het grote interessante aanbiedingen topic deel3

Dit topic is gesloten

Take care to get what you like or you will be forced to like what you get

Wel grappig die veilingen maar ik heb er altijd het gevoel bij
dat je vaak teveel betaalt, zal wel door mijn onbekendheid zijn.

Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.

Je moet die bedragen ook met ongeveer 40% verhogen (BTW en veilingkosten), en je realiseren dat je vaak een eind moet rijden om het op te halen. Bovendien moet dat ophalen op 1 vastgestelde dag, waarvoor je dan vrij moet nemen (als je niet werkloos of gepensioneerd ofzo bent).

Daarom is het 9 van de 10 keer eigenlijk niet de moeite waard.

If you want to succeed, double your failure rate.

Soms kun je ook laten verzenden, maar da's ook niet gratis (en gaat zeker niet voor de '6.75 van TNT post'. Plus: geen garantie, je kunt alleen afgaan op de foto's. Maar he, laat ze.

Effe update:

Op 17 september 2012 15:43:15 schreef LuckyStrike:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/813112/Werkplaatsmagazijn-met-60-va…

Ik heb ze voor EUR 25,- per stuk gekocht, maar nu staan ze weer op 39 euro per stuk. Ik heb ze binnen.
Ze zijn van een Tsjechisch bedrijf: "Mars", "Mars Trading" of "Mars svratka". http://marstrading.cz/front.catalog/zavesne-skrinky/

De kasten komen met een paar (17-20) dividers. Die moet je bij Raaco apart bijkopen. De la-tjes zijn van Polystyreen ("PS") terwijl die van Raaco van polypropyleen ("PP") zijn. Ook de dividers. PS ken je van de CD doosjes en als je het mengt met lucht als piepschuim. PP ken je van de oranje touwen en als insulator in condensatoren.

De maten van de la-tjes zijn vrijwel identiek aan die van Raaco. De mars-la-tjes zijn ongeveer 2mm langer. Ze hebben ruimte voor een kaartje, en een makkelijker te pakken handvat. De dividers zijn bij Mars aan de onderkant 50.25mm terwijl die van Raaco 50.0 zijn. Ja ik heb het twee keer op verschillende manieren nagemeten. De bovenkant van de dividers zijn 51mm bij beiden. Kortom HEEEEEL subtiel de verschillen. :-)

Mars maakt de la-tjes ook wel eens van PP: D'r staat in de mal ook gewoon een "PP, reclye code 5", maar ze hebben een pijl die nu naar "PS, recycle code 6" wijst.

Al met al, ik ben denk ik wel happy met m'n nieuwe kastjes. :-)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Tidak Ada

Golden Member

PS kun je beter doorheen kijken. Vind ik een voordeel.
Laten stuitern moet je sowieso niet, als is het maar om al die 802-tjes weer bij elkaar te moeten krijgen >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Nou, tijdens het boodschappen doen toch gezwicht voor de Aldi multimeter. Wat moet ik er in hemelsnaam mee, ik heb genoeg meters. Maar toch leuk.

Hij lijkt erg op de RE93A, ik zou zeggen dat ze het typenummer AL72D speciaal voor de Aldi hebben bedacht (niet leuk als je reguliere klanten 25 euro betalen voor zo'n ding).

http://webshop.santensmetaalwaren.be/pictures/600/Artikel6574BT.png

Even op VDC bereik geprobeerd, waar hij behoorlijk goed zit.

Vreemd genoeg op de 'batterij-stand' zit de spanning er bij 9 volt zo'n 50-80mV naast (onder), en op de 1.5V stand maarliefst zo'n 300mV. Misschien is m'n meting niet eerlijk omdat ik een labvoeding gebruik (en geen echte batterij), maar je zou toch zeggen dat het enige verschil is dat hij een lichte belasting erop zet terwijl hij meet, en dat de gemeten waarde gewoon goed moet zijn...?

Verder in het meetapparatuur-topic.

[Bericht gewijzigd door Jochem op donderdag 20 september 2012 22:10:35 (38%)

If you want to succeed, double your failure rate.

Conrad heeft nu ook een kortingsactie lopen

Conrad gaat terug in de tijd met 12% BTW

Vanaf 1 oktober 2012 gaat het algemene BTW-tarief in Nederland omhoog van 19% naar 21%. Maar Conrad doet het anders. Wij gaan tijdelijk terug naar het allereerste BTW-tarief in Nederland. We gaan namelijk terug naar 1969 toen het BTW-tarief 12% was.

Dit doen we door u een gratis kortingscode te geven, waarmee het verschil in BTW als korting van uw totale bestelbedrag afgehaald wordt. U profiteert van deze kortingscode via onderstaande knop. Of door de retro-BTW kortingscode 020730 in het kortingscodeveld in uw winkelwagen op Conrad.nl in te vullen.

Bij deze kortingscode geldt GEEN minimum-bestelbedrag
De korting geldt alleen op producten en niet op eventuele verzend- of betalingskosten
De kortingscode is geldig t/m 24 september 2012
Deze actie is niet te combineren met andere acties

bprosman

Golden Member

Vandaag bij de Action geweest, was ik al een paar keer maar de bakjes stonden op een andere plaats dan ik dacht dus al aardig uitgedund. Toch nog 16 kunnen scoren.
Maar... waarom probeert de juffrouw aan de kassa bij de Action mij er van te overtuigen dat ze 16 identieke bakjes APART moet scannen ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Zoals mijn vader altijd zei: als ze slimmer waren geweest zaten ze niet bij de action achter de kassa. (En dat bedoelt hij niet rot, je moet gewoon blij zijn dat iemand dat werk doet :))

If you want to succeed, double your failure rate.

idd... vanavond de opmerking gekregen dat 36 x € 0.70 toch zeker ongeveer € 250,-- zou moeten zijn (doos marsen)

laat die maar 18 keer scannen....... en niet 3 stapels van 6 dus 36 x maal 1

@Jochem.
Wat denkt ge van die multimeter van de aldi.
Voldoet hij nog een beetje aan de voorwaarden,
Volgens de prijsklasse natuurlijk of is het de moeite niet waard.
Mvg Danny

flash2b

Special Member

Lees even mee in dit topic, inmiddels hebben al vier mensen hem 'getest'.
http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1427516#1427516

dit is wat voor de nostalgie verzamelaars , diversen uit de laatste beeldbuisfabriek van europa http://verkopers.marktplaats.nl/2487769

maarten zal wel weten welke fabriek , en anders is dat mooi een beeldbuis end of life projectje ..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
maartenbakker

Golden Member

Dat zal de firma CRT uit Heerlen wel zijn. Ik moest daar ook maar eens snel achteraan.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
guidob

Overleden

Ik ga morgenvroeg eens kijken. Scoops heb ik geen interesse in, tenminste niet wat op de plaatjes te zien was. Maar als er iets ligt om HV te meten, dan koop ik wellicht iets. Ben benieuwd.

Edit; ben er geweest, duurde toch langer dan gedacht. Fabriek is apart om te zien. Op dit moment stoppen ze zo'n beetje met de productie. Blijkbaar allemaal buizen voor Hameg scopes. Veel chemicaliën, glas en perslucht. Hier en daar wat conductiviy meters, ph meters en lichtmeters.

Scopes waren niet zo heel interessant en voedingen heb ik ook al genoeg (een aantal philips voedingen). Op de TD stond wel een interessant ding; een 300Mhz tek 2465. Verder nog een HP RCL meter en tek466, maar die spullen worden nog verplaatst en blijven nog in gebruik (aftersales ondersteuning). Nog een hoop onderdelen (ladenkastjes) met standaardspul.

Hier en daar nog een soldeerbout, maar ik heb helaas geen desoldeer spul gezien. Zeer veel instructie en service manuals van zo'n beetje alles wat ze ooit hebben gehad. Veel philips uiteraard, maar ook van tek (1e serie plugin modules, beetje 5xx en 7xxx). Tek curve tracer. M.a.w. er is al veel verdwenen in de tijd, die curve tracer heb ik niet gezien :) De buit:

- drie GPIB kabels van verschillende lengte
- hand 25x microscoopje (we worden wat ouder) van peak (zgan)
- 15kV voedingsmodule, +250V voedingsmodule
- wat onderdeeltje op sloopprinten, voornamelijk sds printrelais
- paar user/service manuals.

Ik heb nog een optie op een tek HV probe, kan ik eindelijk HV meten zonder rook.

Al met al wellicht interessant als je in de buurt woont (zoals ik).

Edit: 2465 en HV probe (tsja) staan op de bekende verkoopsite.

Ja, als je niet in de buurt woont is het eigenlijk niet interessant.

Ik ben ook "even" langsgeweest vanmiddag. Hoop spullen nog wel, maar ook veel niet-elektronisch. Ik heb het idee dat er ook wel wat moois al verkocht is, of in een eerder stadium is verhuisd. Wat er staat is toch wel grotendeels verouderd te noemen. Je hoeft er ook geen super koopjes te verwachten.

Ik vond het wel leuk om even rond te wandelen. Nog wat in m'n achterhoofd gehouden als optie, maar eigenlijk voor mij niet echt iets interessants gezien.

Misschien voor Sine als kijkbuizenverzamelaar nog een leuk pijpje te vinden?

If you want to succeed, double your failure rate.
rbeckers

Overleden

Ik ben bij die CRT fabriek een aantal jaren geleden een paar keer geweest.
Zag er toen oud uit.

ook een leuke kortingscode van de grote c:
de bovenste:
http://www.actiepagina.nl/conrad

als je hem aanklikt gaat het eerst niet goed, maar als je dan weer naar die eerste pagina gaat, krijg je te zien dat de kortingscode "020658" is, en er staat bij €50.-, maar al vanaf €42,50 krijg je 7.50 korting.

Henry Rolls (van Rolls- Royce): "The quality remains long after the price is forgotten,"

Voor degenen die ze nog willen aanschaffen:
Lidl (nl) a.s donderdag: metalen 6-ladenkasten.

Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.
Henry S.

Moderator

Op 20 september 2012 16:42:01 schreef Tidak Ada:
PS kun je beter doorheen kijken. Vind ik een voordeel.

PS zegt 'skweeeek' en snel 'krak', twee nadelen. :P Ik heb PS en PP laadjes, de voorkeur gaat uit naar de PP's van Raaco.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 24 september 2012 21:51:16 schreef Tidak Ada:
Dat ligt aan jullie oren >:)

misschien eerder aan die van jou als je dit niet (meer) hoort :p

Tidak Ada

Golden Member

Da's linksom of rechtsom hetzelde :P

Ik hoor het wel, maar trek me er niks van aan :D

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Dit topic is gesloten