wie o wie kan ons helpen
onze zoon (8 jaar) heeft met ons een wowwee roborover gekocht van zijn verjaardags geld wij hebben niet verder gekeken maar bij thuiskomst bleek de robot alleen frans te spreken en geen nederlands
robot is in belgie gekocht en op de handleiding staat ook het nederlands
WAT KUNNEN WIJ HIER AAN DOEN
de fabrikant geeft niet thuis en meerdere site's geven ook niet thuis
wie helpt mijn zoon wie weet het wel
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Weinig, ben ik bang, als de verkoper en de fabrikant niet mee willen werken...
Ik kan niet direct andere software o.i.d. vinden op de website van de fabrikant, en dat lijkt me de enige mogelijkheid om het ding aan te passen.
In nederland kun je een product (boven een bepaald bedrag) vrijwel altijd binnen 8 dagen terugbrengen, dan moet je je geld terug krijgen, zonder opgaaf van reden. Hoe dat in belgië werkt weet ik niet precies, maar die zullen wel een soortgelijke regeling hebben voor consumenten verkoop, denk ik.
Best een duur speeltje voor met dan 200 euro.
In België gaan de regels vaak verder dan in NL. Zo is ook de termijn voor koop op afstand al langer dan bij ons. Maar dan nog: een onwillige verkoper maakt al snel dat het bijna onmogelijk is om je recht te halen.
die robot kost in belgie en nederland rond de 70 euro
maar toch zonde maar de discussie staat er net op
laten we even afwachten
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Ok, de eerste prijs die ik vond was net over de 200 euro. Toch blijft 70 euro best een boel geld voor een 8-jarige.
Het ding wordt blijkbaar in 2 of meer talen gemaakt; het zou kunnen dat alle talen in het geheugen staan, en dat je op een of andere manier kunt kiezen, of dat je de software kunt overschrijven met de versie die je wilt, maar ik kan dus niets dergelijks vinden. De laatste mogelijkheid is dat de software niet vervangen kan worden, en dat de taal dus bij het verlaten van de fabriek vaststaat.
Zijn al meer discussies over gaande:
http://www.robocommunity.com/article/15938/Preview-of-the-WowWee-Robor…
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Conrad verkoopt een Duitse versie...
Als je 'm nog kunt retourneren, hier hebben ze de Nederlandse versie: http://www.snelwebshop.nl/wowwee-roborover-dutch-p-618.html?zenid=eb0f…
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Er is ook niet veel aan te doen. Waarschijnlijk een geval van "Jammer, maar helaas..."
Enige wat je kunt proberen is hem te ruilen met iemand die een Franse zoekt. (Op marktplaats o.i.d.)
SparkyGSX
Wat verwacht je nu eigenlijk? Dat wij hier even snel nieuwe software voor het ding gaan schrijven zodat hij ook Nederlands kan babbelen?
Tenzij de fabrikant nog iets van zich laat horen, ben ik bang dat de enige mogelijkheid is om het ding tweedehands te verkopen en zelf een nieuwe te kopen die wel Nederlands spreekt.
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
de [url=www.wowwee.com/static/support/roborover/manuals/roborover.pdf]handleid…] geeft verder ook geen info over het veranderen van de taal (iig niet het engelse gedeelte), dus je wordt waarschijnlijk gewoon niet geacht dat te kunnen.
Terug naar de winkel ermee of verkopen aan een franstalig persoon.
Ik heb een foto van de elektronica die 'm aanstuurt gevonden. Daar ga je ook niks aan kunnen herprogrammeren want het is een "zwarte blob".
Met héél veel geluk zitten daar alle talen in en zit ergens een soldeerjumpertje, met pech zit er alleen de taal in die nodig is en programeren ze dat eenmalig tijdens productie.
Ook nog gevonden: een artikeltje over en andere WowWee robot waarbij de geluiden en acties in een losse cartrige zitten. Die blijkt verbazend veel op een XD kaart te lijken, dus als je zoiets kan vinden bied het wel weer wat mogelijkheden. Elvis cartridge has been hacked
Alsnog: Frans leren is makkelijker dan leren hoe die robot aan te passen. (Zelfs als je uitvind hoe 'm te herprogrameren heb je de Nederlandse files nodig. De makkelijkste manier om daar aan te komen is 'n Nederlandse roborover uitlezen. Als je een Nederlandse roborover had gehad had je dit hele probleem niet gehad dus dat is geen oplossing).
[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op (10%)]
Kan iemand de gebruiks handleiding van de wowwee roborover doormailen?
Heb deze 2dehands gekocht en vind de zoek en vind actie niet
marie-claire.goormans@telenet.be
Arco
Special Member
Kun je gewoon downloaden: https://www.conrad.nl/nl/wowwee-roborover-190752.html
TonHek
The fastest way to succeed is to double your failure rate.
Raar... Google stuk? Ik heb nog geen 30 seconden op het www gekeken en vond binnen dat tijdbestek al 12 verschillende manuals.
TonHek.
P.s. Dit is al een erg oud topic, en door een ander gestart, en klaartje zal ook wel een grote rode waarschuwing hebben gehad alvorens te posten. Ik ga niet verder in dit topic
Natuurlijk.... Arco drukt weer eens eerder op het knopje