Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Gaat niet werken, stel dat er 6 mensen zijn met 40 items, en ik wil er 3 dan zou ik 3x verzendkosten moeten betalen. Nu passen de 40 items in 1 doos en kan ik m'n eigen items die ik kwijt wil er ook bij stoppen. En dat een beginner de 1/2 doos leeg haalt vindt ik ook niet erg.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Je kan die dingen in één doos bij elkaar doen en de 'bestelde' spullen van de naam van diegenen, die ze wil hebben voorzien.
Dan kan je die doos nog steeds rond laten gaan.
Dus bijvoorbeeld een lijst publiceren op CO en dan alleen dát er in wat de volgende ontvangers willen hebben....
Ook lastig. Stel je voor dat jij niets wilt hebben, maar wel iets aan te bieden hebt. Dan moet ik de doos eerst naar jou sturen voordat je het kunt toevoegen.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Gewoon wachten tot je wel wat wilt hebben, dan betaal je dus ook geen porto om alleen maar iets kwijt te raken.
* Tidak Ada zegt : "Geduld is een schone zaak !" 
Zou het niet een idee zijn om dat box-idee te combineren met een beurs/rosmalen/whatever? Iedereen neemt naar zo'n beurs mee wat-ie kwijt wil, wisselt het daar uit, neemt mee wat-ie wil hebben, etc?
Tidak Ada
Doen we toch al zo ongeveer, alleen verdient CO er nog wat aan 
Je moet alleen je spullen steeds maximaal een jaar opslaan. * Tidak Ada : zie mijn post hier boven 
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Op 24 juli 2012 10:01:31 schreef Roland van Leusden:
En dat een beginner de 1/2 doos leeg haalt vindt ik ook niet erg.
Sterker nog, des te beter. Nu heeft nerdeland de neiging constant aan te komen.
(Al zat er ook wel echte "Junk" in, maar dat is een kwestie van eens in de zoveel tijd de "dit gaat niet meer goedkomen" items naar de milieustraat brengen.)
Op 23 juli 2012 16:26:46 schreef alex278:
Is het niet veel handiger om dan een advertentie te plaatsen in V&A, met 'gratis op te halen', of een apart topic te openen/posten voor 'gratis af te halen spullen voor de liefhebber', in plaats van dat d'r weer een 'boxtopic' wordt gestart waarin een doos met gare meuk wordt rondgestuurd waar niemand iets uit durft te halen uit vrees om als egoist te worden betiteld, en de enige die d'r iets aan heeft TNT post is?
Ha, ongezouten kritiek
(Altijd welkom, ook de gezouten variant)
Nog meer boxen lijkt me inderdaad niet de bedoeling, gezien de moeite die het kost een volgende ontvanger voor de huidige te vinden zitten we redelijk tegen de verzadigingsgrens. (Tot nog toe zijn ze trouwens nog steeds CO-only... Sommige niet-CO mensen zijn ook niet te contacteren omdat waar ze naar doorlinken geen contactgegevens bevat.) Dus doe gewoon mee met 1 v.d. huidige boxen (Nerdeland en Eland voor 10kg NL, Blackbox voor brievenbuspost NL, en afaik zijn er een kiala en een brievenbusbox in BE ook)
Gare meuk hoort er niet in, alleen leuk elektrospul. De mening daarover kan verschillen, maargoed, het is ook niet zo erg dat zo'n box van tijd tot tijd de-junked moet worden... (Misschien wel 's een lijstje "hoort er niet in / alleen op aanvraag volgende ontvanger" invoeren)
TNT heeft er weinig aan trouwens, hoe vriendelijk de tntpostbode hier ook is, DHL4you is gewoon goedkoper 
En er is nog nooit iemand als egoist betitelt in dat hele topic. Misschien wel mensen die meer hebben laten zitten dan ze zouden willen. Maar zeker spul dat flink wat weegt: graag plunderen
. (En stop er iets kleins, lichts en duurs voor terug, 't is toch een ruilproject
)
joopv
Golden Member
Op 24 juli 2012 15:07:05 schreef Lucky Luke:
[...] TNT heeft er weinig aan trouwens, hoe vriendelijk de tntpostbode hier ook is, DHL4you is gewoon goedkoper
Ter info: DHL accepteert sinds kort ook pakketten tot 10kg naar internationale bestemmingen. Het prijsverschil met TNT is echt aanzienlijk.
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Heb het even nagezocht: Alsnog 15,50 naar BE, postnl €25. Hmm, scheelt inderdaad flink. Maar alsnog duur in vergelijking tot binnenlandse post.
Op 23 juli 2012 16:37:41 schreef ELEKTITUS:
He Testman jij had moeten beginnen, je moest het toch vanaf. Maar 7 shoppers is wel een hele grote doos.
Maar wat mij betreft mag je beginnen BernardV, misschien dat ik hier aan de bak kom, bij de ander boxen kwam ik steeds niet aan de beurt.
Interesse in TGIMBOEJ nerdeland? (Ik ben op zoek naar een ontvanger daarvoor, maar heb niet verder gekeken dan de wiki, waar je niet op staat. Zodoende. Wel zit 'ie al redelijk vol, dus afhankelijk wat je kwijt wilt zul je er ook aardig wat gewicht uit moeten halen. Zie verder het TGIMBOEJ topic)