Het grote interessante aanbiedingen topic deel4

Dit topic is gesloten

Heeft iemand een idee hoe de kwaliteit is van de oplaadbare batterijen van "het zweeds woon warenhuis"
4x aa en 4x aaa voor 10 euro
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00118194/
het is trouwens een permanente prijs.

Op 14 december 2012 16:18:22 schreef hadv:
[...]
Zoiets heb ik ooit eens gekocht. Ongelooflijke meuk. Vreselijk veel speling en de snijkanten zijn binnen no time aan flarden.

Ik vind het voor de pootjes van componenten anders prima te doen. Maargoed ben ondertussen ook benieuwd; wat is dan het echte spul?

Knipex, die van mij zijn +20 jaar en nog steeds goed.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Op 18 december 2012 22:54:59 schreef Roland van Leusden:
Knipex, die van mij zijn +20 jaar en nog steeds goed.

Afbeelding/link?

Ik ken knipex wel, maar ook dat soort tangen?

Arco

Special Member

Knipex heeft sommige goede tangen (ook bar slechte), maar ik zie geen speciale aanbiedingen? ;)
Nummer 1 blijft op knipgebied toch Lindstrom uit Zweden...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Kreeg een mailtje met een aanbieding van TI betreffende de launchpad plus boosterpad voor $10.

Max 3 per bestelling, maar je kan dat meerdere keren uitvoeren.

De launchpad dev kit zelf is er ook nog steeds voor $4.30.

code SEABUNM bij afrekenen.

Ik krijg:
Reg. Price: $14.30
Our Price: $12.30
[edit] Oh, wacht, ik moet die code nog invoeren voor de rest van de korting?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 20 december 2012 11:21:06 schreef rew:
Ik krijg:

Reg. Price: $14.30
Our Price: $12.30
[edit] Oh, wacht, ik moet die code nog invoeren voor de rest van de korting?

code SEABUNM bij afrekenen.

Ook edit, en dat in 1 minuut.

If electronics aint your life, what r u doing here?

Dat is weinig geld voor de MSP- EXP430. Er is sinds kort ook een Audio Pack beschikbaar. Iemand daar al ervaring mee ?

Webshop voor Electronic Prototype | http://eProto.nl/

Op 20 december 2012 16:31:58 schreef Kwally:
Wat zijn de shipcosts?

ik heb nog nooit shipcosts betaald.

Heb tijd terug ook wat Stellaris Launchpads 80MHz gekocht voor enkele $ zonder shipcosts.

Audio Pack beschikbaar? nog giet gezien. Van TI zelf of via een ander site? http://www.43oh.com?

[Bericht gewijzigd door Lord Anubis op donderdag 20 december 2012 17:32:09 (16%)

Lord Anubis,

Farnell heeft ze nu ook, de Audio Booster Pack C5000

Wellicht nu ook te krijgen via de site van TI.

Webshop voor Electronic Prototype | http://eProto.nl/

Beetje laat maar de bekende aldi laden kastjes zijn er weer sinds zaterdag. Bij mij had de lokale aldi er nog een aantal staan.

Laden kasten

fred101

Golden Member

Ik heb een knippex tangetje, was bijna 40 euro, de extra harde variant, alleen in electronica gebruikt. Nu 2 jaar oud en het werkt ondertussen slechter dan mijn merkloze conrad tangetje. Bek sluit niet perfect meer en hij knipt dus geen stranded wire met hele dunne draadjes meer. Volgende keer toch maar een lindstrom.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Vroeger veel met knipex gewerkt, waren erg prettige tangen met veel varianten zowel in kniptangen als justeertangen.
De laatste die ik in handen kreeg was echter een vod, veel speling na korte tijd en slijtage van de bekken.
Lindstrom was ook goed, maar daar heb ik geen recente ervaring meer mee.
Tegenwoordig gebruik ik CK als kniptang, en dan wel de 130mm uitvoering, die kleinere vind ik zelf te iel aanvoelen.
Zelf heb ik nog de uitvoering met gladde zwarte isolatie om de grepen, die zijn gemakkelijk te manoeuvreren.
Tegenwoordig vinden ze echter dat ze met de tijd mee moeten gaan en zijn de handgrepen voorzien van een "ergonomische" grip waardoor die vaster in de hand ligt en ik mijn pols moet bewegen in plaats van de tang, Grrrr.
Gelukkig heb ik er destijds een extra besteld zodat ik voorlopig nog vooruit kan.

De grote vraag bij die merktangen: blijven die heel als je er iets mee knipt dat eigenlijk veel dikker als een draadje is?

Henry S.

Moderator

Nee, dat maakt de fout alleen maar duurder. ;)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ahh dan houdt ik het sowieso bij die goedkope, totdat ik het afleer om te dikke dingen te knippen.

Arco

Special Member

Tangen blijven wel heel bij knippen van dikke draden, als de draad maar van zachter materiaal is als de bekken van de tang... ;)
Een ander goed merk was E.A.Berg uit Zweden. (Om de een of andere reden komen de meeste goede knippers uit Zweden...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
pa3gws

Golden Member

@necessaryevil
Dat leer je met dure tangen het snelste. >:-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Henry S.

Moderator

Op 1 januari 2013 18:09:10 schreef Arco:
Tangen blijven wel heel bij knippen van dikke draden, als de draad maar van zachter materiaal is als de bekken van de tang... ;)

Ze blijven 'heel' maar worden snel bot als je dat vaker doet. En dan heb je ook nog kans dat de tang spontaan in twee delen uiteen valt.

Ik ben medeverantwoordelijk voor het gereedschap binnen het bedrijf en ben heel wat frapante beschadigingen/mankementen tegengekomen.

Voor het fijne werk ben ik fan geworden van Piergiacomi, een in verhouding zeer goedkoop merk.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

@Henry: Dat merk heb ik nog nooit van gehoord.
Edit: na even zoeken: wel vaak gezien maar nooit een merk van kunnen onthouden. Ook niet gek met zo'n naam.

Voor grover knipwerk gebruik ik t liefst een extra grote kniptang van knipex. Je hebt het standaard model en een slag groter zwaarder. Of een speciale kabeltang. Echt hufterproof gereedschap zal wel nooit gemaakt gaan worden, dan is na 1 aankoop de markt meteen verzadigd.

Maar inderdaad, hoe duurder de tang (of iig zelf betaald), hoe sneller je het afleert en gewoon even een zaagje oid pakt! (tip: goedkope beugel ijzerzaagjes kosten bijna niks en doen het werk ook).

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

op t werk ban ik ook mede verantwoordlijk voor de gereedschappen , kniptangen zijn de standaard blauwe knipex tangen 180mm . ik ben er geen fan van en heb al zat gezegd dat het niet de juiste tangen zijn voor t werk ,maar ze zijn goedkoper als een 1000v uitvoering..

thuis heb ik al van alles gehad , oa de 1000v knipex in 160mm die na 2 jaar op was , ligt nog als "maakt toch niet meer uit " tang in de lade. een oranje bahco zijkniptang heb ik nu in gebruik en nog 2 op voorraad , voordeel is de verstelbare scharnier ( als deze slijt kan hij nog vaster gezet worden ) en de veer , deze heb ik op andere zijkniptangen ook gezet dat werkt fijner.. af en toe de scharnier smeren is sowiso nodig ook al merk je het niet in gebruik , later gaan de bekken over elkaar schuiven anders..

de fijne zijknip tangetjes zijn hier knipex en 1 erem tang , die erem gebruik ik voor elektronica en de knipex alleen voor nagels knippen :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dit topic is gesloten