Ik heb hier thuis een oude (+/- 10 jaar denk ik) Philips tv staan. Het type nummer is: 25CE6570/10B.

Deze werkt niet meer zo heel goed. Het begon een tijdje geleden toen ik na een week de tv weer eens aan deed. De zenders waren gereset en de kleuren waren weg. De kleuren kon ik weer tevoorschijn toveren door aan het knopje saterness te draaien.
bij de volgende keren dat ik de tv aan deed waren steeds de kleuren weg, maar steeds kon ik ze er weer makkelijk terug krijgen.
dit ging een tijdje door tot op een duur ook tijdens het kijken het beeld weg viel.

Ik denk zelf dat het ligt aan een baterijtje die vervangen moet worden maar weet niet zeker of ik gelijk heb. Ook weet ik niet zeker wat het batterijtje is, ik denk een witte 2,5 cm ronde cilinder die rechts van de IR-ontvanger zit (van achterkant bekeken). kan de nummers er niet van lezen, wel staat er een container met kruis met daaronder CD (cadminum??)op.

als iemand hier ervaring mee heeft of dit gewoon kan bevestigen (of ontkrachten) zou dat heel mooi wezen,
bij voorbaat dank elias

Accu zit idd meestal daar en is idd een soort van tonnetje (dat op z'n zijkant ligt) met een lengte van ongeveer 2.5cm. Kun je het beste eruit solderen en daarmee naar een goede elektronica_onderdelen_ winkel toegaan.

Prima! dan ga ik dat proberen, bedankt!

vandaag het accu'tje er in gezet en weer aan gedaan. Zenders ingesteld en dat werkt allemaal goed. Als je de zenders insteld en de tv weer uitdoet blijven de zenders ook in het geheugen staan.
De kleur instelling wordt echter niet onthouden, deze staat weer standaard op zwart/wit en moet worden bij gedraaid met saturness.
Kan het zijn dat ik de accu nog niet goed heb vastgesoldeerd? of kan het ergens anders aan liggen?

Waarschijnlijk is is dit opgelost door de TV goed in te stellen en de PP of groene toets (kleur en geluid voorkeurinstellingen) opnieuw vast te leggen.

De geluids en beeldinstellingen moet je net als de zender opslaan. Je opent de programmeer modus, stelt het geluid en beeld in zoals je wilt en sluit vervolgens weer de programmeer modus. Druk nu op PP (het groene knopje) op de afstandsbediening. Als het goed is blijven de instellingen nu onthouden.
Als dat niet zo is, herhaal bovenstaande procedure, met als uitzondering dat je ff op de PP-knop drukt voordat je de programmeer modus weer sluit.

Eenmaal op de memorytoets drukken volstaat.

Gisteravond bezig geweest om kleurinstellingen op te laten slaan. wou gewoon echt niet lukken.
vanmiddag nog even proberen; en ja hoor hij sloeg het in een keer op... vrij raar maar hij doet het weer!!
dus allen hartelijk dank!!

Die zelfde tv van hier boven begint de laaste tijd weer vreemde dingen te doen. Hij valt uit, vrij onregelmatig maar het is wel irritant.

Als het beeld wegvalt blijft het geluid wel doorspelen. Doe je dan met de afstandsbediening de tv uit dan zie je nog net voordat de tv helemaal uit is de kleuren nog even terug komen (fractie van seconde).
Als je de tv daarna weer aandoet doet de tv het gewoon weer.

Ook wordt het beeld zo af en toe opeens wat lichter of wat donkerder. dit is echter niet z'n heel groot probleem maar jah..

Lijkt dit gewoon op wat contactjes over solderen, of ligt het ergens anders aan?

Bij voorbaat dank, elias