Het is geel en het begint te werken. Origineel werkte niets, na diverse chippies te hebben getest, de 6502 vervangen. Toen begon het wat meer te werken. Vandaag nog maar eens een andere geprobeerd, en toen kwam het ding zowaar door de testen en daarna geen reset meer.
Toen de originele terug gezet en werken. Conclusie; slecht contact. Er zitten ook van die standaard ic voetjes in.... Maar eens een keer vervangen, een goede reden om de pace eens te gaan repareren.
Verder nog te doen:
Display repareren, flex connector heeft ook slechte contacten. Na wat morrelen werd het zelfs een stuk erger. Na de foto's gelukkig.
1 bereik eens goed gaan bekijken; grote afwijking bij ohm en DC. Ander bereiken zijn best goed. Vraag me af of de fout valt weg te kalibreren. Denk het niet. Amps en AC nog niet getest.
Kalibreren dus. Mmm, waar zou dat toch kunnen ??? Bij het testen van de rams en de logica met de programmer heb ik de ram met calibratiewaardes wijselijk overgeslagen.
Met GPIB gaan spelen (ook voor de calibratie).
Bij eerdere testen met de LCR meter was het zo dat 1 van de precisie weerstanden niet zo precies was. Hier ook, conclusie is dat de LCR dus niet afwijkt maar dat de weerstand niet meer goed is. Die ligt nu in de prullenbak. De andere moet ik eens gaan inbouwen in een doosje met banaanstekkers.
Wat foto's:
De LCR meter staat hier op "hold", weerstand is 5000,5 ohm 0,01%
Zijn eigen 5V.
Voor meer detail foto's van de binnenkant verwijs ik graag naar de link van de vorige post. Die van mij is exact hetzelfde, op de backup batterij na. Da's een raar vierkant geval uit 1997. Maar er komt nog mooi 3V uit.
De behuizing is overigens een gevalletje "totale overkill"