ?

tjah magazijn is een groot woord...eigenlijk ligt er overal wel wat (tot grote ergenis van mn ouders) maar dit is ff wat ik bij mekaar kon rapen zonder een gigantische zooi van mijn kamer te maken.

rechtsonder zie je een bak staan wat binnekort omgetoverd moet zijn tot sproeietser.

http://home.hccnet.nl/temp/zooi.JPG

Ik was het een beetje zat om steets te moeten bukken om m'n scoop te kunnen aflezen. (zoals beschreven in mijn eerste post) Dus heb ik nu met mijn nieuwe lasapparaat een rekje gemaakt waar hij nu mooi op ooghoogte staat en toch niet zo veel plaats in beslag neemt. Voedingen e.d. er onder en nog een schap er boven voor wat rommel. En een extra lamp, want van de halogeen spot 3/4 meter erboven had ik weinig licht. Zie foto en oordeel zelf.
http://www.expandctss.com/upload/index.php?page=download&file=Werkplaats.jpg

Op 26 augustus 2004 20:04:34 schreef Atmoz:
Ik woon op kamers en heb daarom niet echt veel ruimte te besteden. Daarom soldeer ik het meeste nog gewoon thuis bij mijn ouders. Daar staat ook alle apparatuur/spullen om lekker te kunnen hobby-en. Maar omdat ik me anders helemaal kapot verveelde had ik op m'n kamer toch nog een beetje een werkplekje:

[afbeelding]

hier totaal overzicht (zo was het dus eerst)

Maar na de "verbouwing" is ook deze werktafel er niet meer te vinden. Nu heb ik alleen een bureautje (met laptop) in deze hoek:

[afbeelding]
Is alleen nog geen soldeerbout/voeding/opbergrekje te vinden, maar dat komt deze week... (Heb nog geen foto met het nieuwe bureau, want dat heb ik pas vandaag gemaakt ;) Maar het staat dus precies in die hoek waar de lamp staat). Ondanks dat ik geen bureau had (tot vandaag dan) heb ik toch al wat kunnen hobby-en op mijn kamer:

[afbeelding]
Zelf COMPONENT video en Digital Audio op de Xbox gemaakt :)

Rest van foto's kun je hier vinden.

Greetz,
Atmoz

Waar is dat display goed voor op je xbox?

viel me op dat je overigens hetzelfde toetsenbord hebt als ik :P

@Nightwalker: Ziet er netjes uit, je hebt alles bij de hand en toch genoeg ruimte over, nice :)

Op 6 oktober 2004 11:43:01 schreef Bastiaan:
@Nightwalker: Ziet er netjes uit, je hebt alles bij de hand en toch genoeg ruimte over, nice :)

Da's ook de bedoeling, hè;-)

Ik ben ook maar eens, mede door dit topic, begonnen met een maken van een nettere werkplek. Hier het voorlopige resultaat:

http://members.home.nl/j.vreuls/pics/t_werkplaats1.jpg

http://members.home.nl/j.vreuls/pics/t_werkplaats2.jpg

(klik voor grotere versie)

kheb nog wel ene gouden tip of eerlijk gezecht 2 tips desolderen met een verfstripper gaat heel goed en is snel en in combinatie met een compressor gaat het nog beter ver verwarmt de tin tot smelt punt en blaast dan vervolgens de tin weg met de compressor en je hebt superschoone pinnen je kan ook een component los solderen met je bout e ndan met een compressor de tin eraf blazen er zit ee ntruukej achter want al je het doet en je blaas verkeert blaas je de tin op het component op zich nie tzo erg maar et ziet er niet uit dus de spuit van de compressor evenredig houden met de print dan blaas je de tin over de achterkant van de print en valt het onderdeel er schoon uit :P

wat ook goed werkt is een turbo-aansteker, daar haal je zo weerstanden, transistors, enz. mee van de print af

is handig als je ergens anders bent en geen soldeerbout hebt

kheb nog wel ene gouden tip of eerlijk gezecht 2 tips desolderen met een verfstripper gaat heel goed en is snel en in combinatie met een compressor

Zou je de los te solderen onderdeel niet kunnen opspannen met een trekveertje ?, zodra alle soldeerpinnen loss zitten vlieg die er zo uit ?

Let je wel op de temperatuur anders dan heb je niks meer aan de onderdelen en dan is het nog "boem is ho" bij je volgende ontwerp wat je met moeite in de avonduren hebt onderworpen aan een grondige analyse en tot de conclusie bent gekomen dat je dat onderdeel nodig hebt en er geen "nieuwe" in je bakkie ligt. OEPS. :)

@Jeroen

mooie werkstek heb je :)

ik vind dat iedereen mooie werplaatsen heeft en mooie apparatuur. ik moet het stellen met oude scopen, maar ze werken wel perfect. verder heb ik nog een voeding en wat andre meetinstrumenten. maar wat mij wel opvalt is dat niet veel mensen een hoop komponenten te beschikking hebben.ik heb eens een lot gekocht voor 200€ met tal van torren , alle weerstanden mooi gesorteer, alle condensen tot 10000µF, alle logische ic's en wat porgrameerbare ic's en nog wat transformatotern, ic'voeten. kortom alles om aan het werk te kunnen gaan. hoe testen Jullie eigenlijk?? moeten jullie gedurig naar de winkel lopen???

De meeste standaard componenten heb ik wel op voorraad liggen, zij het dat ik voor de meeste ic's wel naar de winkel moet, maar dat komt dan vaak omdat ik er een beetje te veel opgeblazen heb.

Weerstanden heb ik op voorraad en elco's veel te veel van, standaard waardes transistors en zo heb ik ook wel.

Er is trouwens niks mis met oude apparatuur, de scoop van me vader die ik hier gebruik is inmiddels toch 18 jaar oud denk ik en werkt nog steeds perfect.
Daarnaast: ik heb tegenwoordig het idee dat alles een kortere levensduur heeft waar het vroeger zo robuust mogelijk moest zijn om zo lang mogelijk mee te kunnen.
Ik heb bijvoorbeeld de treintransformators van mijn opa nog (uit de DDR tijd) van minstens 30 jaar oud.
Zijn al heel vaak gevallen, maar doen het nog steeds.
Mijn vader heeft ook een derdehands voeding staan doet het niet helemaal goed meer (voltmeter doet een beetje raar) maar werkt verder nog perfect.